Toon posts:

Krijg 2e HD niet aangemeld in BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hiho,

Kan iemand mij helpen?

Ik probeer een 2e HD (IBM 40GB 7.2k) te plaatsten in mijn desktop. Alles (voor zover ik weet) goed aangesloten, 1 op master 1 op slave, IDE kabel goed, en voedingskabel doorgelust.

Nu krijg ik de 2e HD niet aangemeld in de BIOS, bij IDE device 2 pakt ie het niet als ik daar auto invul, springt dan automatisch terug op "none". Hij zou 'em toch automatisch moeten herkennen? Of moet ik via USER de cylinders, sectors etc. invullen?

Tnx, |:(

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-04 17:21

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Wat is je 1ste schijf?
En staat je 1ste schijf op master without slave of op master with slave?
Zommige HD's hebben hier een verschil inzitten.

Verwijderd

Staan de jumpertjes wel goed ?

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:04
Jumpers goed?
Ondersteunt je huidige BIOS de schijf wel?
Zo nee, BIOS updateje doen (lopen al tig topics over).

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Welkom op GoT. Het geven van specs is altijd handig. Zeker omdat het hier waarschijnlijk om je BIOS gaat die je HDD niet ondersteund.

Download even een programma op de IBM-site om je schijf aan de praat te krijgen. Ik weet niet hoe het programma van IBM heet. Je kan trouwens ook Maxblast van Maxtor gebruiken (hoewel ze het zelf afraden).

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

een fout die veel gemaakt wordt is:

bij een 80-aderige IDE-kabel, de, master en slave omdraaien!

De blauwe --> mobo
De grijze --> slave (nieuwe HD)
de zwarte --> master (oude HD)

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik om moeten draaien. Blauw zit nu in de oude schijf (master)

Klote kabel bleek te kort te zijn, probleem met de desktop is dat ik 1 HD in de 5,25 en 1 in de 3,5 moet plaatsen ivm CD & CDRW.

Het stuk tussen de slave plug en de master plug was te kort. Volgens de winkel bestaan er geen langere IDE kabels...
Hoefde geen probleem op te leveren. Echter de PC werkt gewoon, kan gewoon de oude HD lezen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

blauw (of rood zoals Gigabyte ze levert) moeten altijd op het mobo, anders gaat het zeker niet werken.
en mocht het niet passen dan moet je kabels gebruiken van 90CM, is wel geen officiele ondersteunde maat, maar ze bestaan wel.
Pagina: 1