[Red Alert 2] WinXP netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 17:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
Hoi,

We hebben hier via een crosslink 2 laptops met elkaar aangesloten op beide het ipx protocol geinstalleerd ook voor de juiste netwerkkaart het ipx protocol ingeschakeld
onder verificatie enable verifaction for ... uitgeschakeld op beide computers het frame type van auto afgehaald en op 802.3 gezet ook op beide computers welke dus ook beiden op windows xp draaien en dan red alert op gestart na vele keren testen en gezocht te hebben hier maar dan nog ziet uiteindelijk nog maar 1 laptop de andere gebruiker maar de andere de 1 weer niet hoe kan dit en hoe kunnen we het oplossen zodat we een spel kunnen spelen via het netwerk.

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:34
Bij beide pjoeters, in het options menu van RA2, bij Network Card beide kaarten zetten op de reeks die begint met 00 (eventueel wat afwisselen als het niet wil werken).

• Kogelvis
  • Laatst online: 06-07 17:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
ook dat hebben we geprobeerd maar niks wil werken tot nu toe :(

ps de computer die de andere wel ziet krijgt de chatberichten niet binnen.

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 21:36 schreef Flard het volgende:
Bij beide pjoeters, in het options menu van RA2, bij Network Card beide kaarten zetten op de reeks die begint met 00 (eventueel wat afwisselen als het niet wil werken).
En Flard kan t weten, want die heeft er bijna 2 uur op liggen te kloten >:)

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:34
Op zondag 31 maart 2002 21:37 schreef Kogelvis het volgende:
ook dat hebben we geprobeerd maar niks wil werken tot nu toe :(

ps de computer die de andere wel ziet krijgt de chatberichten niet binnen.
Dat K-lote IPX ook. Ik snap niet dat je ook niet intern over TCP-IP kunt spelen. IPX belast zowiezo je netwerk zo erg.

Ik kan je helaas niet helpen, maar mocht je eruit komen, post het dan ook effe hier, want zoals Bloempot al zei kom ik ook héél veel problemen tegen met RA2 (en IPX in het algemeen).

Nog even kort: weet je zeker dat op beide computers ook het IPX Frametype goed staan (802.3)? Check het nog even voor de zekerheid, en dan in RA2 de netwerkkaart instellen op de tweede uit het rijtje (op alle computers).
Op die manier werkt het bij mij (ons) altijd.

• AlPha.BeYoNdeR
  • Laatst online: 04-05 16:07
Dit is een bekend probleem bij alle C&C games die westwood heeft uitgebracht.

Ik neem aan dat je ook internet op die laptops. Dat betekent dat je met 1 laptop met 2 netwerkkaarten werkt.

Schakel die netwerkkaart waarop internet zit uit. (kan met Win2k of WinXP). Dan gewoon rebooten en spelen maar. :)
Pagina: 1