Toon posts:

[vb6] Plaatjes dupilcaten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een plaatjes duplicaten. Ik wil het zo doen dat je een plaatje ergens hebt staan en je klikt er op, dat je dan drag-drop systeem kan gebruiken. (dat werkt) maar dan moet het orginele lokatie van het plaatje blijven staan maar op de nieuwe positie moet ook hetzelfde plaatje komen.

Hoe doe ik dit met VB6 ???

dat zelf iets in de richting van
picturenew = picture1.duplicate()

Verwijderd

Wat wil je nou precies :? Alleen het plaatje in een nieuwe pic-box laten zien, of de file kopieren?
Set Pic2.picture = Pic1.picture ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
ik wil hetzelfde doen , zoals je ook in vb werkt. Als je dan een knop op een form wilt zetten. Je klikt dan op de knop en dan kun je er 1 op het form zetten. Maar dan wil ik het dus met plaatjes die altijd dezelfde grootte(per object) hebben.

dus je hebt een plaatje en dat plaatje kun je dan op meerdere plekken in een bepaald gebied zetten. Het orgineel moet dan blijven staan waar het stond.

Verwijderd

Dan kan je gebruik maken van control arrays (zie Google of de search), of je kan dit http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;NL;q190670 opvolgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat jullie nog niet snappen wat ik wil . zal de bedoeling van mijn software wel uitleggen. Ik wil een programma maken dat ik voetbaltrainingen kan maken. Dus dat ik pillonnetjes op een veld kan zetten en zo.

Ik moet dus dan een pillonnetje selecteren en alsware clonen.

Verwijderd

Je moet zegmaar al een picture hebben op je form, met index 0 en dan moet je nieuwe aanmaken. zie:

[topic=394618/1/25]
Pagina: 1