Ik heb een Hauppauge WinTV-radio, maar de FM tuner daarvan werkt niet. Ik heb er een werkende kabel aan gehangen (getest met radio) maar toch gaf ie alleen maar ruis. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik gebruik het standaard programma wat bij de kaart zit...
Welk OS heb je en welke drivers gebruik je? De WDM of VFW en welke versie?
Ik gebruik Windows XP met de nieuwste WDM drivers (3.27)
Ik ben nu de VFW's voor Windows2k aan t downe, omdat win2k en XP zo'n beetje hetzelfde zijn. Ik heb net gelezen dat door die WDM drivers ook me errors komen (Unable to open kernel driver).
Ik ben nu de VFW's voor Windows2k aan t downe, omdat win2k en XP zo'n beetje hetzelfde zijn. Ik heb net gelezen dat door die WDM drivers ook me errors komen (Unable to open kernel driver).
Dat HAD ik ook allemaal ja.
Nu heb ik de VFW drivers ipv WDM, en nu doet alles t wel. 't Opnemen, de radio. Alles zonder errors. Alleen is t beeld wat slechter, omdat er nu geen de-interlacer of zoiets is...
Nu heb ik de VFW drivers ipv WDM, en nu doet alles t wel. 't Opnemen, de radio. Alles zonder errors. Alleen is t beeld wat slechter, omdat er nu geen de-interlacer of zoiets is...
Vreemd, misschien is er een probleem icm andere drivers van bv je geluidskaart. Ik moet zelf wel zeggen dat deze XP drivers mij geen problemen hebben gegeven itt de voorgaande drivers.
Hmm, nu doet ie t opeens weer niet.
Alles werkte na 2 dagen kloten, alleen maar TMF stoorde. Maarja, da's een van de belangrijkste dingen waar ik um voor heb gekocht, om op te nemen van TMF. Thus ik ff de kabel die normaal achter in de tv-kaart zit in een tv gestoken. TMF gaf prima beeld. Dus ik diezelfde kabel weer terug gestoken in de tv-kaart, doet ie t opeens niet meer?!
Vreemd verhaal hoor. Zal dat aan Hauppauge liggen, want ik begin het gevoel te krijgen dat Haupauge slechter is dan Pinnacle, of klopt dat niet?
/edit: typo's
Alles werkte na 2 dagen kloten, alleen maar TMF stoorde. Maarja, da's een van de belangrijkste dingen waar ik um voor heb gekocht, om op te nemen van TMF. Thus ik ff de kabel die normaal achter in de tv-kaart zit in een tv gestoken. TMF gaf prima beeld. Dus ik diezelfde kabel weer terug gestoken in de tv-kaart, doet ie t opeens niet meer?!
Vreemd verhaal hoor. Zal dat aan Hauppauge liggen, want ik begin het gevoel te krijgen dat Haupauge slechter is dan Pinnacle, of klopt dat niet?
/edit: typo's
Als ik alles goed gelezen heb, dan is Hauppauge gewoon een superkaart. Vind (vond) alleen de drivers niet echt super.
Probeer anders het volgende eens:
-Uninstall echt alles van Hauppauge, op hun site staat een proggie om alle achtergelaten keys weg te halen.
-Reboot XP
-Als hij nieuwe hardware vind, laat hem niks installeren
-Installeer de drivers en reboot (waar nodig)
-Installeer WinTV
-Installeer Radio
De links gebruiken van mijn 1e post hierboven.
Ik dacht dat er op de Hauppauge site ook een handleiding stond voor het goed installeren onder XP.
Probeer anders het volgende eens:
-Uninstall echt alles van Hauppauge, op hun site staat een proggie om alle achtergelaten keys weg te halen.
-Reboot XP
-Als hij nieuwe hardware vind, laat hem niks installeren
-Installeer de drivers en reboot (waar nodig)
-Installeer WinTV
-Installeer Radio
De links gebruiken van mijn 1e post hierboven.
Ik dacht dat er op de Hauppauge site ook een handleiding stond voor het goed installeren onder XP.
Ja, heb ik net gedaan bij t installeren van die andere drivers. Nu na een restart geeft ie weer beeld, maar nog geen geluid. Dat flikt ie me trouwens wel vaker, dat ie alleen beeld geeft. Ik heb de line-in van me Audigy vol open staan en niet gedempt, dus daar ligt het niet aan...
Bij mij is het geluid ook elke keer weg als ik WinTV opstart. Het probleem bij mij is dat line-in elke keer gedempt is. (Dat heeft me een hoop tijd gekost om dat te vinden.)
Zelf denk ik dat dit een probleem is in de drivers van Creative of een bug in XP.
Mijn oplossing is dus elke keer even kijken of line-in niet gedempt is.
Zelf denk ik dat dit een probleem is in de drivers van Creative of een bug in XP.
Mijn oplossing is dus elke keer even kijken of line-in niet gedempt is.
Ja, staat toch in de vorige post "vol open en niet gedempt". Maarja, hij doet t nog niet, xal us ff alles nalopen, misschien dat ie op de een of andere manier de line-out van de tv-kaart dempt of zo...
Je hebt dacht ik ook nog een mute functie in WinTV / Radio ... misschien staat die aan.
Na een restart deed ie t wel weer. Vreemd ding.
Maarja, TMF stoort nogsteeds heel erg. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Op de tv stoorde hij niet, dus het moet wel aan me tv-kaart liggen, of aan de instellingen.
Ennuh, is er een manier om voor zo'n de-interlacer te zorgen, zonder de nieuwe XP drivers te gebruiken? Die XP drivers werken niet, maar die de-interlacer is wel handig.
Maarja, TMF stoort nogsteeds heel erg. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Op de tv stoorde hij niet, dus het moet wel aan me tv-kaart liggen, of aan de instellingen.
Ennuh, is er een manier om voor zo'n de-interlacer te zorgen, zonder de nieuwe XP drivers te gebruiken? Die XP drivers werken niet, maar die de-interlacer is wel handig.
Gebruik het programma waarvan Hauppauge gebruik van heeft gemaakt --> http://www.dscaler.org/
Het geeft idd beter beeld, maar het geluid werkt niet echt goed. Hij geeft 5 secs goed geluid, daarna begint ie weer te ruizen. Dan moet ik weer instellen dat ie stereo gebruikt, en dan doet ie t weer 5 seconden. Da's dus geen doen...
Pagina: 1