ik heb sinds kort een nt4 server gemaakt van een oud computertje.
Nou heb ik in het netwerk ook een axis nps print server, deze heb ik op de server ingesteld via de lpd service. De andere computers kunnen nu printen door de gedeelde printer op de server te gebruiken.
Nou krijg ik in de eventlog 2 meldingen als er geprint word:
weet iemand of er toevallig ergens een programmaatje is die dit soort berichten uit de log file kan halen en in een soort database kan zetten? Zodat je dus bij kan houden hoeveel er geprint wordt en door wie
Nou heb ik in het netwerk ook een axis nps print server, deze heb ik op de server ingesteld via de lpd service. De andere computers kunnen nu printen door de gedeelde printer op de server te gebruiken.
Nou krijg ik in de eventlog 2 meldingen als er geprint word:
nou vraag ik me af waar dat onderste bericht voor is (6:21:46 PM)en ik vraag me af waarom er bij elke print staat "pages printed: 0"3/29/026:22:13 PMPrintInformationNone10ErikPDCDocument 114, ACDSee print job owned by ERIK was printed on EPSON Stylus Photo 750 via port 192.168.0.99:PR2. Size in bytes: 1513882; pages printed: 0
3/29/026:21:46 PMPrintInformationNone13ErikPDCDocument 115, Local Downlevel Document owned by ERIK was deleted on EPSON Stylus Photo 750.
weet iemand of er toevallig ergens een programmaatje is die dit soort berichten uit de log file kan halen en in een soort database kan zetten? Zodat je dus bij kan houden hoeveel er geprint wordt en door wie