[ADSL] Waarom zo vaak time-out???

Pagina: 1
Acties:

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 09:31
Wij hebben HCCnet basic abbo, maar de laatste tijd (te) vaak een time-out. Momenteel ben ik ook maar via de 56k6 modem bezig :(
Ligt dat aan HCCnet of aan de centrale. Best matig, want iemand die een kilometer verder in de zelfde wijk woont, heeft er nooit last van. Planet Internet heef ie.

(eerst dacht ik dat het aan explorer lag. maar dat is niet zo.)
(de analoge HCCnet vebinding nu heeft ook af en toe een korte time-out)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hmm je modem miss niet lekker :?

en als het ook bij analoog is; miss een id om windows een keer te reinstallen (ervanuitgaande dat je windows gebruikt) :)

Verwijderd

staat je modem wel op half-duplex want toen ie bij mij op full stond had ik ook z'n probleem

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:30
ook al geprobeerd om het opnieuw te installeren?? of je modem te resetten? uit zetten 10 sec w88 en dan weer aan te zetten...?

Aap!

• bredend
Ik weet niet hoe ik em moet resetten.
Ik kan nergens full/half-duplex vinden.
Ik heb vaak zat geinstalleerd.
Ik heb eens gehoort dat je een bestand moest deleten.

Wat nog erger is. Als ik de modem op een andere PC installeer, en daarna de USB erin plug, en de PC om de Win98 cd heeft gevraagd (staat op HDD), en daar al wat uit heeft geplukt, geeft die een fatale uitzondering. BLUE SCREEN :(
En dan zijn ook de 'oogjes' van de rog uit.

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 18:45

mbr

Op maandag 01 april 2002 13:17 schreef Bredend het volgende:
Ik kan nergens full/half-duplex vinden.
Dit moet te vinden zijn via de configuratiescherm / Netwerk icoontje. Daar kan je Ethernet adapter selecteren en vervolgens via eigenschappen de instelling wijzigen. Mijn Realtek kaart staat op auto-modus.

21:51 Je hebt USB :P OEPS |:( Never mind 8-)

• bredend
:z

sorry, ik had het in een ander topic wel gezegd: IK heb USB
|:(

maar hij doet het weer :) :) :)

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 17:26 schreef Bredend het volgende:
:z

sorry, ik had het in een ander topic wel gezegd: IK heb USB
|:(

maar hij doet het weer :) :) :)
doh, slim slim slim ;)

Verwijderd

meschien een via chip set of 100 usb dingen aangesloten

• QBiT
  • Laatst online: 22-06 21:32
heb je die nieuwe beta drivers al geprobeert ? Die lopen stukken beter. Verder heb ik zelf hcc analoog, en nooit probs mee gehad. een vriend van mij heeft hcc adsl, en die heeft geen last van timeouts. waarschijnlijk ligt het dus ergens bij jou, of jouw wijkcentrale.

Verwijderd

firewall ofzo?? dat ie verkeerd soort ports blockt waardoor er iets misgaat?

• bredend
Ik weet niet helemaal zeker of het aan de ADSL ligt. Ik ga nu maar eens pingen tijdens een time-out. Dan kan ik kijken of het misschien aan de externe toegangs adapter ligt.

thx

update:11:00
tijdens een time-out wil ik ff achelois (GoT) tracert'en, maar dan wacht'ie leker totdat er weer connectie is... :(

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:16

TheFruitNerd

iets met fruit

Ik heb de laatste tijd met HCCNet Basic ook probs.
Eigenlijk nooit problemen gehad, tot 2 weken geleden.
Vanaf die tijd duurt het heel erg lang voordat me modem (ethernet) ingelogd is. Soms wil ie helemaal niet inloggen.
Heb er al een melding over gemaakt bij KPN, maar die zeggen dat het aan HCC ligt. En vice versa...
Hopelijk gaat het gewoon over... :(

- de zon schijnt altijd wel ergens -

• bredend
Met de USB moet je em dan ff opnieuw inpluggen. Dan gaat ie opnieuw initialiseren. En hoppa CONNECT! (soms pas na een reboot die bij ons 2> minuut duurt :( )

• QBiT
  • Laatst online: 22-06 21:32
laat hccnet dit draadje maar eens zien dan, misschien dat ze dan serieus gaan zoeken.

• bredend
ik ben weer gan zoeken want het blijft hopeloos iritant. Zou het niet aan de externe-toegansadapter kunnen liggen? f aan een protocol?
Pagina: 1