Receiver en boxen

Pagina: 1
Acties:

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Zit na te denken over een nieuwe receiver en boxen. Ik heb nu een akai setje van 11 jaar oud ofzo..

Op deze receiver moet mn tv, videorecorder en computer aan te sluiten zijn, dit ivb met dvd's die ik afspeel via mn computer. De receiver moet dolby 5.1 en dolby digital ondersteunen. Ik heb al een flink aantal topics gelezen, voornamelijk over receivers want het devies bij boxen luidt toch meestal ga zelf luisteren (bij receivers ook wel, maar minder). Het probleem zit hem voornamelijk in de boxen. Ik weet dat ik voor dolby 5.1 een centerspeaker (lage tonen) nodig heb (toch?) en 2 voor en 2 achter speakers. Maar wat kosten redelijke boxen? en een ander belangrijk punt is dat ik geen onbeperkt budget heb. Ik ga uit van een budget van zo'n 700-900 euro, wat is dan de juiste verhouding tussen boxen en receiver? 50%-50% Ik hoop dat jullie met deze informatie wat kunnen en mij een advies kunnen geven.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Op zondag 31 maart 2002 18:12 schreef Vuurvlieg het volgende:
Zit na te denken over een nieuwe receiver en boxen. Ik heb nu een akai setje van 11 jaar oud ofzo..

Op deze receiver moet mn tv, videorecorder en computer aan te sluiten zijn, dit ivb met dvd's die ik afspeel via mn computer. De receiver moet dolby 5.1 en dolby digital ondersteunen. Ik heb al een flink aantal topics gelezen, voornamelijk over receivers want het devies bij boxen luidt toch meestal ga zelf luisteren (bij receivers ook wel, maar minder). Het probleem zit hem voornamelijk in de boxen. Ik weet dat ik voor dolby 5.1 een centerspeaker (lage tonen) nodig heb (toch?) en 2 voor en 2 achter speakers. Maar wat kosten redelijke boxen? en een ander belangrijk punt is dat ik geen onbeperkt budget heb. Ik ga uit van een budget van zo'n 700-900 euro, wat is dan de juiste verhouding tussen boxen en receiver? 50%-50% Ik hoop dat jullie met deze informatie wat kunnen en mij een advies kunnen geven.
De centerspeaker geeft niet de lage tonen weer, maar de stemmen vooral, een subwoofer geeft de lage tonen weer.
Wil je een versterker die ook Dolby Digital en DTS kan decoden of alleen versterken??
Als je echt 5 (of 6) speakers direct wilt kopen, dan is denk ik 50-50 een beetje scheve verhouding.

specs

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Ik zou iig meer dan de helft aan je boxen besteden. Je kan namelijk beter een iets goedkopere versterker kopen en daarbij betere boxen dan een dure versterker met daarbij in verhoudng erg goedkope boxen met een slechte geluidskwaliteit. Je zou eventueel de sub weg kunnen laten, aangezien die meestal redelijk wat kosten. Dan moet je natuurlijk wel speakers kopen die laag genoeg kunnen komen, aangezien die de bas over moeten nemen. Je zou dan evetueel later nog een sub kunnen kopen, aangzien het wel een leuke aanvulling is bij het geluid van een film.

• Vuurvlieg
Als het mogelijk is zou ik ook graag willen dat de receiver de dolby digital en dts kan decoden. Aan hoeveel geld moet ik denken per voor/achter box en hoeveel voor een centerspeaker? (het hoeft dus niet het ultiemste spul te zijn maar ook geen crappy spul)

Op het moment heb ik een sblive 1024 value edition, kan deze dolby digital encoden? en dts? ik heb al ff gezocht maar kan het zo niet vinden..

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Ik zou voor je versterker hooguit 350 euro uitgeven, wil je nog een beetje redelijke boxen kopen. Mission heeft opzich goede speakers die niet echt duur zijn en een goed geluid geven. Een centerspeaker zal iets duurder zijn, aangezien die magnetisch afgeschermd zijn.

Verwijderd

Ik wil niet moeiljk doen, maar met dat budget denk ik dat je gaat uitkomen op een compleet DTS setje van pioneer of zo. en met dat in gedachten kun je gaan kijken bij bijvoorbeeld de Mediamarkt. Die hebben ook nog wel eens een leuke aanbieding in het weekend.

Laatst voor een vriend nog een Yamaha 520RDS met de DVD510 en NSP220 gekocht voor (met kabels, want die heb je ook nodig!) 1040 euro.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden eens naar de prijzen gekeken, maar dobly 5.1 zit nog boven de 500-600 euro, voor alleen de reciever, als je een goeie wil tenminste.
als je een slechte reciever hebt met goeie boxen heb je er niks aan...

maar met een budget van 900 euro, kan je iets heel leuks kopen denk ik...

• Vuurvlieg
Bij mediacheckpoint.de:
Onkyo TX-DS494 schwarz 377,85 EUR
deze is in de aanbieding daar:
Sony STR-DE875/B 345,00 EUR
kent iemand deze?

dus een dergelijke receiver.. Onkyo wordt door veel mensen goed gevonden. Maar kan iemand mij een voorbeeld geven van een boxen set die ongeveer 500 euro kost? is dat mogelijk voor dat geld?

Hoe zit dat met die kant en klare sets, dus receiver + boxen? Zijn deze van goede/redelijke kwaliteit? Ze zijn vaak wel goedkoop vergeleken bij alles zelf kopen. (daar zijn er iig flink wat van voor onder de 900 euro)

• Korvaag
  • Laatst online: 20:22
Boxen zelf maken. Scheelt je een boel geld! Grofweg kan je met zelfbouw 50% besparen (dus als je in de winkel boxen zou kopen met vergelijkbare resultaten).

www.visaton.com Erg leuke modelletjes. Daar komen mijn center en 2 zuilen vandaan. (de CT main 100 en de Starlet). Rear had ik al. Waren mijn 'oude' front speakertjes. Wharfedale Diamond IV.

Voor de zuilen was ik ongeveer 700-800 gulden kwijt (voor 2 dus), de center kostte me 300-400 gulden (vooral door dure tweeter van 100 piek, een iets andere dan op het plaatje op de site).

Gelukkig hebben ze modellen voor elk budget. Ik ben er iig zeer tevreden over.

Owja.. edit: Ik heb de tweeters, mid's en bas besteld bij een locale electroboer.

UNOX: The worst operating system

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Misschien is dit wat:
[topic=398767/19/25]
(13e berichtje)

specs

• Vuurvlieg
Die boxen zien er wel okay uit. Kan ze alleen nergens op internet vinden.. naja alleen in noorwegen.. :)

Ik heb inmiddels bijna hetzelfde gevonden bij de Wehkamp (deze hebben die grote boxen niet):
http://www.wehkamp.nl/winkelen/p_produkt.asp?FromOverzicht=Y&BC=&Page=WIN&HGC=BEG&SC=N06&GC=N62&FamilieID=29641&ArtikelNummer=797209&AantalArt=8
Iemand misschien een idee waar ik verder nog eltax boxen kan kopen, want wehkamp is vast niet de goedkoopste?

maar is er iemand die ook wat afweet van die kant-en-klare setjes?

• Vuurvlieg
Weet er iemand misschien nog goede/goedkope shops op het internet die speakers verkopen?

Verwijderd

een degelijke basis met reciever en 5.1 speakers zal vanaf 2500 euro kosten.

Er zijn ook kits van jvc , pioneer , kenwood , ed. voor de prijs van 750 voor een set , maar de speakers die daarbij zitten , stellen in mijn ogen niet veel voor.
Pagina: 1