Toon posts:

Hoe snel on the fly kopieren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
welke cdrom speler kan een brander van bv. 24 speed bijhouden (als je on the fly kopieert).
(oftewel wat is de beste en snelste cdrom speler).

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 09:52
Mischien de Kenwood 72x :?

Verwijderd

reken 2 x de schrijfsnelheid...als je een 48x cdrom hebt issie snel genoeg..

Verwijderd

accer 52 x of zo

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-04 12:13

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

je moet het delen door 3.

50 speed cdromspeler kun je van cd naar cd op 16speed branden

...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mijn DVD speler van NEC en mijn DVD van Liteon houden de brander toch goed bij (tenminste, heb het 2 keer gedaan ,fik eigenlijk nooit on the fly)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb een Plextor24/10/40A en een Pioneer 106S (40x).

De pioneer staat op silent mode, waardoor is slechts nog 20x is. Als ik on the fly brand, dan zet Nero eerst een 64MB buffer vol. Als het branden begint loopt dat buffer eerst langzaam leeg, dan komt de data steeds sneller van de Pioneer af, omdat ie steeds dichter bij de buitenkant van de cd komt.

Meestal heb ik op die manier 1x een ingreep van burnproof. Hij zet de lege buffer van 64MB weer helemaal vol, en gaat dan pas weer verder. Als de Pioneer ietsie sneller was dan zou 't dus moeten kunnen.

Siditamentis astuentis pactum.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Even de topictitel bijgewerkt

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
Ik heb zelf een Lite-on 16/10/40 en een Plextor 40X SCSI CD-ROM. Ik fik altijd alles zonder problemen on the fly op 16X.

Die plex begint op 17X te lezen, en zou volgens specs tot 23X komen met DAE, maar de mijne gaat met nero mooi door tot 48X.
Een 24X fikker begint met fikken op 16X, dus die Plex van mij is altijd sneller dan een 24X fikker :)
Overigens moet je je niet blindstaren op "speeds", aangezien ik ook een 36X CD-ROM heb gehad die niet snel genoeg DAE kon doen voor een Philips CDD3600, beetje karig toch?

Verwijderd

Als je een brander hebt met BurnPROOF maakt het niet uit; als je systeem het niet bijhoudt zet ie de boel wel stil, en gaat hij verder als het weer loopt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:16
Bnard: Burnproof kan nog zo handig zijn, maar het is niet lekker voor je audiocd's.

Verwijderd

Trap niet in die mooie snelheden die fabrikanten opgeven. Een 48x cd-rom speler loopt maar ongeveer 20x.

Betekend alleen dat je schijfje snel genoeg zou kunnen draaien, maar je laser houd dat niet niet bij.

Ik zou gewoon een paar reviews lezen en dan gewoon de snelste nemen.

check bv hardware.info

suc6

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 01 april 2002 14:28 schreef kaazmeurph het volgende:
Trap niet in die mooie snelheden die fabrikanten opgeven. Een 48x cd-rom speler loopt maar ongeveer 20x.
CAV bedoel je.

Normaal gesproken draait een cd sneller als er data vanaf het begin wordt gelezen, en sneller als er data aan de buitenkant wordt gelezen. Als je een discman met een raampje hebt kan je dat ook gewoon zien: bij track 1 draait het ding sneller dan bij track 20.

De moderne cdrom-spelers passen hun snelheid niet aan. De 48x slaat op de maximum snelheid, die je bereikt bij het lezen aan de buitenkant van de cd. Als er data aan het begin van de cd wordt gelezen draait zo'n ding nog steeds even snel, dus dan lees je inderdaad maar op iets van 20x.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Als je een SCSI lezer hebt dan performed ie vaak beter dan een IDE lezer :) Vraag me niet waarom, maar dit is mijn ervaring :P

Toch zal het lastig worden om een speler te vinden die meteen begint met lezen op 24x als je bakker ook op 24x begint.

Je zou een wat grotere buffer kunnnen nemen, waardoor het on-the-fly proces een aantal seconden 'vertraagt' wordt om op deze manier te voorkomen dat je BurnProof o.i.d. aan de slag moet :)

webOS all the way!

• -Stef-
  • Laatst online: 13-04 18:51

-Stef-

Slainthe!

Op maandag 01 april 2002 14:19 schreef _JGC_ het volgende:
Bnard: Burnproof kan nog zo handig zijn, maar het is niet lekker voor je audiocd's.
Hoor jij op een gebrande CDR(W) dan wanneer het burn-proof systeem in actie heeft moeten komen?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 11:41 schreef Varienaja het volgende:
Ik heb een Plextor24/10/40A en een Pioneer 106S (40x).

De pioneer staat op silent mode, waardoor is slechts nog 20x is. Als ik on the fly brand, dan zet Nero eerst een 64MB buffer vol. Als het branden begint loopt dat buffer eerst langzaam leeg, dan komt de data steeds sneller van de Pioneer af, omdat ie steeds dichter bij de buitenkant van de cd komt.

Meestal heb ik op die manier 1x een ingreep van burnproof. Hij zet de lege buffer van 64MB weer helemaal vol, en gaat dan pas weer verder. Als de Pioneer ietsie sneller was dan zou 't dus moeten kunnen.
Waarom pak je dan niet een buffer van 128 Mb? :)

Ik fik zelf alles met een buffer van 256 Mb. Erg ralaxt.

• Varienaja

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 01 april 2002 19:42 schreef HlpDsK het volgende:
Waarom pak je dan niet een buffer van 128 Mb? :)

Ik fik zelf alles met een buffer van 256 Mb. Erg ralaxt.
Hmmz.. hoe dan? Mijn Nero (5.5.6.4) klaagt: Please enter an integer number between 1 and 80.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 20:12 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Hmmz.. hoe dan? Mijn Nero (5.5.6.4) klaagt: Please enter an integer number between 1 and 80.
Jah .. bekend verhaal. Ik heb nog een wat oudere serie 5 Nero. En de reden dat ik niet upgrade is o.a. dat irrinte gedoe.

Ik kan kiezen tot 50% van m'n RAM. Wat momenteel dus 384 Mb zou zijn. Straks 512 Mb.

Dat is zoals Nero het doet in ik geloof 5.0.4.4.

• Apestaartje
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Kan ook gewoon opdevlieg kopietjes maken. (8>
Heb Plextor 24 speed brander en Pioneer 106S-Dvd-Rom.
(waar heb ik dat eerder gezien?)
En het werkt gewoon,dus zal het wel goed zijn. 8-)

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mijn lite-on dvd speler (16x52x) houd mijn lite-on 24-10-40 makkelijk bij. Echt een goed spelertje !

( * jhead22 heeft zijn brander nu geflashed naar 32 speed maar kweet nog nie of ie dat ook on the fly bij houd.)

Mijn vader heeft de combinatie 52x lite-on met een 24-10-40 lite-on en ook dit gaat perfect on the fly... Burnproof wordt nooit gebruikt tenzij de cd beschadigd is etc...

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 12:55
On the fly brander? dat is toch verleden tijd?

40x lite-on :P

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:36
Op maandag 01 april 2002 14:19 schreef _JGC_ het volgende:
De gap die ontstaat is zo klein dat je audiocdspeler er gewoon overheen leest. Het is dus absoluut niet merkbaar.
De gap is kleiner dan één enkele bit op een CD heb ik begrepen.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:23
Op maandag 01 april 2002 21:20 schreef DinoRacer het volgende:
On the fly brander? dat is toch verleden tijd?

40x lite-on :P
Nee, we bedoelen geen 1x brander hoor :+ ;)

• -Stef-
  • Laatst online: 13-04 18:51

-Stef-

Slainthe!

Op maandag 01 april 2002 22:33 schreef PROnline het volgende:

[..]

De gap die ontstaat is zo klein dat je audiocdspeler er gewoon overheen leest. Het is dus absoluut niet merkbaar.
De gap is kleiner dan één enkele bit op een CD heb ik begrepen.
Hij leest er niet over heen maar corrigeert het.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ligt er ook maar net aan wat je copieërt...

CD-R on the fly dwingt je om veel lagere snelheden te gebruiken iig.

700 Mb, gebrand op een 24x rated Nashua 80 min. CD-R, gebrand met een 8x HP brander uit de 9000 serie, wordt in 11 tot 12 minuten ingelezen naar HD, op een 48x CD-rom. Da's ternauwernood 8x.

Diezelfde 24x rated Nahsua's, ook 700 MB, gebrand met een Plextor 16x heeft 7 minuten nodig, en eentje die met een Plex van 24x gebrand is (mèt powercalibration deze keer), die wordt nog net iets sneller ingelezen, rond de 6 minuten. Iets meer dan 12x dus.

(N.B: deze getallen zijn niet erg nauwkeurig, ik heb nooit met stopwatch getimed, alleen gegeken naar de 'estimated time left' in de eerste 20 seconden.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=dataresults.php3
http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=daeresults.php3
http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=dvdresults.php3
http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=cdwriteresults.php3

De Kenwood TrueX gaat eigenlijk niet op, omdat deze de laser in delen opsplitst, en daardoor niet geschikt is voor CDR/CDRW/Beveiligde CD's/Sterk Bekraste CD's.

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Op maandag 01 april 2002 17:06 schreef Hermanvh het volgende:
Als je een SCSI lezer hebt dan performed ie vaak beter dan een IDE lezer :) Vraag me niet waarom, maar dit is mijn ervaring :P
Zou dit liggen aan de hogere eisen die aan scsi worden gesteld? Of aan de scsi kaart die de processor minder belast? Of zo???

Verwijderd

Dat laatste waarschijnlijk.

Maar met DMA maakt 't niet veel hoor. Als ik een CDtje fik met m'n ATAPI Plextor dan gebruik ik ook nog geen 1% CPU :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26
Vergeet ook niet te kijken hoe snel een CD-rom of DVD speler audio kan extracten. Zo was ik eens een poos met iemands bak bezig waar een Aopen 52x CD-rom in zit en een 12x brander, maar toch bufferunderun gallore. Met kabels, DMA en weet ik wat bezig geweest, bleek dat die 'fijne' 52x CD-rom maar op 8 speed audio aan kon leveren. Droevig, en dat voor een '52x' apparaat :(

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

dat had ik ook! :'(
Ik had een Lite-On 24x10x40 gekocht en on-the-fly deed ie er 11-12 minuten over...en ik dacht WTF!! |:(

dus bleek mijn creative 52x maar op 7-8x te lezen :? :(

toen heb ik maar een Lite-On DVD 16x48 gekocht B-)

deze leest wél op 30x en zelfs meer...die kan de brander makkelijk bijhouden :+

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

hmmm heb een oudere aopen 48x en als ik op 40x on the fly ga bakken gaat alles prima binnen 3,5 tot 4 minuten. dit afhankelijk van de kwaliteit van het origineel...anders moet burnproof erg goed zijn best doen.

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Vreemd, heb ik natuurlijk weer...

Zojuist dvd dpeler gehaald, omdat mijn oude de snelheid waarop ik wil branden niet aan kan.

1e Een toshiba SDm 1612, DAE van 23 (was een 16x - 48x)
Niet snel genoeg, kon alleen branden zonder underrun bij een snelheid van 8x, 24x ging maar met underruns toch iets meer dan 4min (80 min)

2e Toshiba net teruggebracht en omgerolen voor een LiteOn LTD136, DAE van 35 nogwat. Testje: branden op diverse snelheden duurt 10min of langer... klopt niet toch???

Anderen ervaring met deze dvd-rom???
Doe ik weer iets verkeerd???
DMA aan, Slave...

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 19:24 schreef -Stef- het volgende:

Hoor jij op een gebrande CDR(W) dan wanneer het burn-proof systeem in actie heeft moeten komen?
Ik had laatst een cdtje die waar meerdere malen de burnproof had ingegrepen op mijn LiteOn 24x en in de muziek waren allerlei tikken te horen. Vraag me niet hoe maar t wat behoorlijk verracht cdtje. t was ook een goed merk cdtje; TDK 24x
Pagina: 1