Toon posts:

Duron CPU spontaan overleden!

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De pc van mijn broertje heeft een Duron 800 cpu, en vanmiddag liep de pc spontaan vast. Ik denk warmteproblemen ofzo, de cpu koeler had namelijk wat kuren door versleten lagers.

Ik dus van alles proberen zoals, cmos clearen, opstarten met insert. Maar niks hielp. Toen heb ik de koeler en cpu verwijderd en schoongemaakt en nieuwe Artic Silver er tussen gedaan. Ook heb ik de potloodlijntjes over de L1 brugjes uitgegumd.

Maar na dit alles wil de pc nog niet opstarten, het is een MSI KT133 moederbord met een Spire koeler.
Hij heeft ca 1 jaar goed gewerkt!

Ook heb ik op het MSI Dled gekeken, die geeft het volgende aan.
0 - 1 - 1 - 0
Rood - Green - Green - Rood

Dit staat voor Processor Initialization, This will show information regarding the processor e.g. brand name, system bus etc.
oplossing: Please check your vocal vendor

Buiten dit alles werkt de pc nog niet, ik weet nog niet of het 1 jaar garantie voorbij is! Weet iemand nog een mogelijke oplossing.

En hoe lang is de std garantie van AMD

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

hmm probeer jouw TB 850 er is in te doen

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 10:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Op zondag 31 maart 2002 20:08 schreef Jeff_P het volgende:
hmm probeer jouw TB 850 er is in te doen
offtopic:
mooie kast heb je man :9

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat kan ik wel doen! Heb alleen geen zin om hem er weer af te halen! Ik heb hem na 1 week net weer in elkaar ivm [CM]'en!

De kast die je nu ziet is eigenlijk mijn oude mod, ik ga de zijkanten weer afschuren en overspuiten.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1663640243

zo ziet mijn case er nu uit

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Op zondag 31 maart 2002 20:12 schreef BrEeZeR het volgende:

[..]

offtopic:
thx m8 :)
Op zondag 31 maart 2002 20:15 schreef freezy17 het volgende:
Ja, dat kan ik wel doen! Heb alleen geen zin om hem er weer af te halen! Ik heb hem na 1 week net weer in elkaar ivm [CM]'en!
ja maar zo kom je er nooit achter of het de CPU of het mobo is ...die leds spreken ook niet altijd de waarheid namelijk

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 20:17 schreef Jeff_P het volgende:

[..]

thx m8 :)
[..]

ja maar zo kom je er nooit achter of het de CPU of het mobo is ...die leds spreken ook niet altijd de waarheid namelijk
Weet ik, dat zou ik dan dus maar eens moeten gaan proberen!

Ik ga er morgen wel weer ff mee bezig, heb er nu geen zin in.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ah je hebt ook die potlood truc gedaan?
het kan zijn
dat die potlood een beetje weg is gevallen
en dus die cpu op te hoge multiplier staat
en nu is gelocked
en bios te hoog wil
en dus crash en niet meer wille opstarten
heb je je cmos al eens geresetted?

Tweakers Discord

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Op zondag 31 maart 2002 20:24 schreef tweakduke het volgende:
ah je hebt ook die potlood truc gedaan?
het kan zijn
dat die potlood een beetje weg is gevallen
en dus die cpu op te hoge multiplier staat
en nu is gelocked
en bios te hoog wil
en dus crash en niet meer wille opstarten
heb je je cmos al eens geresetted?
uhhm (no flame) lees zijn begin post nog eens goed

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik allemaal gedaan, het unlocken heb ik gedaan toen deze cpu nieuw was, lang geleden dus!
Ik heb dat nu weer uitgegumd. Onder het Codename Eagle spelen voer LAN gebeurde dit zomaar! Spontaan.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:25
Ik heb hetzelfde gezat met mijn Duron 850mhz en een MSI bordje. Bij mij was het mijn moederbord wat er mee was gestopt,mijn duron doet het nog prima.

Verwijderd

Topicstarter
Er is niks raars aan de cpu te zien, dat hij doorgebrand of dergelijk is.

Een vriend van mij had Dinsdag met het installeren van zijn nieuwe XP1700 het probleem dat de koeler niet goed bevestigd was, zijn cpu brande door in 5 sec. Die heeft hij dus weer meteen terugestuurd, in de hoop van garantie.

De Apha koeler die hij had zat niet goed bevestigd!

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 20:56 schreef freezy17 het volgende:
Er is niks raars aan de cpu te zien, dat hij doorgebrand of dergelijk is.

Een vriend van mij had Dinsdag met het installeren van zijn nieuwe XP1700 het probleem dat de koeler niet goed bevestigd was, zijn cpu brande door in 5 sec. Die heeft hij dus weer meteen terugestuurd, in de hoop van garantie.

De Apha koeler die hij had zat niet goed bevestigd!
Wat een sukkel dan, mwhoehaha

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik had exact hetzelfde met een TB800 op een MSI K7T Turbo2 (geloof ik). Toen m'n pa hem op een morgen aan wou zetten was ie dood. Gewoon morsdood, en geen tekens voor doorbranden o.i.d.

Had nog een duron 600 liggen die ik niet gebruikte, die erin gepropt en hij deed et weer (pa merkt verschil tussen tb800 en duron 600 toch niet :) ).

Geef mij maar een Warsteiner.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Op zondag 31 maart 2002 23:43 schreef Knakker het volgende:

Had nog een duron 600 liggen die ik niet gebruikte, die erin gepropt en hij deed et weer (pa merkt verschil tussen tb800 en duron 600 toch niet :) ).
rat >:)

specs

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb nog een duron 700 liggen :)

Voor 25 piek mag je em hebben, nooit overklokt en werkt prima. maar 3 maanden gebruikt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik baal ervan dat ik het advies heb opgevolgd om mijn cpu te testen in de computer van mijn broertje. De problemen zijn nu namelijk veel groter geworden!

Het verhaal is alsvolgt.
Ik heb een SuperOrb cooler en dit ga ik vervangen voor waterkoeling, dit heb ik al besteld. Omdat ik mijn core niet wil beschadigen heb ik bij Oc-shop ook een blue anozid spacer besteld.
Nadat ik mijn cpu in de pc van mijn broertje had gedaan werkte die pc, die Duron cpu is dus wel kapot na 1 jaar en 2 maanden, net buiten de garantie van de winkel.

Dus ik zet de processor weer terug in mijn eigen systeem, ik doe er netjes Artic Silver tussen en de spacer. Ik zet mijn pc aan en er gebeurd helemaal niks, de pc start niet op. Dus ik de CMos flashen, opstarten met Insert etc niks werkt, ik dus de cpu er weer uit halen en hij stonk erg branderig!! KUT, Doorgebrand :'( !!!!! Verder weinig te zien aan dat hij is doorgebrand maar dat mag duidelijk wezen.

Daarna heb ik tevergeefs de cpu goed schoongemaakt, en de AS goed verwijderd en de potloodlijntjes uitgegumd. Maar het hielp niet.

Dus dankzij mijn broertje is mijn Thunderbird ook doorgebrand en nu zijn dus allebei de computer kapot. 2 kappote pc's in huis is geen pretje, nu zit ik dus achter de welvertrouwde Compaq IP 133@120 mhz.

Ik heb vandaag dus wel wat lopen vloeken! :'(

Als hier iemand is die mij wil adviseren wat ik nu voor CPU en videokaart moet aanschaffen dan mag hij dat per deze doen, mijn huidige videokaart is een TNT2 M64. En ik wil een geforce, en daar wil ik een waterblok op zetten!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 20:39 schreef FerryHeibrink het volgende:

Voor 25 piek mag je em hebben, nooit overklokt en werkt prima. maar 3 maanden gebruikt :)
duron 700, dat is mij eerst tijdlijk snel genoeg! Waterkoeling met peltier erop en op naar >900 mhz!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op maandag 01 april 2002 21:09 schreef freezy17 het volgende:

[..]

duron 700, dat is mij eerst tijdlijk snel genoeg! Waterkoeling met peltier erop en op naar >900 mhz!
'k dan, moet je em wel even op komen halen :) Wezep, dichtbij Zwolle.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op maandag 01 april 2002 21:09 schreef freezy17 het volgende:

[..]

Pas je sign eens aan :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 22:47 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Ja, weet ik. Ik zit in Zwolle op school en heb een OV jaarkaart!
Geef mij jou adres maar, dan kom ik langs om hem op te halen! En ook graag een telefoonnummer.

Mijn email is rfalkena@tref.nl en telefoon 0619 838 676

Kun je makkelijk met de trein in Wezep komen, en wanneer ben jij thuis!

De DURON CPU van mijn broertje blijkt nog wel te werken, ik heb hem nu in mijn pc zitten. Waarom zijn pc nu dus niet werkt is mij onbekend!

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je met "Piek" Euro of Gulden!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 22:47 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Wanneer kan ik hem komen ophalen?

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Ik wordt weer al een beetje boos want:
Op maandag 01 april 2002 20:47 schreef freezy17 het volgende:
...
die Duron cpu is dus wel kapot na 1 jaar en 2 maanden, net buiten de garantie van de winkel.
...
Je hebt overclocked. Dus heb je geen garantie meer. Ook niet binnen het jaar.

Bovendien: je weet als je overclocked dat de levensduur van het overclockte onderdeel korter wordt. Dat ie dus stuk is, is het resultaat van A:overclocken, en B: slechte koeling (ik las iets over kapotte lagers).

Dus: gewoon naar de winkel gaan en een nieuwe cpu KOPEN. Zo duur zijn ze toch niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 20:26 schreef superbikkel het volgende:
Ik wordt weer al een beetje boos want:
[..]

Je hebt overclocked. Dus heb je geen garantie meer. Ook niet binnen het jaar.

Bovendien: je weet als je overclocked dat de levensduur van het overclockte onderdeel korter wordt. Dat ie dus stuk is, is het resultaat van A:overclocken, en B: slechte koeling (ik las iets over kapotte lagers).

Dus: gewoon naar de winkel gaan en een nieuwe cpu KOPEN. Zo duur zijn ze toch niet meer.
De cpu is niet kapot gegaan van een slechte koeler of kapote lagers over overclocken. Mijn cpu is kapot gegaan doordat ik een spacer heb gebruikt icm met een superorb, ik wist niet dat dit niet kon.

Heb jij zelfs soms een pc winkel, ik ken zat winkels waar ze het overclocken echt wel promoten hoor!

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 20:34 schreef freezy17 het volgende:

[..]

De cpu is niet kapot gegaan van een slechte koeler of kapote lagers over overclocken. Mijn cpu is kapot gegaan doordat ik een spacer heb gebruikt icm met een superorb, ik wist niet dat dit niet kon.

Heb jij zelfs soms een pc winkel, ik ken zat winkels waar ze het overclocken echt wel promoten hoor!
het allerfoutste wat je kunt doen, spacer en superorb..

gecondoleerd...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat het fout is weet ik nu, maar dat wist ik toen nog niet! Jammer genoeg!

Ik heb hier trouwens wel een plaatje van mijn onlangs overleden Thunderbird, zoals je kan zien is er niks bijzonders aan te zien. Ik ben er ook altijd zuinig op geweest, alleen kon hij niet zo goed over een spacer. Terwijl ik de spacer heb gekocht ter bescherming van zulke dingen!
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1049684705

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Op dinsdag 02 april 2002 20:34 schreef freezy17 het volgende:
[..]
Heb jij zelfs soms een pc winkel,
Nee, maar ik wil graag dat de prijzen blijven zakken ipv stijgen.
ik ken zat winkels waar ze het overclocken echt wel promoten hoor!
UH, de OC-shop.
Nergens krijg je garantie op een overclockte CPU!

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Gun jij het AMD niet ofzo? :)

Je moet gewoon eerlijk met je fout vooruit komen. AMD heeft werk aan het maken van processoren, mensen moeten betaald worden, de fabrieken hebben kosten, kortom alles kost geld. En als jij een beetje gaat struikelen over, ik wist dit niet, of ik wist dat niet, dan ben jij geen echte tweaker. Een tweaker is eerlijk!

Ik heb een keer een 486 50 Mhz overgeclockt en die was ook naar de maan en die proc was toen net nieuw, heb gewoon een nieuwe gekocht. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het eigenlijk een beetje een sleimverhaal van over het vervallen van garantie als ik eerlijk ben. Dat ik geen garantie meer heb ja, maar dat je daar zo over moet discuseren!

Ik stuur mijn cpu ook niet op ofzo, ik koop gewoon een andere procesor. Ik baal er alleen van dat mijn cpu kapot is gegaan, en hij is dus duidelijk niet kapot gegaan van tweaken.

En er zijn echt mee winkels dan oc-shop die aanmoedingen om wat te gaan overclocken, dan kunnen ze ook nog een duurdere cpu cooler verkopen! En ja, garantie is wat anders, dat heb je inderdaad niet op een overgeclockte cpu.

Verwijderd

Kunnen ze eigenlijk bewijzen dat je OC'ed hebt???(Niet dattik als ooit me OCte CPU overlijdt voor garantie ga hoor, gewoon om is te weten)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, volgens mij is dat ook niet te achterhalen, kijk maar naar mijn cpu, je kunt echt niet zien dat er mee ge OC't is en dat hij is doorgebrand!

Ik heb zelfs nog geen hoekjes van de core laten afbrokkelen, ik ben er ook wel voorzichtig mee geweest!

Verwijderd

Freezy... als je niet kan overklokken, waarom doe je het dan?

Je hebt net 2 procjes gemold, en nou ga je de derde mollen?!
Je bent ten minste een doorzetter...
Leuk om te weten dat je binnenkort weer achter je Comprak zit

• ntsx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02-2024
uhm. ik vind het eigenlijk not done om garantie te claimen op een processor die je moedwillig verneukt hebt. Leer verantwoordelijkheid voor je daden op te nemen. wil je overclocken moet je ook maar leven met de gevolgen.

too fly for a white guy

• HenkJan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Op woensdag 03 april 2002 11:58 schreef HardTrance het volgende:
Freezy... als je niet kan overklokken, waarom doe je het dan?
Je hebt net 2 procjes gemold, en nou ga je de derde mollen?!
Hij heeft alleen z'n tb850 gemold, die duron bleek nog wel te werken. De d-ledjes gaven aan dat het aan de processor lag maar 't bleek een kapotte idekabel te zijn (vaag?!).
Overclocken kan ie ook wel, alleen bleek een uitsteeksel van de superorb precies op de spacer te komen, waardoor er ruimte tussen cpu/cooler zat wat niet goed te zien was :(

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 12:51 schreef HenkJan het volgende:

[..]

Hij heeft alleen z'n tb850 gemold, die duron bleek nog wel te werken. De d-ledjes gaven aan dat het aan de processor lag maar 't bleek een kapotte idekabel te zijn (vaag?!).
Overclocken kan ie ook wel, alleen bleek een uitsteeksel van de superorb precies op de spacer te komen, waardoor er ruimte tussen cpu/cooler zat wat niet goed te zien was :(
--------------------------------------------------------
quote:
...
die Duron cpu is dus wel kapot na 1 jaar en 2 maanden, net buiten de garantie van de winkel.
...

En daarna zie ik niets meer staan over IDE kabels... of ik heb echt degelijk een bril nodig :D

Verwijderd

Topicstarter
Ok, hier komt mijn nieuwste update over de Duron 800 CPU, die blijkt inderdaad niet doorgebrand te zijn. De msi Dled gaf wel aan dat er iets met de CPU aan de hand was maar het probleem zat hem ergens anders in, namelijk een defecte IDE kabel.
Deze computer werkt dus wel weer.

En mijn cpu is dus puur overleden omdat ik mijn TB850 in de pc met de Duron 800 heb gezet. En daarna heb ik hem weer opnieuw in mijn pc ingebouwd met de spacer die ik net nieuw van OC-shop had binnen gekregen!

Waarom zeurt iedereen zo door dat ik niet kan OC'en! Dat kan ik wel, en ook wel goed. Anders was ik ook echt niet aan waterkoeling begonnen, ook ga ik er nog een peltier tussen zetten.

Mijn bestelde waterkoeling: Mace 2-1, Chipsetblok, Geforceblok, Black Ice 2 Radi, Peltier Drift 172W.

Noem mij hiermee eens een noob!
Ik ben ook al een langer tijd bezig met overclocking & casemodding.

En ik heb volgens mij ook niet gezegd dat ik de processor ga omruilen voor garantie, ik heb het alleen even vermeld. Dat had ik beter niet kunnen doen!

• GraPghaST
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 16:09
Op maandag 01 april 2002 20:39 schreef FerryHeibrink het volgende:

Hmm..heb je die toevalligH nog ligge? *grin* Begin slot1 een beetje zat te worden..=))

Hoor het wel!

Je hebt een druk leven, je bent de hele dag in touw ..

Verwijderd

Op woensdag 03 april 2002 14:30 schreef freezy17 het volgende:

En mijn cpu is dus puur overleden omdat ik mijn TB850 in de pc met de Duron 800 heb gezet. En daarna heb ik hem weer opnieuw in mijn pc ingebouwd met de spacer die ik net nieuw van OC-shop had binnen gekregen!
Wat is er dan precies misgegaan met je TB?

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je bij ff terug bladeren kan lezen bleek een uitsteeksel van de superorb precies op de spacer te komen, waardoor er ruimte tussen cpu/cooler en cpu zat wat ik dus niet wist, of waar ik niet op had gelet.
Dus zaten er luchtdeeltjes tussen de cpu en koelblok, de Artic Silver op de core raakte het koelblok wel aan maar klemde niet goed.

• HenkJan
  • Laatst online: 16-12-2025
En daarna zie ik niets meer staan over IDE kabels... of ik heb echt degelijk een bril nodig :D
Misschien had ik ff moeten zeggen dat ik freezy persoonlijk ken :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op woensdag 03 april 2002 14:43 schreef GraPghaST het volgende:

[..]

Hmm..heb je die toevalligH nog ligge? *grin* Begin slot1 een beetje zat te worden..=))

Hoor het wel!
Ik heb hem nog liggen, maar freezy had interresse.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op woensdag 03 april 2002 14:30 schreef freezy17 het volgende:
Ok, hier komt mijn nieuwste update over de Duron 800 CPU, die blijkt inderdaad niet doorgebrand te zijn. De msi Dled gaf wel aan dat er iets met de CPU aan de hand was maar het probleem zat hem ergens anders in, namelijk een defecte IDE kabel.
Deze computer werkt dus wel weer.

Waarom zeurt iedereen zo door dat ik niet kan OC'en! Dat kan ik wel, en ook wel goed. Anders was ik ook echt niet aan waterkoeling begonnen, ook ga ik er nog een peltier tussen zetten.

Mijn bestelde waterkoeling: Mace 2-1, Chipsetblok, Geforceblok, Black Ice 2 Radi, Peltier Drift 172W.

Noem mij hiermee eens een noob!
Ik ben ook al een langer tijd bezig met overclocking & casemodding.

En ik heb volgens mij ook niet gezegd dat ik de processor ga omruilen voor garantie, ik heb het alleen even vermeld. Dat had ik beter niet kunnen doen!
Ehhm.

Ik had je net al gemailed maar begin nu even te twijfelen, wil je hem nu wél of niet :? :)

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 10:33
Waarom kan zo'n spacer eigelijk niet met die super orb, misschien stomme vraag, maar ik weet het gewoon niet (net zoals freezy, die het nu wel weet dus)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Een orb op een duron is zowiezo mishandeling :'(

Is toch veel te zwaar :?

Verwijderd

bij mij werkte de computer ook niet toen ik de streepjes had gestuft . ik heb daarna weer streepjes gezet en weer heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed gestuft en nu doet ie het weer .

ik had ook de draadje van mijn cooler vergeten te monteren , hij werkte 10 min. tot ik het merkte en toen gelijk uitgedaan en nu werkt ie weer. haha super geluk gehad dus

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus wel intresse en haal de duron 700 vanavond op.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op woensdag 03 april 2002 19:11 schreef freezy17 het volgende:
Ik heb dus wel intresse en haal de duron 700 vanavond op.
Heb niet je telefoontje gehad :)

Ik zie je om 20:30 wel :)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Als het goed is stap je op 19:48 in de trein :)

Lijkt wel een tweakermeeting zo :P komen er nog meer tweakers >:) me switch heeft nog 5 poorten vrij :7

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Freezy is net bij mij op visite geweest, hem em effe met de auto opgehaald van het station en ik heb afscheid genomen van mijn duronneke ;( :P .

Heb er weer iemand blij me kunnen maken ;) 8-)

Ik hoop dat ie strax weer lekker mag grazen :z

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 03 april 2002 21:37 schreef FerryHeibrink het volgende:
Freezy is net bij mij op visite geweest, hem em effe met de auto opgehaald van het station en ik heb afscheid genomen van mijn duronneke ;( :P .

Heb er weer iemand blij me kunnen maken ;) 8-)

Ik hoop dat ie strax weer lekker mag grazen :z
Juist, ik ben er weer blij mee. Ik zal je zeggen dat mijn computer nu weer lekker staat te grazen }:O Mooh! }:O Mooh!.

Nogmaals bedankt voor je cpu, het was een korte Tweakers-meeting.

Wat mij trouwens opvalt is dat de Duron CPU niet echt warm wordt, ik heb er nu nog wel de SuperOrb op (jaja, lekkere koeler :r )
Hij is zeker 10 graden kouder dan mijn TB850, dus denk ik dat ik hem ook iets beter kan OC'en!
Mijn TB was altijd zo tussen de 48 en 52 graden, deze Duron is nu nog maar 38 graden!

• Erik1
  • Niet online

*knip*

Dus ik zet de processor weer terug in mijn eigen systeem, ik doe er netjes Artic Silver tussen en de spacer. Ik zet mijn pc aan en er gebeurd helemaal niks, de pc start niet op. Dus ik de CMos flashen, opstarten met Insert etc niks werkt, ik dus de cpu er weer uit halen en hij stonk erg branderig!! KUT, Doorgebrand :'( !!!!! Verder weinig te zien aan dat hij is doorgebrand maar dat mag duidelijk wezen.

*knip*
Hoe kun je zien dat een proc. doorgebrand is? Als ie helemaal zwart is rond de core kun je dat makkeijk zien maar ik heb dus een amd proc. die waarschijnlijk ook doorgebrand is (oeps 3.5v Core :( )maar daar is niets aan te zien:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/erik.nijhuis/pcpics/K6/burnk6.jpgAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/erik.nijhuis/pcpics/K6/burnk62.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Aan mijn CPU is ook niet te zien dat hij is doorgebrand, maar hij werkt echt niet meer en hij stonk toen ik hem eruit haalde machtig naar rook.

Kijk maar eens naar de pic van mijn TB cpu!

• St@m
  • Laatst online: 22:32

St@m

@ Your Service

Op dinsdag 02 april 2002 10:14 schreef freezy17 het volgende:

[..]

Ja, weet ik. Ik zit in Zwolle op school en heb een OV jaarkaart!
Geef mij jou adres maar, dan kom ik langs om hem op te halen! En ook graag een telefoonnummer.

Kun je makkelijk met de trein in Wezep komen
offtopic:
welke school dan? Ik zit ook in Zwolle op school :)

enne de treinen naar wezep gaan van spoor 7a ieder uur om .21 en .51. mijn vriendinnteje woont ook in Wezep.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• itsme
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 08:48 schreef Erik1 het volgende:

[..]

Hoe kun je zien dat een proc. doorgebrand is? Als ie helemaal zwart is rond de core kun je dat makkeijk zien maar ik heb dus een amd proc. die waarschijnlijk ook doorgebrand is (oeps 3.5v Core :( )maar daar is niets aan te zien:
[afbeelding][afbeelding]
Dat is een K6 dus ... die moet zowieso meer stroom hebben ... toch :?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 09:46 schreef Djonnie het volgende:

[..]

offtopic:
welke school dan? Ik zit ook in Zwolle op school :)

enne de treinen naar wezep gaan van spoor 7a ieder uur om .21 en .51. mijn vriendinnteje woont ook in Wezep.
Ik zit op Cibap in Zwolle. Jij zal wel op Deltion zitten.

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 20:12 schreef BrEeZeR het volgende:

[..]

offtopic:
Vind ik ook een vtuh Chlulluh Kast

• Erik1
  • Niet online
Op donderdag 04 april 2002 09:49 schreef bas_konings het volgende:

[..]

Dat is een K6 dus ... die moet zowieso meer stroom hebben ... toch :?
Juist niet, deze K6 moet 2.4v core en 3.3v I/O hebbe. Maar ik had er enkele Pentiums in gehad om te testen en die is single voltage 3.5v en weer vergeten de jumpers terug te zetten, toen stond er dus 1,1 v teveel op de core (Die overigens niet branderig rook) :?

• St@m
  • Laatst online: 22:32

St@m

@ Your Service

Op donderdag 04 april 2002 10:01 schreef freezy17 het volgende:

[..]

Ik zit op Cibap in Zwolle. Jij zal wel op Deltion zitten.
nope, landstede

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op woensdag 03 april 2002 23:17 schreef freezy17 het volgende:

[..]

Juist, ik ben er weer blij mee. Ik zal je zeggen dat mijn computer nu weer lekker staat te grazen }:O Mooh! }:O Mooh!.

Nogmaals bedankt voor je cpu, het was een korte Tweakers-meeting.

Wat mij trouwens opvalt is dat de Duron CPU niet echt warm wordt, ik heb er nu nog wel de SuperOrb op (jaja, lekkere koeler :r )
Hij is zeker 10 graden kouder dan mijn TB850, dus denk ik dat ik hem ook iets beter kan OC'en!
Mijn TB was altijd zo tussen de 48 en 52 graden, deze Duron is nu nog maar 38 graden!
Kewl :) Jah mijn duron was in dat opzicht uniek :) lekker fris enzo :)

Ennehh goeie core code ook ;)

En dat voor 25 eurootjes *D goh, wat ben ik weer goedkoop 8-)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
Op donderdag 04 april 2002 17:58 schreef FerryHeibrink het volgende:

En dat voor 25 eurootjes *D goh, wat ben ik weer goedkoop 8-)
inderdaad...'kzelf zou hem gewoon gehouden hebben...dan met wat restonderdelen een 2e systeempje ervan bouwen ofzow...

Mooi servertje, of desnoods als compleet systeem verkopen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zul je een duron 700 server bouwen als je ook een snellere webserver hebt staan met heel wat meer vermogen!

• Yagermeister
  • Laatst online: 21-08 14:25

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Op woensdag 03 april 2002 18:30 schreef DustMan4u het volgende:
Waarom kan zo'n spacer eigelijk niet met die super orb, misschien stomme vraag, maar ik weet het gewoon niet (net zoals freezy, die het nu wel weet dus)
dat vraag ik mezelf ook eigenlijk af :?

-Te huur

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op donderdag 04 april 2002 21:32 schreef freezy17 het volgende:
Waarom zul je een duron 700 server bouwen als je ook een snellere webserver hebt staan met heel wat meer vermogen!
Jeps, we hebben al een webserver staan >:) die heeft freezy ook wel gezien he :? :Y)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op donderdag 04 april 2002 08:48 schreef Erik1 het volgende:

[..]

[afbeelding][afbeelding]
Is dat een K6 kap op een K7 processor gedouwd ????

Of loop ik achter ofzo :?

/edit een K6 dus :) wist niet dat die er ook zo'n core onder hadden zitten :? >:)

• Erik1
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 15:01 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Is dat een K6 kap op een K7 processor gedouwd ????

Of loop ik achter ofzo :?

/edit een K6 dus :) wist niet dat die er ook zo'n core onder hadden zitten :? >:)
Ik eerst ook niet, maar ik heb die heatspreader eraf gesloopt om te zien of er brandsporen te zien waren :P
Pagina: 1