Winamp vs XMMS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 23:26
Ik vraag me al een tijdje af wie er eerder was. XMMS en Winamp lijken heel veel op elkaar. Zeker kwa bediening. Maar wie heeft nu wat van wie gejat?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat winamp eerder was.. maar toen linux populairder werd hebben ze "winamp" voor linux gemaakt.. dat is dan XMMS geworden... daarom lijkt het er zo veel op bijna hetzelfde gewoon eigenlijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Winamp was er eerder inderdaad. Op zo'n beetje elk denkbaar platform bestaat wel een winamp kloon, BeOS, Amiga, etc.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, winamp was er eerder... XMMS heette vroeger x11amp, en was toen lang nog niet zo uitgebreid als dat het nu is... veel van die mogelijkheden die XMMS nu heeft zijn dus afgekeken van winamp (volgens mij OOK de skins)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 15:00
ik denk dat winamp een soort standaard heeft gezet, want de meeste mp3 spelers (software dan) lijken toch wel veel op winamp zeker op de manier waar de knoppen zitten enzo

Icons are overrated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 20:34 schreef Helmet het volgende:
ik denk dat winamp een soort standaard heeft gezet, want de meeste mp3 spelers (software dan) lijken toch wel veel op winamp zeker op de manier waar de knoppen zitten enzo
Waar moeten de knoppen anders zitten? |:(

You're so fucking special. I wish I was special.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 20:52 schreef Exposure het volgende:

[..]

Waar moeten de knoppen anders zitten? |:(
het kan toch net allemaal anders zitten :?

heb je wel eens XMMS gezien; die is gewoon precies hetzelfde als winamp hoor, qua layout

alleen de opties enzo zijn anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
XMMS is gewoon 'n port van winamp.

Maar winamp heeft echt geen trend gezet kwa positie van knoppen enzo, tis gewoon de meest logische positie. MS mediaplayer was er eerder dan winamp en die heeft ook de kn oppen op die plaats zitten.

You're so fucking special. I wish I was special.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 20:57 schreef Exposure het volgende:
XMMS is gewoon 'n port van winamp.

Maar winamp heeft echt geen trend gezet kwa positie van knoppen enzo, tis gewoon de meest logische positie. MS mediaplayer was er eerder dan winamp en die heeft ook de kn oppen op die plaats zitten.
Nee, XMMS is geen port van winamp... zoals ik zei heette XMMS vroeger x11amp, en zag het er vroeger ook anders uit. De look van XMMS is inderdaad overgenomen van winamp, de rest niet...
Pagina: 1