FreeSCO Cache DNS server maakt dns resolving brak?

Pagina: 1
Acties:

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
Hallo mensjes...

Ik zit even met het volgende:

De interne connecties met FreeSCO kwamen altijd wat traag op gang, zo met telnet en zo ook met FTP (ftpd). In beide gevallen duurt het dan even voor je er zeg maar wat mee kan doen (met ftp blijft hij even hangen als de FTP cliënt (leechftp) het wachtwoord heeft ingevoerd).
Nou kwam ik laatst tegen dat je dan je DNS Cache server aan moest zetten op local only (S). Dit hielp inderdaad en ik kon nu zelfs op Host.Domein connecten met m'n freescobak.

Heel fijn allemaal... maar plotseling werd m'n internetconnectie heel erg brak, eerst dacht ik dat het de DNS-servers van chello waren die gewoon al die tijd zeer brak waren.

Dus ik heb een tijdje op IP zitten internetten en heel soms werkte het wel even gewoon.
Maar niemand anders had er verder last van dus ben ik op onderzoek uitgegaan. Cache DNS server uitgezet, rc_named ff gerestart en zo ook rc_dhcpd en daarna even de ip-informatie vernieuwd. Hij kreeg nu weer de 2 dns servers van chello toegewezen ipv het ip van de freescobak en alles werkte weer perfect!

Maarja, nu moet ik dus eerst weer 10 seconden wachten met telnet en met FTP. En verder kan ik nu niet meer op Host.Domein connecten met m'n mooie server.
Laat ik wel stellen dat ik nog geen enkele keer heb gerebooted vanwege de mooie uptime die ik nu heb (48 dagen) maar dat nog wel van plan ben te gaan doen om te kijken of dat misschien helpt.

Dat vind ik erg jammer en wel de moeite waard om hier te posten. Ik hoop dat één van jullie hier een oplossing op heeft of iig een goeie suggestie kan doen
Ik heb al TFS gebruikt en daar kwam wel een soortgelijk probleem in voor, maar geen oplossing die voor mij van enig nut kan/kon zijn ;(

Dit probleem heb ik (met dezelfde tekst) ook gepost op het Minddigger forum, helaas nog geen reply gekregen daar. Ik dacht dat het hier misschien wat sneller zou gaan (8>

Alvast bedankt!

p.s. mocht dit topic volgens jullie thuishoren bij NWOS gelieve dit topic dan te moven, bedankt :)

Hoi

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik had hetzelfde met chello en freesco, mijn oplossing: zet op alle pc's een HOSTS file met daarin je lokale ip's, dan wordt dat ge"resolved" door de pc zelf en hoeft dat niet door de DNS gedaan te worden.

quote van mijn hosts file:
code:
1
2
3
4
127.0.0.1      localhost
192.168.1.1  freesco
192.168.1.11    pc1
192.168.1.12    pc2

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Topicstarter
bedankt voor je info maar de oplossing (die ik persoonlijk beter vind, pakt namelijk de bron aan) is al gegeven inmiddels op het Minddigger forum.

Hieronder is even de copypaste van die oplossing, is wellicht voor jou ook nuttig omdat jij een soortgelijk probleem hebt:
Toen ik vergelijkbare vage problemen had met DNS, heb ik Named vervangen door de package dnrd, en sinds die tijd loopt-ie als een zonnetje.
http://thelight.mine.nu:2580/~freescosoft/0.2.7/dnrd.
Is dit zo'n suggestie?
Leonard
Met dank aan Dranoel, die de oplossing gaf >:)

Hoi