[PHP] blob in array

Pagina: 1
Acties:

• Stimp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik weet niet of deze vraag te noob is maar ik kom er niet uit (search + google goed nagezocht). Ik heb in een mysql database een foto staan en een description daarbij. Nu wil ik deze foto weergeven op een pagina. Dit lukt me alleen maar in twee aparte scriptjes:

script 1:
PHP:
1
<?//script 1if($id) {        @MYSQL_CONNECT("bla","bla","bla");    @mysql_select_db("bla");    $query = "select * from blaat where id=$id";    $result = @MYSQL_QUERY($query);     while($item = mysql_fetch_array($result))    {     $alt = "$item[logodetails]";     print $item[logodata];     }};?>

Script 2:
PHP:
1
<?//script 2if($id) {     print("[img]\"http://blabla/script1.php?id=$id\"[/img]");};?>

Heeft iemand een idee hoe ik dit in 1 scriptje krijg gezet? Dit lukt me dus niet omdat de foto die in een array zit meteen geprint word.

Verwijderd

Maak een extra variabel aan, bijvoorbeeld actie.. En dan kun je dingen doen als:
PHP:
1
<?if($actie == "show" &amp;&amp; $id != ""){  echo '[img]"'.$id.'.jpg">';}[/img]

• Stimp
nee dit werkt ook niet, hiermee kan ik wel weer gewoon het plaatje laten zien. Overigens kan ik het plaatje zoiezo niet als .jpg in een tag gebruiken omdat ik het als een blob in mijn database heb opgeslagen. Maar dit geeft weer hetzelfde probleem omdat ik die variabele in mijn array dus op en een of andere manier niet gewoon kan gebruiken in een html tag, maar dat ik hem alleen maar, als plaatje direct moet printen

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Euh, voor de duidelijkheid in een gewoon html siteje heb je het volgende:
html-page
image-file
image-file
image-file
etc

Dat zijn allemaal losse bestanden en die worden door je server en browser ook los beschouwd (en dus ook opgevraagd).

Daar kan je niets aan doen. Je zult het zo met een omweg moeten doen door 2 losse aanroepen te krijgen...

• Stimp
okee,

het is dus gewoon niet mogelijk om in hetzelfde script het plaatje op te laten halen en het meteen daarna met een print() te gebruiken

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 18:42 schreef Nightelf het volgende:
okee,

het is dus gewoon niet mogelijk om in hetzelfde script het plaatje op te laten halen en het meteen daarna met een print() te gebruiken
het kan wel in 1 script zoals al aangegeven alleen zal het script dan zekers 2x geladen moeten worden...
Pagina: 1