Toon posts:

Grote Hdd in Packard Bell 486

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben thuis een 486 als freesco server staan maar we willen daar een grote hdd (40 a 60 gb) in stoppen. Zodat we allemaal onze mp3'tjes erop kunnen zetten en ze via het netwerk kunnen benaderen. Weet iemand hoe ik dat het beste aan kan pakken. Er is alleen één isa slot vrij (andere twee voor nic's) en er zit al een 600 mb hdd in. Moet ik dan in de weer met een ATA-controller ofzo en bestaan die wel in isa uitvoering en waar zou ik die dan eventueel kunnen kopen? Of is er een andere oplossing?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik ken raden dat 40 a 60 Gb niet egt in een 486 gaat passen... tenzij je een PCI slot hebt en dar een ATA100 controller kan plaatsen... anders past het niet...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

of ISA en SCSI en daar een scsi hdd aanhangen = duur.
kun je beter een P100 ofzo kopen voor een paar euro, en die los in het netwerk hangen. (werkt sowieso stukken beter).
Tenminste zo ga ik het doen (wil ik het gaan doen, hoop nog ergens een oud bakkie vandaan te krijgen).

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 07:16

bdl

Neem een 40GB maxtor en gebruik het progje maxblast2 dan gaat ie hopelijk wel werken. "even zoeken"

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 07:16

bdl

Door pinockio - zondag 31 maart 2002 14:29

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb hier een vaag mobo (met alleen ISA en VLB-sloten) met een AMD 5-P75 (eigenlijk een 486, 133 Mhz), en daar om te testen een Maxtor 40 GB D740 in gehangen... werkt best onder linux - (onder Windows trouwens ook, maar je kunt er niet van booten)... En... de snelheid is natuurlijk niet wat je er uit kunt halen. Dat zal bij een Pentium-mobo ook nog niet zijn, maar wel beter.
Probeer het anders gewoon.

//zie andere topics// Pentium1 HD tot welke size ?