[PRUTS] Heeft iemand datasheets 40 conductor IDE

Pagina: 1
Acties:

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:24

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Ik heb een paar meter flat-cable besteld en een doosie met connectors om een paar IDE en floppie kabels te maken voro in me server-kast. Weet iemand precies welke pinnen van de 40 polige connector op het moederboord naar de 40 polige connector op de harddisk/cdrom moeten??? Ik heb al op aardig wat plekjes gezocht maar kon het niet duidelijk vinden. Voor de duidelijkheid de connectors hebben een cable key dus ik kan ze niet omdraaien op me moederboord mocht het verkeerd gaan, vandaar deze vraag. Ook zou ik graag willen weten hoe het precies met die flop-kabels zitten...

Speed kills, but beauty lives forever...

Verwijderd

Voor IDE is het heel simpel: pen 1 op pen 1, pen 2 op pen 2, etc.

Bij de floppy moet je wat kabeltjes omdraaien. Het makkelijkste is natuurlijk gewoon naar een bestaande kabel kijken.

Mocht je 't nou echt willen weten, dan zoek ik wel voor je op welke pin wat is.

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 21:37 schreef DaBit het volgende:
Voor IDE is het heel simpel: pen 1 op pen 1, pen 2 op pen 2, etc.

Bij de floppy moet je wat kabeltjes omdraaien. Het makkelijkste is natuurlijk gewoon naar een bestaande kabel kijken.

Mocht je 't nou echt willen weten, dan zoek ik wel voor je op welke pin wat is.
Ok dank je. Ik verwachtte al dat het 1 op 1 zou wezen. Maar ik heb hier een aantal kabels liggen waarvan ik zeker weet dat ze niet allemaal pin 1 op pin 1 hebben... Sommige moet je echt 180 graden omdraaien tov een normale goede kabel...

De floppie kabel zal wel lukken denk ik, eigenlijk wilde ik proberen deze zonder twist te gebruiken (in de BIOS kun je toch instellen iets van swap-channels ofzo???) of zou dit niet werken???

Verwijderd

Ik neem aan dat dat wel werkt ja. Maar waarom zou je die twist er niet gewoon inmaken? Flatcable insnijden, twisten, even fixeren met een stukje plakband, persconnector erop, in de bankschroef, en klaar ben je.

Ik weet vrij zeker dat IDE kabels niet getwist zijn. Meet de kabels die je verdenkt maar eens na.

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 08:03

decramy

root@birdie:~#

wat heel misschien ook wel zou kunnen, is je flop ook 1 op 1, en dan in de BIOS op drive B

als je begrijpt wat k bedoel...
Zelf heb k nog nooit getest.

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 21:50 schreef DaBit het volgende:
Ik neem aan dat dat wel werkt ja. Maar waarom zou je die twist er niet gewoon inmaken? Flatcable insnijden, twisten, even fixeren met een stukje plakband, persconnector erop, in de bankschroef, en klaar ben je.

Ik weet vrij zeker dat IDE kabels niet getwist zijn. Meet de kabels die je verdenkt maar eens na.
Ik heb hier minimaal 1 kabel liggen waarvan de connector voor op het mobo er verkeerd opzit... Heel erg vreemd maar je moet deze echt andersom op het mobo forceren... Maar dit boeit niet echt op het moment.
Ik heb een perstang mee laten komen dus ga niet rotzooien met de bankschroef :) Die twist probeer ik dan er ook ff in te maken, ik neem aan dat deze ook 1 op 1 is en niet 1 op 34.

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 21:53 schreef Kaj. het volgende:
www.hardwarebook.net
Aaaah dank u

Pagina: 1