Toon posts:

Ook share probs met XP, maar dan anders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een, ondertussen brakke p350, vol met shit, en sinds ik xp heb geinstalled kan ik zelfs niet meer cs'en :(

dus ik wil mijn pc formateren, en ff alles op mijn pa's pc backuppen. Dacht ik....

ik wist al dat mijn netwerk down was(deed het heel vroeger wel), maar ik dacht, dat fix ik zo weer... NOT!

ff situatieschets:

2 pc's, met elkaar verbonden door een hub, beide pc's krijgen i-net via dezelfde modem, namelijk een getweakte ADSL modem, die met een crosscable op de hub zit aangesloten.

als ik de wizard volg op mijn pc, zie ik mijzelf, en de werkgroep niet. (als ik op "zoeken naar computers in werkgroepen|" klik, dan gaat ie flippen)

als ik de wizard op mijn pa's pc volg, dan zie je de gedeelde mappen op die pc, en de werkgroep.

Pingen werkt niet, en de kabels zijn goed (krijg nl via die kabels i-net :+)

hulp....

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 10:00

nxt

Op zondag 31 maart 2002 18:59 schreef TheRealFreeMan het volgende:
Hey, ik heb een, ondertussen brakke p350, vol met shit, en sinds ik xp heb geinstalled kan ik zelfs niet meer cs'en :(
XP op een P350? ik zou het toch maar bij 2k houden
...
als ik de wizard volg op mijn pc, zie ik mijzelf, en de werkgroep niet. (als ik op "zoeken naar computers in werkgroepen|" klik, dan gaat ie flippen)

als ik de wizard op mijn pa's pc volg, dan zie je de gedeelde mappen op die pc, en de werkgroep.
ik heb daar wel vaker last van,
en als je nu het ip-adress intikt in de verkenner werkt het dan wel?
( bijv. \\10.0.0.1\ ofzo?) dat werkt bij mij namelijk altijd
Pingen werkt niet, en de kabels zijn goed (krijg nl via die kabels i-net :+)
dat pingen is wel raar, je zou gewoon de pc's moeten kunnen pingen.
is er soms een firewall die de ping blokt?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 20:12 schreef nxt het volgende:

[..]

XP op een P350? ik zou het toch maar bij 2k houden
[..]

ik heb daar wel vaker last van,
en als je nu het ip-adress intikt in de verkenner werkt het dan wel?
( bijv. \\10.0.0.1\ ofzo?) dat werkt bij mij namelijk altijd
[..]

dat pingen is wel raar, je zou gewoon de pc's moeten kunnen pingen.
is er soms een firewall die de ping blokt?
nouja.. ik kan dus niet eens mijn eigen pc op het netwerk zien, maar het klopt wel dat er een vuurmuur op die andre pc zit.