Total Annihilation + 4 CDspelers = geen muziek :(

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Net TA weer eens geinstalleerd op mijn PIII machine. Maar een probleem. Hij wil geen muziek meer afspelen.
Met de andere machines is het geen probleem, maar deze hebben ook minder cd drives.

In mijn PIII heb ik er namelijk 4 zitten, en dan wil hij geen muziek afdraaien :(

iemand een idee hoe dit op te lossen is?

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
4 CD-ROM's :D
Je geeft zelf de oplossing al...
Probeer ze allemaal. Is het CD-Audio? Heb je dan wel een kabeltje van 1 van je drives naar je geluidskaart? Zo ja, dan moet je het spel installeren en spelen vanaf de driver met dat kabeltje.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 18:55 schreef Captain Pervert het volgende:
4 CD-ROM's :D
Je geeft zelf de oplossing al...
Probeer ze allemaal. Is het CD-Audio? Heb je dan wel een kabeltje van 1 van je drives naar je geluidskaart? Zo ja, dan moet je het spel installeren en spelen vanaf de driver met dat kabeltje.
Ik heb ze allemaal al geprobeerd. Ik heb in ieder station een audio cd gelegd, maar TA zegt NO CD als ik bij muziek kijk.
Ik heb op mijn beide DVD spelers een audio kabel zitten, die via een mpegkaart naar de geluidskaart loopt, werkt bij ieder spel, maar niet bij deze.

En wat is er mis met 4CDroms?
mijn config krijgt 4HDDs, 4CDROMS en 2FDDs *D

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
Op zondag 31 maart 2002 17:59 schreef Terw_Dan het volgende:
Net TA weer eens geinstalleerd op mijn PIII machine. Maar een probleem. Hij wil geen muziek meer afspelen.
Met de andere machines is het geen probleem, maar deze hebben ook minder cd drives.

In mijn PIII heb ik er namelijk 4 zitten, en dan wil hij geen muziek afdraaien :(

iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Ik denk dat het tijd is om een nieuwe TA-cd te kopen. Je cd-rom drive leest deze beetje-gehavende cd-rom denk ik niet meer. Gewoon een beetje versleten. Ken iemand die hetzelfde probleem had gehad, en dat was voor hem gewoon de oplossing. TA-cd kost ook maar 5 euro, moet je er voor over hebben om die goede oude TA-tijd weer te herleven :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 19:07 schreef inquestos het volgende:

[..]

Ik denk dat het tijd is om een nieuwe TA-cd te kopen. Je cd-rom drive leest deze beetje-gehavende cd-rom denk ik niet meer. Gewoon een beetje versleten. Ken iemand die hetzelfde probleem had gehad, en dat was voor hem gewoon de oplossing. TA-cd kost ook maar 5 euro, moet je er voor over hebben om die goede oude TA-tijd weer te herleven :)
Ik kan het spel wel gewoon installeren en de muziek met de cdspeler luisteren. dus de cd is nog perfect in orde, daar ligt het niet aan.

Verwijderd

Is het zo dat maar 1 van je cdspelers een CD-Audio kabeltje heeft naar je geluidskaart?

Zo ja, probeer het spel eens te spelen in die cdspeler :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 19:33 schreef Terr het volgende:
Is het zo dat maar 1 van je cdspelers een CD-Audio kabeltje heeft naar je geluidskaart?

Zo ja, probeer het spel eens te spelen in die cdspeler :)
config is als volgt.
code:
1
2
3
4
DVD------MPEGkaart-----geluidskaart----boxen
DVD------MPEGkaart-/
CDRW
CDROM

dus beide DVDs hebben cd audio mogelijkheid (waar ik dus iets door moet horen) dat zit allemaal goed. Kan die cd ook gewoon afspelen, maar vanuit het spel werkt het niet :(

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar waarom moet je in hemelsnaam 4 cd-spelers in je pc :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 19:50 schreef KID-ICARUS het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar waarom moet je in hemelsnaam 4 cd-spelers in je pc :?
patsen

Verwijderd

Ik heb juist een ander probleem, ik heb wel muziek maar geen geluiden van mijn units :( Iemand daar een oplossing op?

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
heb je cdroms bijgeplaatst na installen? misschien dat ie dan het path naar de cdrom niet meer kan vinden?
zoek even in een config filetje in de install dir en kijk naar het path naar de cd.

Human Bobby

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 21:09 schreef Justice het volgende:
heb je cdroms bijgeplaatst na installen? misschien dat ie dan het path naar de cdrom niet meer kan vinden?
zoek even in een config filetje in de install dir en kijk naar het path naar de cd.
nee, ik heb het spel ook geinstalleerd vanaf de drive met geluid, dat is ook zo vreemd.

• Dalrok
  • Laatst online: 26-01 17:00
Ik had dit probleem ook eens gehad met TA.
en maar zoeken , en met kabeltjes prutsen, mijn stereo toren praktisch uit elkaar gesloopt!
Bleek dat ik gewoon mijn cd audio uit had staan bij geluidsopties |:(

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:38
hmmmz, dat is inderdaad niet al te slim *D

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Ik heb juist een ander probleem, ik heb wel muziek maar geen geluiden van mijn units :( Iemand daar een oplossing op?
Laat me raden: Win2000/XP en SBLive ???

Had ik ook last van. Ik geloof dat de hardware versnelling van je geluidskaart terugzetten naar Basic een workaround was. Ik heb nu WinXP met een Philips Seismic Edge en het geluid werkt weer als vanouds (als onder Win98).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 00:41 schreef Dalrok het volgende:
Ik had dit probleem ook eens gehad met TA.
en maar zoeken , en met kabeltjes prutsen, mijn stereo toren praktisch uit elkaar gesloopt!
Bleek dat ik gewoon mijn cd audio uit had staan bij geluidsopties |:(
Dat is hiero niet het geval, want hij geeft duidelijk aan dat er geen audio cd aanwezig is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Kan ook geen .ini file vinden die naar de cdrom verwijst (danwel drive letter, dan wel bus - device)..
moet ik het dan toch maar op mijn andere bak gaan draaien?

• Dalrok
kheb net ook ff gekeken als het bij mij nog wel werkt onder Winxp. Hij speelt um gewoon in mediaplayer af zonder audiokabeltje!! alleen zegt ie dat de TA muziek "Rubber Soul" heet van de Beatles :?

heb je ook xp? Kijk dan eens bij eigenschappen en dan bij volumes. Bij mij geeft ie daar wel allemaal tracks aan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 14:51 schreef Dalrok het volgende:
kheb net ook ff gekeken als het bij mij nog wel werkt onder Winxp. Hij speelt um gewoon in mediaplayer af zonder audiokabeltje!! alleen zegt ie dat de TA muziek "Rubber Soul" heet van de Beatles :?

heb je ook xp? Kijk dan eens bij eigenschappen en dan bij volumes. Bij mij geeft ie daar wel allemaal tracks aan.
Ik draai nog steeds 98se.
de cd is goed evenals de audio mogelijkheden van mijn spelers, het loopt alleen in dat spel vast en ik kan nergens een mogelijkheid vinden om het te fixen, dat is het vervelende.

• Dalrok
Hmm, idd erg vaag dus
Ok nog 2 dingen wat je kan proberen.

* In het spel gewoon op de play knop van je cd-rom speler drukken.

* Een moker pakken en je computer aan diggelen slaan, zodat ie de volgende keer wel naar je luistert :+

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
bij mij hoor je geen music als je sound aan hebt staan, probeer sound eens uit te zetten en music aan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 15:52 schreef KaAzKoP het volgende:
bij mij hoor je geen music als je sound aan hebt staan, probeer sound eens uit te zetten en music aan.
dat helpt helaas ook niet. bovendien gebruik ik analoge audio, dus daar kan het niet aan liggen.

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 21:06 schreef LaptopDude het volgende:
Jazeker....
Had ik ook namelijk (Win2K + SBLive), heel makkelijk op te lossen. Gewoon de laatste drivers downloaden bij Creative en alles werkt prima.

Krogoth's rule >:)

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:01
Dude, lees eens het boekje van TA. Volgens mij staat duidelijk in de handleiding wat te doen als je meerdere cd-spelers heb m.b.t. audio.

What a fine day for Science! | Specs

Pagina: 1