Ik heb via een vriend 2 van deze kaartjes kunnen regelen, voor in mijn Freesco router. Nu was ik deze aan het opzetten en het een en ander liep niet zo lekker, dus ben even bezig geweest met een DOS tooltje (3c5x9cfg.exe) om de IRQ/IO van elk kaartje in te stellen. Ik had ze netjes ingesteld, 300/310 io en 10/11 irq voor beide kaartjes, tot ik ze op een gegeven moment wilde omdraaien (Freesco pakte niet de goede als eth0 en wist niet dat je gewoon de naam kon veranderen
).
Ik maak dus van het 2e kaartje IO adres 300, IRQ 10 en toen het tooltje de data wilde schrijven naar het kaartje hing de PC.
Vervolgens kan ik 1 kaartje niet eens meer instellen want het tooltje geeft de melding dat hij in EISA-modus staat, en dat je die in een EISA machine als ISA moet configureren om hem weer bruikbaar te maken.
Het andere kaartje werkt nog wel en kan ik aanpassen met het tooltje, maar als ik die wat tests laat ondergaan krijg ik allemaal EEPROM errors, zelfs na het schrijven van de data.
Zijn deze kaartjes verdoemd of kan ik er nog iets aan doen?
Ik maak dus van het 2e kaartje IO adres 300, IRQ 10 en toen het tooltje de data wilde schrijven naar het kaartje hing de PC.
Vervolgens kan ik 1 kaartje niet eens meer instellen want het tooltje geeft de melding dat hij in EISA-modus staat, en dat je die in een EISA machine als ISA moet configureren om hem weer bruikbaar te maken.
Het andere kaartje werkt nog wel en kan ik aanpassen met het tooltje, maar als ik die wat tests laat ondergaan krijg ik allemaal EEPROM errors, zelfs na het schrijven van de data.
Zijn deze kaartjes verdoemd of kan ik er nog iets aan doen?
Bnet pindle#2913