[nt4] Printen via LPD service & axis print server

Pagina: 1
Acties:

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
ik heb sinds kort een nt4 server gemaakt van een oud computertje.

Nou heb ik in het netwerk ook een axis nps print server, deze heb ik op de server ingesteld via de lpd service. De andere computers kunnen nu printen door de gedeelde printer op de server te gebruiken.

Nou krijg ik in de eventlog 2 meldingen als er geprint word:
3/29/026:22:13 PMPrintInformationNone10ErikPDCDocument 114, ACDSee print job owned by ERIK was printed on EPSON Stylus Photo 750 via port 192.168.0.99:PR2. Size in bytes: 1513882; pages printed: 0

3/29/026:21:46 PMPrintInformationNone13ErikPDCDocument 115, Local Downlevel Document owned by ERIK was deleted on EPSON Stylus Photo 750.
nou vraag ik me af waar dat onderste bericht voor is (6:21:46 PM)en ik vraag me af waarom er bij elke print staat "pages printed: 0"

weet iemand of er toevallig ergens een programmaatje is die dit soort berichten uit de log file kan halen en in een soort database kan zetten? Zodat je dus bij kan houden hoeveel er geprint wordt en door wie

• AtlonXP1800
niemand een idee?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 11:30
Met ELDump kun je het event log exporteren. Misschien dat je daar iets mee kunt.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 31 maart 2002 20:39 schreef xtra het volgende:
Met ELDump kun je het event log exporteren. Misschien dat je daar iets mee kunt.
wat moet ie daarmee bereiken dan met zon export van de eventlog?

... ik zie uberhaubt niet het verband tussen de melding en het eporteren van de eventlog... maar dit kan natuurlijk aan mij liggen :)

A wise man's life is based around fuck you

• xtra
Op zondag 31 maart 2002 20:41 schreef zwelgje het volgende:

[..]

wat moet ie daarmee bereiken dan met zon export van de eventlog?

... ik zie uberhaubt niet het verband tussen de melding en het eporteren van de eventlog... maar dit kan natuurlijk aan mij liggen :)
Heb de eerste vraag genegeerd en alleen een poging gedaan hem iets verder te helpen met de laatste alinea:
weet iemand of er toevallig ergens een programmaatje is die dit soort berichten uit de log file kan halen en in een soort database kan zetten? Zodat je dus bij kan houden hoeveel er geprint wordt en door wie
Het kan aan mij liggen :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op zondag 31 maart 2002 20:06 schreef AtlonXP1800 het volgende:
niemand een idee?
als je onder properties -> advances -> "Keep printed documents" (onder 2000, onder NT4 zit ook zoiets) van de printer dit niet aan hebt staan, zal hij het document automatisch wissen na het geprint te hebben. Ik vermoed dat deze melding dat weergeeft.

Information events niet meer loggen? Start -> Settings -> Printers -> File -> Server Properties en dan onder "Advanced" de optie "Log spooler information events" uitzetten.

• Zwelgje
Op zondag 31 maart 2002 21:12 schreef xtra het volgende:

[..]

Heb de eerste vraag genegeerd en alleen een poging gedaan hem iets verder te helpen met de laatste alinea:
[..]

Het kan aan mij liggen :)
mmmmz stom van me, ik zat me op het feitelijke probleem te concentreren... had de laatste regel al helemaal niet goed gelezen...

• AtlonXP1800
met ELdump kan ik denk ik wel wat , ga ik ff proberen.

nu is aleen dus nog een probleem dat hij bij elk document aan geeft dat het 0 pages is, iemand enig id waar dat aan kan liggen?

Verwijderd

het weer verwijderen van de job snap ik niet normaal komt dit alleen in het log te staan als je hem inderdaad verwijderd uit de que.

maar de meldingen van printen in het log kun je onder NT4 uitzetten, door de printermap te openen (start,instellingen,printers) en vervolgens links bovenin bij bestand? (doe het uit het hoofd maar het zit links boven) de optie "servereigenschappen" te kiezen. en vervolgens binnen de nu verschijnende tabbladen de meldingen voor het printen uit te zetten, er zijn 5 of 6 opties, waarvan er één de mogelijkheid biedt bij elke printopdracht een melding in het log te schrijven.

suck6,
Bart

• AtlonXP1800
ik ben een beetje laat met mijn ractie hier , maar ik ben in ieder geval wat verder gekomen.

Het lukt goed om de print gegevens te exporteren met ELdump, het enige probleem is dat het niet lukt om aan te geven hoe veel pagina's er geprint worden. Als ik rechtstreeks van af de server een printopdracht geef wordt dit wel aangegeven.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

• AtlonXP1800
niemand?

• Zwelgje
Op zondag 07 april 2002 19:03 schreef AtlonXP1800 het volgende:
niemand?
heb je ook al een nieuwere printer driver geinstalleerd?

op die nt4.0 bak heb je ook sp6a staan?

• AtlonXP1800
ik heb de nieuwste drivers van epson er op staan en ik heb ook SP6a geinstalleerd... daar zal het niet aan liggen

• AtlonXP1800
ik heb inmiddels ook geprobeerd om een andere printer te installeren op de server, dit geeft het zelfde probleem (ik heb een hp deksjet geïnstalleerd met standaar windows drivers)

kent iemand hier dit probleem? of ben ik echt de enige die dit heeft?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

---> [forum=19]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• AtlonXP1800
Op woensdag 17 april 2002 08:40 schreef Merely het volgende:
---> [forum=19]
Ook hier niemand een oplossing?

• xtra
Beetje late reactie maar wat voor OS gebruik je op je andere computers?
Pagina: 1