Toon posts:

[c++] TStrings »» Widestring

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het proberen om een 'TStrings' om te zetten naar een 'Widestring' alleen krijg ik dan de error dat het niet mogelijk is deze 2 te casten.

this->TextBrowser1->Text=(WideString) this->Memo1->Lines;

Dat regeltje geeft dus die error en ik ben blijkbaar te stom om een andere manier te vinden of het is niet mogelijk. Wat denken jullie?

Verwijderd

De classes die je noemt maken geen deel uit van de C++ Standard Library. Het gevolg is dat mensen hier (waaronder ik) grote kans hebben niet te weten met wat voor spul je bezig bent, en dus ook niet wat de oplossing zou kunnen zijn.

Dus, vermeld er even bij welke tools/libraries je gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus helemaal niet bekend met c++ (alleen PHP) en wat bedoel je precies met libaries?

Ik wil iig een Memo naar een TextBrowser converten en dit alles in de CLX van c++ builder.

Ik hoop dat dit is wat je bedoelt?

Verwijderd

Cbuilder, dat word wachten op curry dus :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 21:56 schreef Yarvieh het volgende:
Cbuilder, dat word wachten op curry dus :Y)
Sorry? Is het niet mogelijk of is die van Borland bagger?

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 21:57 schreef Ultra2k het volgende:
Sorry? Is het niet mogelijk of is die van Borland bagger?
Curry is de cpp builder "expert" van /14 :)

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 18:58
Lines is een container ( type TStrings ) dat een aantal elementen van type TString vasthoudt ( geloof ik ). Je wil dus niet de TStrings -> WideString conversie doen, maar de TString -> WideString conversie.

Ik denk dat iets in de trant van...
code:
1
blaat = (WideString)Lines[0];

...beter werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat geprobeerd, maar snap nog niet helemaal wat je met dat 'voorbeeldje' bedoelt.
code:
1
this->TextBrowser1->Text=(WideString) this->Memo1->Lines[0];

Dit geeft dezelfde error. Waarschijnlijk bedoelde je dit niet helemaal zo...

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 18:58
Eigenlijk bedoelde ik het wel zo. :P

Tsja, ik ben niet echt een C++Builder expert ofzo, maar ik weet wel dat Memo1->Lines niet 1 string is, maar meer een soort array van strings. Volg je dat nog? ;)

Hoe en wat je er dan mee moet dan weet ik eigenlijk niet, maar je moet er wel wat mee kunnen ( beetje fiddlen enzo, voorbeeldjes checken ).

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al wel zoiets in gedachte. Een while loopje die elke letter in een widestring zet.

Alleen wordt het per letter wel zeer traag. Ik kon ook niet 123 een goede site vinden zoals de PHP manual ofzo. :)

Maar ik probeer nog wel wat thanks iig.
Pagina: 1