zonder storing... Chello toch veel down...

Pagina: 1
Acties:

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-08 07:46

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ik heb hier al een jaar of 2 chello.. altijd best goed gewerkt. soms een dagje of minder down.. keer 3 dagen gehad... maar ok

meestal gewoon 24 uur verbinding... maar nu sinds een week of 1,5 - 2 is chello ELKE dag down een paar uur (modem heeft rode led bij ON-LINE)

het rare is.. ik ben de enigste zowat hier in de buurt met die problemen en chello heeft intern ook geen storingen.. en het vreemdste van alles... het ligt er elke dag uit van ong 2 tot 8 uur savonds...

netals of ze dat express doen..

ik ben geen extreme leecher oid... download zo nu en dan es wat. maar meestal alleen wat surfen/chatten/gamen..

kan iemand mij vertellen.. zou het aan instellingen liggen van de comp... ik heb chello wel eens vaker gebeld...maar er wordt meestal (bijna) niets mee gedaan . :(

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:05

Theeboon

theebonen bestaan!

Op het moment is het niet vooruit te branden...

"I sit in my room and imagine the future."

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Welk modem heb je? En kun je precies aangeven wat welk lampje doet?

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 20:12 schreef jep het volgende:
Welk modem heb je? En kun je precies aangeven wat welk lampje doet?
uuhm zon Terrayon oid

nou meestal is het zo.. dan is de bovenste lampje.. (ONLINE, staat er naast dat lampje) rood
de andere 2 lampjes knipperen met groene lichtjes.

dit betekent dus dat hij offline is... geen signaal of te zwakke...

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

jup, RF storing.
Heb je je modem al geprobeerd te resetten? minuutje de stroom eraf.
En check je kabels :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat online lampje zegt trouwens ook niet alles hoor. Meestal als chello hier down is, staat de modem wel gewoon op online, maar dan is er vaak een of andere server uit zodat het alsnog onmogelijk is om te internetten. :(

Topicstarter: Check je kabels, reinstall windows, zodat je zeker weet dat het geen softwareprob is. :)

Is het nog niet goed? Veel succes dan met de helpdesk bellen. :D

🌞🍃

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:03

nrg

Het zou dus ook aan je interne signaal kunnen liggen.
Heb je misschien de coax kabel die naar je modem gaat een keer een beetje verbogen?
Daar kunnen coax kabels nl niet echt geweldig tegen; en gaat de kern kapot.

HTH

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:40
Kijk iig je kabels ja, wat ook de moeite is, is om ALS je geen verbinding hebt (RF storing dus) om je modem direcht in je wand contactdoos te pluggen. Komt je modem dan wel online, dan heb je dus een te zwak signaal.

heb wel eens meegemaakt dat mensen het modem signaal helemaal naar de zolder lieten gaan (via coax, niet eens via UTP) en dan 3 keer TV afsplitste (beneden, en 2 keer op de bovenverdieping voor zoon en dochter), en ergens nog een radio.

Tja, weet je hoeveel signaal er dan nog overblijft voor die modem? pcies, niks.

Ik zeg niet dat dit ook bij jouw het geval is, als dat ding direct op de WCD staat en nog steeds geen verbinding heeft, dan is er echt iets mis.
bel de Chello Helpdesk ff (rond 11 uur smorgens is het lekker rustig), dan fixen we je probleem wel.

I want to live forever, so far.. so good.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Heb chello ook een jaar of 2 en de laatste maanden is het echt drama. Het ligt in mijn geval dus duidelijk aan het netwerk van Chello. Er is namelijk niets intern veranderd.

Ben hier 's avonds niet offline, maar het is dan niet vooruit te branden. Heb er al over gebeld, maar vooralsnog geen actie van UPC.

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 23:58
Als dat RF lampje brand wil dat zeggen dat je signaal naar je modem te zwak is. Dat kan liggen aan de aansluitingen in de CAI kastjes (die grijze dingen langs de weg) of aan je modem... Bel Chello en vertel dat je modem offline gaat als het goed is (afhankelijk van je regio) staat er binnen een week een monteur voor de deur om de signaal sterkte door te meten.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
nou uuhm het ligt dus NIET aan de software :)
want hij heeft de laatste maanden gewoon goed met deze windows (XP) goed gewerkt.

altijd netjes goed online, bijna nooit down.

maar ineens NU valt ie uit tussen 1 en 8-9 ELKE dag rond die tijd. dus ik denk ook niet dat het aan de kabel ligt omdat het altijd rond dezelfde tijd offline is!

kep de kabels bekeken, nix mis mee, gewoon netjes en strak, de afstand tussen de modem en de pc is ong 10 meter (utp kabel) modem een paar keer gereset ... no suc6

kep net chello gebeld en ze vonden dit een nogal vreemd omdat het elke dag rond ong dezelfde tijden eruit ligt.

btw wa duurt da TERING lang voordat er iemand aan de tel is zeg :( maar kad wel een aardig vrouwtje aan de telefoon :)

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
damn dit is waas
chello viel (Weer uit)

ik stroom van modem weggehaald... minuut of 5 later weer terug in.. JA verbinding !

dus kijken of internet et doet op de router: ja !

ga ik naar mijn eigen comp.. start ik IE en dan doet ie nix :?
kijk ik op de router... internet weer weg... op modem knipperen weer rode ledjes.

als ik dan de modem weer reset voor 5 min doet ie het weer :/ maar zodra ik boven ga internetten valt het uit :?

specs: router: p3 500 WinXP (gewoon via eigen winXP internet delen)
workstation: athlon 1,4 (zie sig) Win98 + 2k

what is this?

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:54
wasda toch met die chello bij jou zeg,

altijd geen signaal enzo.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:15
Ik ben op het moment erg tevreden over Chello, alleen de DNS servers zijn brak :r

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 23:58
als je modem op apen gapen staat dus knipperende lampjes en het komt regelmatig voor minstens 2 a 3 keer per week dan is het kwestie van UPC bellen... echt een andere oplossing is er niet.

Binnen een paar dagen staat er een techneut voor de deur die je kabel verbinding komt doormeten, aan de hand van die resultaten stelt men de versterkers in de CAI kastjes bij, vervangt stukjes printplaat of sluit de contactdoos thuis opnieuw aan met een nieuw trasje

Verwijderd

Binnen een paar dagen staat er een techneut voor de deur die je kabel verbinding komt doormeten, aan de hand van die resultaten stelt men de versterkers in de CAI kastjes bij, vervangt stukjes printplaat of sluit de contactdoos thuis opnieuw aan met een nieuw trasje
Kheb ook eens 'gezegd' dat mijn modem stuk was, krijg je gewoon een nieuwe en de oude moet je aan de courier meegeven.

(En das maar beter ook want ook voor die kabelrukkers van Chello heb ik geen goed woord over)

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025

GaveGozer

That's Me

Op woensdag 03 april 2002 21:35 schreef Pc123 het volgende:
Ik ben op het moment erg tevreden over Chello, alleen de DNS servers zijn brak :r
ik heb ze al een paar keer hierover gebeld (toen het nummer nog gratis was :p ) en het zijn idd de DNS servers die het moeilijk hebben.
je kunt om dit te proberen te omzeilen een ander dns adres gaan gebruiken, bv die van planet internet ofzo

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

Verwijderd

Ik heb sinds augustus vorig jaar eigenlijk geen klachten (meer!) gehad over @Home (daarvoor maandelijks!) maar sinds een dag of tien zit ik -opnieuw dus- met wegvallende verbinding.

Woensdag heeft de monteur alles doorgemeten...

"...Ja, ik zie het al hier klopt iets niet..."

...en heeft vervolgens het kastje waar het signaal van de kabel -en radio/tv signaal- binnenkomt vervangen.

"....Nu moet alles weer draaien..."

Nou dat deed het dus een uur en sindsdien weer steeds wegvallende verbinding, net als de afgelopen tien dagen... :(

Nu komt 'ie morgenmiddag om het modem te vervangen...

Ik vraag me nu nog maar één ding af...
Is het nu zo verschrikkelijk moeilijk om de oorzaak van een wegvallende verbinding te vinden?

Ik krijg toch ook ongestoord gas, licht, water en het tv signaal binnen... :? ??

Waarom kan dat dan niet goed geregeld worden met internet en geeft dat zoveel gesodemieter... :? ???
Pagina: 1