Overkill auto installatie

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
hoi, ik was benieuwd of je ook een overkill kon hebben met de Condensator in je auto, ik heb namelijk een 2 farad condensator voor mijn Rockford Fosgate 200a4.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik denk dat waneer je je accu afkoppelt dat je er het eerste half uur niet merkt, met die 2 farad. :)

* flippy the_virus denkt dat er iemand een mobiel lasaparaat aan het maken is

ik zou er wel mee oppassen, als die zware condenatoren zich niet goed ontladen heb je een groot probleem als de draden erkaar raken als je aan het rotzooien ben in de achterbak.

maar overkill is het nooit :P

je kan beter een xtra accu erinzetten en 1F eruit halen, beter ook, kan je langer stilstaan zonder de moter te draaien.

ik heb er nu 2 vrachwagenaccu's in mijn achterbak zitten, geen condensator nodig hoor >:) en ik kan de hele dag draaien zonder problemen. ik heb een paar diodes tussen de "hoofd" accu en achterbak accu's gezet. kan je knallen wat je wil en zonder dat je moet douwen. * flippy the_virus heeft 1x zijn 156 moeten aandouwen en gaat het nooit meer doen :)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11

-Sander-

///M Powerrrrrr

waar zijn die condensatoren eigenlijks goed voor dat wil ik wel es weten kzie ze heel vaak namelijk ,..

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 09:33
mwa overkill is een groot woord heb een 1 farad op een RF 600a4 , gaat ook prima (met een 10"solobaric)

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 09:33
Op zondag 31 maart 2002 22:14 schreef Alfa_33 het volgende:
waar zijn die condensatoren eigenlijks goed voor dat wil ik wel es weten kzie ze heel vaak namelijk ,..
om de spanningsval uit je accu op te vangen.
zware bass vraagt veel vermogen en dit kan je accu niet zo vlug in een keer leveren, een condensator wel , die levert heel snel zijn opgeslagen spanning

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

die zijn er om de grote klappen die je versterkers trekken (bass en zo) op te vangen zodat je je accu niet aan gort blaast, die vinden het niet fijn als je een hele sterke wissende belasting hebt, lees= van 10A naar 500A in 0.004 sec. en wee terug, een condenstator vangt dat op als een "kleine accu"

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• ArjanC
Ohh. ok.

ik had ook een 1f besteld ( in de USA ) maar ze hebben een 2 opgestuurt, maar niet gemeld :)

zit trouwens een beveileging op, als de stroom eraf gaat word de min automatisch ontgrendelt.
zit ook een Display op.

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11

-Sander-

///M Powerrrrrr

Wat is dan ong normaal ,.?? en is het altijd verstandig om zon ding te nemen, ?? hoe groot moet ie dan zijn (capaciteit) en hoe duur is zon dingetje ?

• ArjanC
ik denk iets van dit :

0 - 200 Watt 0,5F
201 - 600 Watt 1F
601 - 1200 Watt 2F
1201+ 3F

zoiets?

ligt helemaal aan je versterker denk ik ook,
een RF 200a4 zal meer nodig hebben dan een Audiosonic 200 Watt..

Verwijderd

zie dit topic:
[topic=456598/1/25]
Pagina: 1