1 x herstarten wil de pc pas echt opstarten...

Pagina: 1
Acties:

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 18:40
Het volgende is het probleem bij mij:
Als ik voor het eerst op de dag mijn pc aan zet dan moet ik hem altijd 1 keer resetten wil hij geheel opstarten. Bij de eerst keer aanzetten komt ie niet verder dan het scherm voor het bezig zijn van het opstarten van Windows 2000. Waar zou dit aan kunnen liggen?
De PC werkt daarna echt heel goed, dus dat is het vage. Het moederbord is van ECS K7S5A (met de nieuwste bios versie). Verder zit er een Geforce 2 Ti en SB audigy in de pc.

Ow ja: hij start soms ook vanzelf opnieuw op, bijv. bij het kijken van DVD's of schakelt zichzelf uit...

• syserr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 15:26

syserr

kangoeroe

hmm.. misschien dat je in je bios de HD pre relay eens moet enablenen op, laten we zeggen 5 seconden!? wei weet helpt et.. het kan zijn dat je HD eerst ff moet "warmdraaien" oid...

"Nee," zei de man "hij is onze goeroe die alles kan" en ik was lekker op dreef dus ik zeg: "Nou, dat zal dan wel een kangoeroe zijn"

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 10:37

El Martino

Zo niet, dan toch.

Levert je voeding wel genoeg power? Bij mij was dat ooit es een probleem. Soms moest ik zelfs wel 10x resetten voor het goed ging...

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• sjares
Lijkt me wel het is niet zo een extreem systeem (40 gb, dvd, xp 1600+, cdr, gf2ti, netwerk, sb audigy). Op een 300 Watt voeding.

Verwijderd

Op deze pagina staat het probleem beschreven.

Het komt er op neer dat je HD bij het booten teveel stroom vergt van je voeding, terwijl je voeding nog niet volledig de tijd heeft gehad om 'op gang' te komen. Op de site staat een oplossing in de vorm van enig soldeerwerk.
Een andere oplossing is een zwaardere (of kwalitatief betere) voeding....

Verwijderd

Zelfde probleem hier, heb het volgende gedaan:
In Bios hd detectie op auto, en Quick boot disabled.
Opstarten duurt net even langer en hij start nu wel goed op.
(Gevonden op OCWorkbench)

edit-- Tja als hij ook reset als je al opgestart bent dan ben ik ook bang voor een zwaarder voedingsprob. --edit/

• sjares
Ahha dat verklaart het opstart probleem iig al! Maar is 300 Watt niet genoeg om mijn systeem stabiel te runnen? Het is een kast met voeding gekocht bij ComputerLand. Iemand ervaring hiermee?

Verwijderd

het is wel genoeg, maar zoals hierboven al gezegd, kwalitatief niet goed (genoeg). Als hij ff opgewarmt is doet hij het dus wel goed. Ik zou maar lekker gaan solderen, of als je daar geen zin in hebt een kwalitatief goede voeding kopen, Enermax bijvoorbeeld.

Verwijderd

Ik heb op dit moment ong het zelfde probleem..:
Als ik mijn PC afsluit dan start ie vanzelf weer op...
Windows 98...

Ik weet het het zuigt, maar ik ben op zoek naar een nieuwe PC. Iemand een OPlossing???
(8>

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 19:33 schreef Killer_Sam het volgende:
Ik heb op dit moment ong het zelfde probleem..:
Als ik mijn PC afsluit dan start ie vanzelf weer op...
Windows 98...

Ik weet het het zuigt, maar ik ben op zoek naar een nieuwe PC. Iemand een OPlossing???
(8>
ja, koop een stekkerdoos met een on / off switch erop. Dan druk je op die knop en is er echt geen stroom meer. Het is hetzelfde principe als de stekker eruit trekken, alleen dan makkelijker ;)

• sjares
Op maandag 01 april 2002 19:29 schreef ByMeSDy het volgende:
het is wel genoeg, maar zoals hierboven al gezegd, kwalitatief niet goed (genoeg). Als hij ff opgewarmt is doet hij het dus wel goed. Ik zou maar lekker gaan solderen, of als je daar geen zin in hebt een kwalitatief goede voeding kopen, Enermax bijvoorbeeld.
Daar zat ik ook al aan te denken, maar is het ook niet zo dat hij niet genoeg power leverd? Als hij spontaan opnieuw opstart bij full load en het voor de rest helemaal oke doet tot dat moment is het toch wel vaag, of niet?
Pagina: 1