Toon posts:

Onboard audio kraakt (Aopen AK33)

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na windows 98se te hebben geinstalleerd. Probeerde ik een MP3'tje af te spelen. Dit wil hij niet goed doen. Hij kraakt en hapert. Ook een normaal wavje lukt niet goed.
Windows me geinstallerd, nog steeds hetzelfde.

Iemand bekend met dit probleem?

- Aopen AK33 moederbord
- Matrox g400 video
- netwerkkaartje

Of is onboard sound gewoon zo finaal kut dat je er niks mee kunt? (spelletje hoeven niet, alleen mp3 en gewone cd's)

Verwijderd

kijk effe in 'cubase VST probleem' topic voor een mogelijke oplossing

Verwijderd

Bingo!!

Dit is al een oude message maar toch ff een
replytje d'r op..

Dit probleem heb ik ook! Onders windows
millenium krijg ik 'm (met ERRUG veel moeite)
wel weer aan de praat maar Windows 2k kun je echt schudden.

Hardware: Ak33 en een sb128 pci

Anyone??? HELP

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

on board audio is ook brak, bij mij heeft het nog nooit in 1 keer gewerkt, ik heb het dan ook niet. wel bij andere mensen veel moeite gedaan. Gewoon uitschakelen in bios en een el-cheapo kaartje erin, klaar :)

Verwijderd

Dat el cheapo geluidskaartje is nu juist het probleem!

Hij verrekt het een insteek geluidskaart te accepteren (in mijn geval een sb128pci).

Ik heb op mijn speurtocht over allerlei forums trouwens al zo'n 16 medestanders gevonden die dezelfde combinatie problemen hadden.

Ook las ik iets over ACPI, zou dat uitmaken?

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:56
dan heb je hier nummer 17!
die klote ac97 onboard werkt voor geen meter.
Aopen is bekend met het probleem en heeft op de site een oplossing dmv nieuwe drivers voor de sound....maar dat werkt ook niet.
Dat die aopen geen sb128 pikt is ook bekend :(
Ik ga zelf maar voor de sblive1024 of desblive5.1 die schijnen het wel te doen.
Maar ik blijf het belachelijk vinden! inmiddels doet ie het hier redelijk..soms zelfs behoorlijk lang, maar hij schakelt soms weer over op die vreselijke kraak.
In UT valt het geluid vaak ff een minuutje weg ofzo..om het vervolgens weer te doen :?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Kunnen een aantal mensen wat voorbeeldjes posten van audiokaarten die wel meteen (goed) functioneren op een AK33??

Ik dacht bijvoorbeeld zelf al aan een goede terratec kaart als die blijkt te werken..

Zonde om een live te kopen als die daarna ook blijkt te weigeren..

Verwijderd

Ja, sorry to spoil the fun...
Ik heb ook een AK33, maar het geluid doet het prima, nooit last mee gehad... het kan dus ook goed gaan. Veel succes ermee, krakend geluid is echt klote.

Verwijderd

Anchorman..

En jij gebruikt ook een creative kaartje?
Welke driver revisie?

Ik heb ondertussen de kaart maar verwijdert en ben maar op onboard overgegaan ;(

Whatever works..

Verwijderd

Shit, nu kraakt ie ook, de on-board heeft het zo'n 3 weken goed gedaan, maar nu heb ik ook problemen! Shit zeg, wat een klotezooi!
Pagina: 1