Verwijderd
Ik hou zelf persoonlijk meer van MSI.
Het is maar net waar je van houd.
Maar met de epox kun je wat meer tweaken.
Dus wil je je cpu ver overklokken dan is de epox wat beter.
Maar de MSI is uiterst stabiel. (Ik ga dan uit van de kt266a chipset)
Ik heb zelf een MSI K7t Pro 2 en die werkt dus NIET met een Geforce 4 MX kaart.
Wil niet eens booten
DE Epox werkt wel prima...
Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk
Verwijderd
1 APRIL!Op zondag 31 maart 2002 21:51 schreef bartpower het volgende:
ja neem die msi, in snelheid zal je waarschijnlijk niets merken maar met stabiliteid wel
goeie grap man, ik was er bijna ingetrapt!!!
jongens, trap er niet in, EPoX is RETE-stabiel!!! (en snel, en goed te oc-en)
Msi anders ook hoorOp maandag 01 april 2002 01:25 schreef Limited het volgende:
[..]
1 APRIL!
goeie grap man, ik was er bijna ingetrapt!!!
jongens, trap er niet in, EPoX is RETE-stabiel!!! (en snel, en goed te oc-en)
Verwijderd
ook een pro is dat er voor de prijs vele extra's bij geleverd worden
Ook past m'n Alpha 8045 erop.
Verwijderd
wijs eens aan waar ik beweer dat dat niet zo is, ik beweer alleen dat EPoX WEL stabiel is, ipv wat mijn bovenbuurman daar suggereerdeOp maandag 01 april 2002 01:31 schreef BlizzarD het volgende:
[..]
Msi anders ook hoor![]()
Verwijderd
Wil je een normaal mobo neem de msi, wil je een bord dat meer dan een mobo is neem de epox ! stabiel en super overklokbaar. Een msi is helaas slecht te klokken.
EPoX is altijd goede keuze.. Ik kies liever een EPoX als een ASUS.
Dat is weer lekker onderbouwd!Op maandag 01 april 2002 07:13 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
MSI =
EPoX is altijd goede keuze.. Ik kies liever een EPoX als een ASUS.
MSI is erg stabiel bord (mijn ervaring met een k7t266 pro2) maar OC't wat slecht in het algemeen.
Zoek bijvoorbeeld voor de gein eens op d-led problemen" oid.
Dan zul je zien dat die MSI borden nogwel eens spontaan dood willen vallen.
Vaag zooitje daar bij MSI
Een vriend van mij had het hetzelfde euvel met een K7T turbo. Die had wat minder ervaring en stuurde het bord vervolgens naar Norrod. Inmiddels weer een nieuwe gekregen.
De vervanger van het MSI bord is een goedekope Gigabyte die goed draait en waarmee ik weer vooruit kan.
Om een lang verhaal nog langer te maken, overweeg gewoon het goedkoopste bord te kopen want dat MSI vertrouw ik niet meer. Inmiddels teveel problemen over gelezen en meegemaakt.
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh
Verwijderd
Epox heb ik verder geen ervaring mee, maar ik wilde even mijn mening kwijt over deze fantastische bordjes.
Erg stabiel bord. In 1 jaar iets van 2 maal een vastloper gehad. Dit lag echter meer aan mij dan aan het mobo. Overclocken weet ik ook niet echt. Ik heb wel de fsb verhoogd en dat gaat gewoon goed tot 115 fsb (op duron).
Een maat van me heeft toen in dezelfde tijd een Epox bord gekocht. Is nu vervangen door MSI wegens instabiliteit.
Ik zal niet zeggen dat Epox een slecht bord is. Epox biedt goede borden met veel extra's erop voor een hele schappelijke prijs. Je kunt ook een auto kopen die altijd problemen heeft, terwijl de buurman met dezelfde auto al 5 jaat probleemloos rijdt.
Maw: Ik denk niet dat het zoveel uitmaakt wat voor bord je koopt. Er kan gewoon eens een slecht exemplaar tussen zitten.
Slechte moederborden worden volgens mij tegenwoordig niet meer gemaakt. Iemand die erg tevreden is over zijn moederbord, zal dat hier niet melden. Iemand die ontevreden is over zijn mobo zal dat laten blijken....
Ik heb zelfs mn MSI K7TTurbo-R verkocht voor een ECS K7S5A, daar ben ik wel blij mee. Geen overclocken meer helaas (alhoewel dat met die K7TTurbo ook al een RAMP was), maar wel lekker snel en stabiel
Verwijderd
Ik heb 2 MSI borden draaien en geen enkele problemen meegehad, tot nu toe.Op maandag 01 april 2002 10:17 schreef Dreamstar het volgende:
Mijn ervaring met MSI borden (zowel Intel als AMD) is dat het gewoon instabiele rotzooi is.
Zoek bijvoorbeeld voor de gein eens op d-led problemen" oid.
Dan zul je zien dat die MSI borden nogwel eens spontaan dood willen vallen.
Vaag zooitje daar bij MSI
Ze zijn nog springlevend.
Het zijn borden zonder VIA chipsets, maar met Intel chipsets.
Misschien ligt het daaraan dat de borden stabiel zijn.
I couldn't agree more, mijn MSI K7T266 Pro ligt nu lekker te rotten in een doos hahahahaha!!!!!!!Op maandag 01 april 2002 01:35 schreef Mannekino het volgende:
Ik raak voorlopig geen MSI plank meer aan, ik heb ongelooflijk veel problemen gehad met mijn MSI K7T266 Pro. Ik zou voor de Epox gaan.
En mijn Epox draait overuren in mijn (nu veel sneller geworden) Athlon 1400 bak
zo van, het merk wat in mijn pc zit is het best, andere merken zuigen bigtime... bla bla bla
bij elk merk kun je wel eens een misser tegenkomen
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Verwijderd
News that is good enough for the main news as well as the reviews page !!
"The Epox engineers have done a wonderful job with the 8K3A+, not only have they been able to meet expectations with regards to matching or besting the near-legendary 8KHA+, they have exceeded them in taking the KT333 chipset and squeezing an awesome amount of performance from it. This board completely blows the MSI KT3 Ultra-ARU out of the water with performance like this. I doubt many other board manufacturers will be able to match this kind of performance, Epox have brought out a board that meets the requirements of the most avid overclockers out there - simply awesome! Who would complain about hitting 200MHz FSB straight out the box with no voltage mods etc.? Not many I bet."
Verwijderd
Msi heeft ook gekloot met g-force 4 440 mx....voor de rest is msi prima..draait als een tierelierOp zondag 31 maart 2002 21:30 schreef suijkerbuijk het volgende:
msi de epox heeft problemen met zijn agp poort
met geforce4 440mx en ati radeon 8500
Verwijderd
Met een msi kun je fsb en voltage wel goed in stapjes verhogen, maar je komt niet zo hoog als met een epox (of abit kr7a). Lees alle draadjes er maar op na, een msi komt niet verder dan ergens tussen 150 a 160 fsb (enkele uitzonderingen daar gelaten mischien)Op maandag 01 april 2002 21:09 schreef Shiro_Forge het volgende:
Uhmmm voor al die mensen die zeggen dat Epox beter is als MSI.... Nou neej. Epox is ook wel goed maar beter ... nou nee. En hoezo een MSI niet goed te clocken? MSI k7t266 Pro kan de FSB in stapjes van 1 MHz omhoog halen en voltage ook met kleine stapjes... My 1,2 Thunderbird loopt nogaltijd op 1466 Mhz met luchtkoeling @ 53 graden.... Wel 1 raar iets: Geen EEEN Geforce4mx kaart doet het maarja boeie GF3Ti Wel
Msi heeft trouwens wel een keurige service, moest een X een bios laten flashen, is duidelijk te vinden op de website ( probeer dat maar eens op de asussite
Dit is enkel mijn mening over MSI.. epox hoor ik ook goede verhalen over.
Verwijderd
Nu een heerlijke 8k3a
Verwijderd
En gezien de KT333 BIJNA hetzelfde is... zou het me echt niet verbazen als deze het ook niet zal doen met een GeForce4 MX4xx (weet ik niet zeker hoor)
Ik zou ondanks dat ik geen tweaker ben voor de Epox gaan. Deze is wel stabiel en heeft gewoon een hele hoop extra features.
Another white boy in this movie? Damn!
Verwijderd
Welkom op GoTOp zaterdag 04 mei 2002 04:45 schreef Drq het volgende:
Het ligt echt niet aan het bord (MSI, ASUS, EPOX of welke andere dan ook, in dit geval MSI) dat een GeForce4 MX4xx kaart niet werkt, maar puur aan de KT266A chipset.
En gezien de KT333 BIJNA hetzelfde is... zou het me echt niet verbazen als deze het ook niet zal doen met een GeForce4 MX4xx (weet ik niet zeker hoor)
Ik kan je alvast de tip geven dat je er beter geen gewoonte van moet maken; het omhoogschoppen van oude topics..
Verwijderd
Ik kan je het MSI bord zeker aanraden, maar ik denk dat het EPOX bord voor de ultimieme OC misschien nog meer te biden heeft.
En verder is de MSI KT3 Ultra toch goed uitgebreid(2x extra usb, ata 133)en de ARU versie dus met USB 2.0, on-board audio, Raid en bluetooth.......
En stabiliteit....perfect gewoon....
Een topic van een maandje oud vind ik tamelijk meevallen, en ik heb liever dat iemand [search=epox msi] doet dan dat we _weer_ een nieuwe discussie topic krijgenOp zaterdag 04 mei 2002 07:52 schreef BalusC het volgende:
Ik kan je alvast de tip geven dat je er beter geen gewoonte van moet maken; het omhoogschoppen van oude topics..
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
(ook mijn msi k7t pro2a is overleden na een jaar)
ik zou voor de epox gaan, en als je goedkoop uit wil zijn kan je altijd nog een ecs mobootje halen
gaat dat dikke probs op leveren? kan ik misschien beter Salland bellen en zeggen dat ik een soltek wil?
EDIT: een ander merk dan soltek komt NIET in aanmerking want het geld is al naar hun onderweg en dan valt alleen maar soltek binnen het overgemaakt budget
Verwijderd
De een kiest ALTIJD asus, de ander altijd msi, de ander altijd........
Ik hoor de laatste tijd ook rare verhalen van MSI, heb nu ook enorme problemen met m'n MSI K7T Turbo (mensen, help mij ff, zie topic hieronder:+)
Tja, eigen keus dus, qua snelheid en stabiliteit zal het elkaar niet zo heel veel maken, maar wat wil je zelf....
Nou en? Winkels vinden het nooit erg als je met bijbetaling omruilt voor een duurder produktOp zondag 05 mei 2002 11:48 schreef Snow_King het volgende:
EDIT: een ander merk dan soltek komt NIET in aanmerking want het geld is al naar hun onderweg en dan valt alleen maar soltek binnen het overgemaakt budget
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
nee, want dan moet ik weer geld gaan overmaken en dat duurt weer 3 dagen en zo lang kan ik niet w8en, snap je?Op zondag 05 mei 2002 11:50 schreef Exirion het volgende:
[..]
Nou en? Winkels vinden het nooit erg als je met bijbetaling omruilt voor een duurder produkt