Ik heb een samba 2.08 pdc opgezet. Ik heb hier heel veel werk ingestoken, howto's en boeken gelezen. Maar een ding gaat steeds mis. Ik probeer mezelf tot de directorys jukebox en movies shrijfrechten te geven en de andere user 's alleen lees rechten. Ik heb twee groepen aangemaakt op mijn linux systeem. samba en restricted. Alle users zitten in de groep samba en user bart zit in de groep restricted.
Alle gedeelde mappen op mijn linux systeem hebben de eigenaar bart en de groep samba. Maar een ding begrijp ik niet waarom kunnen alle andere users ook naar de shares jukebox en movies schrijven. Dit is niet de bedoeling.
smb.conf
Wat ik me verder afvraag. Is het met samba ook mogelijk om te voorkomen dat dezelfde user tegelijker tijd 2 keer op een systeem is ingelogd?
Alle gedeelde mappen op mijn linux systeem hebben de eigenaar bart en de groep samba. Maar een ding begrijp ik niet waarom kunnen alle andere users ook naar de shares jukebox en movies schrijven. Dit is niet de bedoeling.
smb.conf
Wat ik me verder afvraag. Is het met samba ook mogelijk om te voorkomen dat dezelfde user tegelijker tijd 2 keer op een systeem is ingelogd?