These are my principles. If you don't like them, I have others.
A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.
zoja: moeten ze in een SPECIALE lader
de meeste laders kunne GEEN NiMH aan....
(tip: voor een kleine 20 euro heb je bij de Hema een NiMH lader + 4 accu's van 1100 mAh
Ik vind 60 euro wel een beetje prijzig... kan die HEMA lader ook 1600 mA batterijen aan?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
yup...elke NiMH lader kun je gebruiken. het verschilt alleen in de laadtijd verder geloof ikOp maandag 01 april 2002 00:22 schreef s_roubos het volgende:
Ik heb idd de 2800 gekocht, bevalt prima tot nu toe, gisteren wel even een probleempje met de memory card, die wilde niet laden.
Ik vind 60 euro wel een beetje prijzig... kan die HEMA lader ook 1600 mA batterijen aan?
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Maar kunnen die nihm batterijen echt niet worden opgeladen in een 'normale' ni-cd lader? Duurt het laden dan langer of werkt het simpelweg niet?
En anders kijk ik wel even bij de hema voor zo'n lader + batterijen voor 20 euro.. maar is 1100mA wel genoeg voor een digicam? (fuji finepix 1300)
Bij de Kijkshop hebben ze ook een Hapé lader, inclusief 4 1800mAh batterijen voor €18,- misschien is dat een idee?Op maandag 01 april 2002 00:22 schreef s_roubos het volgende:
Ik heb idd de 2800 gekocht, bevalt prima tot nu toe, gisteren wel even een probleempje met de memory card, die wilde niet laden.
God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......
voor mij iig welOp maandag 10 juni 2002 22:57 schreef HenkieNL het volgende:
[..]
Bij de Kijkshop hebben ze ook een Hapé lader, inclusief 4 1800mAh batterijen voor €18,- misschien is dat een idee?
*insert signature here
Verwijderd
mijn advies: GP POWERBANK!
Voor dat kleine beetje wat de 1800 meer kost, heb ik het er graag voor over.
Deze gaan echt lekker lang mee, ook al geeft je batterij indicator aan dat hij leeg is, gewoon ff je camera 2 minuten uitzetten en je kan zo weer 10 foto's maken met je LCD schermpje aan..
Vind het dus echt geweldig dat die NimH batterijen zo betaalbaar zijn, want elke keer gewone batterijen gebruiken kost je echt klauwen vol met geld
Met die batterijen van de Kijkshop heb ik geen ervaring. Het lijkt me echter logisch dat ze niet zo goed zijn als die van GP, want het prijsverschil zal niet alleen in het merk zitten.Op donderdag 13 juni 2002 14:11 schreef rick_h het volgende:
is er dan veel verschil tussen zo'n 'GP Powerbank' met 1800mAh batterijen en zo'n Hape lader van de kijkshop met 1800mAh batterijen?
Ik heb zelf acht 1600 mAh batterijen van GP en die dingen zijn perfect. Je kan ze bijvoorbeeld op elk moment bijladen (ze hebben geen geheugeneffect). Volgens de website van GP kunnen ze 1000x worden opgeladen, dus met de levensduur zit het ook wel goed.
Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wel wat
Verwijderd
Het laden duurt wel langer maar als je gewoon savonds erin stopt heb je de volgende dag volle.
De GP batterijen kan ik er niet mee vergelijken, maar de hape bevallen mij in ieder geval goed. En bovendien kan je het ook zo zien: voor de helft van de GP kan je een hape lader + 4 batterijen hebben en dan ook nog een extra set batterijen.
Daarmee denk ik dat je uiteindelijk ook wel goed af bent. Het nadeel is alleen de lange laadtijd maarja dat is voor mij geen probleem, er is echt wel eens een dag/nacht dat ik die cam niet gebruik
Verwijderd
Verwijderd
Iedere lamp op het lichtnet geeft toch ook niet evenveel licht?
Hape lader van 18 euro doet er 18 uur over om een stel 1800 mah batterijen op te laden
GP lader van 80 euro doet er 55 minuten over om een stel 1800 mah batterijen op te laden.
Daar zit dus het grote verschil.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Verwijderd
Mja lolz dat wist ik wel maar ik wist het technische verschil nietOp zaterdag 15 juni 2002 14:47 schreef Johnny64 het volgende:
Voorbeeld:
Hape lader van 18 euro doet er 18 uur over om een stel 1800 mah batterijen op te laden
GP lader van 80 euro doet er 55 minuten over om een stel 1800 mah batterijen op te laden.
Daar zit dus het grote verschil.
NiMH batterijen hebben wel last van geheugeneffect, maar in veel minder sterke mate dan NiCd batterijen.Op zaterdag 15 juni 2002 20:41 schreef rick_h het volgende:
hoe zit het nou met geheugeneffect van van nihm batterijen.. hierboven beweert iemand dat nihm batterijen hier geen last van hebben. Maar in de faq ( [topic=524874/1/999] , helemaal onderaan) staat dat nihm batterijen dit juist wel hebben
Prijs was fl.90.00 gulden en het zijn 1800ma exemplaren.
Ik gebruik deze voor mijn Sony(
NiMH batterijen (eigenlijk accu's) hebben idd minder snel last van een geheugen effect.
1 keer in de week, laat ik me batterijen geheel ontladen en begin daarna met laden.
Als de batterijen vol zijn, geschakeld de lader over op druppelladen. De batterijen zijn dus volledig opgeladen.
Als iemand nu nieuwe oplaadbare batterijen gaat kopen, dan raad ik ze NiMH aan.
Ze zijn idd wel duurder, maar je kunt er wel langer mee doen voordat je ze opnieuw moet opladen.
Je kunt ze ook zonder problemen half leeg in de lader drukken.
And The Only One