Toon posts:

[Photoshop] abstracte platen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eh als ik zo rond kijk op internet dan kom ik vaak van die vage designsites tegen (ala cubadust, die dan nog wel redelijk begaanbaar is) die blijkbaar heel veel tijd teveel hebben en dan van die vage abstrace platen maken met photoshop, 3dsmax, illustrator..whatever...

ik vind deze platen wel wat hebben... ik verveelde me vannochtend en heb dus ook maar eens geprobeerd om zoiets te maken...resultaat hieronder

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bmeijer/abstract001klein.jpg

gaarne jullie mening hierover, vinden jullie dit kunst of eigenlijk waardeloze, bedoelingsloze prut?

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Het is een stijl en tja ik vind de stijl niet echt altijd hip. Soms is het wel aardig als het in het geheel past, maar om zoveel mogelijk stijlen te combineren in een website komt erg over als: "Kijk ik kan iedereen na-aapen".

VInd eens tukje orginaliteit toch wel belangrijker...

Wel een mooi plaatje trouwens.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Ik heb eigenlijk een voorkeur voor niet-abstracte gfx.
Toch is dit wel een heel mooi ding :)
't lijkt wel een soort van metrotunnel ofzo, of een ruimteschip...

D'r zit in ieder geval wel een leuk perspectief in, met die lichten zo.

Het is trouwens 'kunst' als er een gedachte of gevoel achterzit. Als je gewoon iets moois maakt hoeft dat nog geen kunst te zijn...

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 10:16
Beetje wat Yellow zegt....ben niet zo'n fan van dat nephippe gedoe....is meer kuddegedrag dan hip zijn.....lijkt allemaal zoveel op elkaar enzo....hou ik niet zo van :). En ehm....leuke plaat hoor....heeft wel wat :).

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

ik stoor me meer aan de meestal loze tekstjes die bij de plaatjes worden geplaatst let op : MEESTAL, er zijn echt wel werkjes waar het stukje tekst perfect bij past maar soms is het gewoon niet meer dan een hele berg geplakte layers en een lap tekst die compleet nergens op slaat, het liefst werk ik zelf met foto's en of men daar nou een berg effecten overheen gooit boeit me weinig ik vind een foto met een leuk gedicht erbij meestal zelfs leuker :) en als dat grafisch ook nog leuk gedaan is ben ik helemaal tevreden
ben zelf nu bezig met m'n zo-voel-ik-me-na-zaterdag-avond-gedicht en dan niet dat ik zo lam ben enzo ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/trivalent1/remco.jpg
klikbaar*

voorbeeldje van wat ik veel leuker vind, ben d'r net mee aan de slag gegaan dus is nog niet af :)

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ben zelf niet zo'n fan van dit soort 'kunst'. Maak wat driehoeken in Max, verander de opacity in Photoshop en speel eventueel nog wat met de kleuren en klaar is [vul hier je naam in].

Aan de andere kant vind ik creaties in de stijl van Akira wél weer vet.

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
tis verre van origineel maar ik blijf het in de meeste gevallen dope vinden

Verwijderd

post de psd eens, dan spelen we tennis :)

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 16:15 schreef SFie het volgende:
Eh als ik zo rond kijk op internet dan kom ik vaak van die vage designsites tegen (ala cubadust, die dan nog wel redelijk begaanbaar is) die blijkbaar heel veel tijd teveel hebben en dan van die vage abstrace platen maken met photoshop, 3dsmax, illustrator..whatever...

ik vind deze platen wel wat hebben... ik verveelde me vannochtend en heb dus ook maar eens geprobeerd om zoiets te maken...resultaat hieronder

[afbeelding]

gaarne jullie mening hierover, vinden jullie dit kunst of eigenlijk waardeloze, bedoelingsloze prut?
kewl :9~ - serieus... zit er ook een bepaald idee achter, associeer jij het ook met een bepaald iets (want ook dat zie je veel)?!

Heb zelf ook ooit eens zoiets gemaakt, met een combinatie van PSP en PS... ben m alleen kwijt nu, dus kan m niet posten (zonde)...
Half jaartje geleden ook aan een hele mooie begonnen (wel heeeel anders als deze), eentje waar ik uitzonderlijk trots op was... tot mijn machine (na ruim 3 uur werken aan het plaatje) crashte en ik tot de ontdekking kwam dat ik ut plaatje niet had opgeslagen... kon mezelf wel wat aandoen. :(

Die van RSP is trouwens ook netjes... heeft iets aparts... het is simpel, maar de foto heeft iets aparts, kan het eigenlijk niet zo goed beschrijven... mooi iig...

• Yo-han
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:19

Yo-han

nope.

ziet er chill uit, maar ben meer fan van hele vage shit (zie binnenkort mij sequence :) of gewoon mensen als Cosh of BDisOke

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:34
vind zoiets erg mooi uit zien! maar dat is denk ik een kwestie van smaak

Icons are overrated

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Ziet er strak uit :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op zondag 31 maart 2002 16:15 schreef SFie het volgende:

[afbeelding]

Erg mooie plaat :9~

ik vind het leuk om met me eigen gemaakte foto's iets te doen:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/raymondr/500_375.jpg

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 18:17 schreef dayoman het volgende:
ziet er chill uit, maar ben meer fan van hele vage shit (zie binnenkort mij sequence :) of gewoon mensen als Cosh of BDisOke
ken je green jelly, die zitten qua uitstraling en muziek en cdhoezen ook in die volslagen maffe sfeer

Verwijderd

Topicstarter
ik zie heel veel reacties van mensen die het mooier vinden om met foto's wat te doen... de kunst van dit soort plaatjes (like my first post) is juist het feit dat het helemaal met de computer gemaakt is, zonder enig fotomateriaal erin...

ook ik vind bewerkte foto's mooier btw... maar n mens moet toch 's wat ander werk proeven :) ga binnenkort een keertje aan de slag met flash/illustrator, heb nog nooit vector based dingen gemaakt...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 17:08 schreef Nelis het volgende:
Ben zelf niet zo'n fan van dit soort 'kunst'. Maak wat driehoeken in Max, verander de opacity in Photoshop en speel eventueel nog wat met de kleuren en klaar is [vul hier je naam in].

Aan de andere kant vind ik creaties in de stijl van Akira wél weer vet.
daarmee kom je echt niet ver hoor :) een foto bewerken is heel wat makkelijker dan dit... heb uren m'n kop zitten breken in photoshop om een goede compositie en goede kleuren te krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 17:13 schreef olav het volgende:
post de psd eens, dan spelen we tennis :)
psd= 56mb :)

Verwijderd

Zelf iets van zero to...maken is bijna kunst, verder wil ik niet gaan.
Het is in mijn geval zeker een stuk moeilijker, vooral omdat je geen inpiratie uit een foto in je beeld kunt halen.
Je zou het zelf moeten doen. :)

Gisteren kwam ik dit http://xfacts.com/1.htm tegen. Mooie graphics maar dan mixt met flash.

Daar zie je minimaal gebruik van een foto hier en daar.

• RSP
  • Laatst online: 24-06 10:36

RSP

Op zondag 31 maart 2002 22:00 schreef SFie het volgende:
ik zie heel veel reacties van mensen die het mooier vinden om met foto's wat te doen... de kunst van dit soort plaatjes (like my first post) is juist het feit dat het helemaal met de computer gemaakt is, zonder enig fotomateriaal erin...

ook ik vind bewerkte foto's mooier btw... maar n mens moet toch 's wat ander werk proeven :) ga binnenkort een keertje aan de slag met flash/illustrator, heb nog nooit vector based dingen gemaakt...
ik zeg niet dat hiet niet moeilijk is om dit soort stuff te maken heb er best respect voor, ik vind het moeilijk om lang achtereen te photoshoppen, ik ga aan de slag als ik een idee heb en probeer dat zo goed mogelijk te verbeelden
zelf heb ik meestal een herinnering of een gevoel bij elk plaatje maar dat is dan puur persoonlijke photoshopsels, niet bij webdesign (nog niet althans misschien is een portfolio een idee)

ook ik wil eens aan de slag met vector based art, heb ik al veel leuks mee gezien (onderandere van W&G'ers) kan nog niet zo veel info hierover vinden overigens, ik moet maar eens aan de slag :)

Verwijderd

Een foto bewerken en er een plaat van maken is niet moeilijk nee. Maar de foto maken is damn moeilijk, geloof me :) Van de scratch maken in photoshop helemaal knap. Dude, totaal geen externe hulpmiddelen gebruikt? :) In dat geval massive respectah :)

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 11:20
maar leg eens uit hoe je zoiets maakt...

ik vind het altijd wel kewl om zulke plaatjes te zien, maar zelf lukt het mij nooit... :(

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

* XangadiX heeft een hekel aan hip, zelfportretten en zendmasten

Stoer; Marduq

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op maandag 01 april 2002 01:38 schreef XangadiX het volgende:
is geen zendmast :D is een lichtpaal van een stadion :)

mijn T.net systeemspecspagina

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 11:20
Op maandag 01 april 2002 01:38 schreef XangadiX het volgende:
XangadiX = Moppersmurf in vermomming ? :+

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Trendwhore! ;), zeker wel mooi! maar ook zo a-onorigineel als de *biep*. Op sommige punten vind ik het plaatje wat minder, zoals de lettertype, typography ! daar kan je zoveel meer mee! Meesters in dit trendwhorish abstract gedoe met ultieme typography zijn bv www.onyro.com / www.cubadust.com
Serieus, als je de typography nog misschien bij tweakt dan heb je hem smackbottem ultiem.
Just try it will ya? ;) PLEASE? :)

Verwijderd

Topicstarter
lekker veel verschillende reacties :)

ehm ja het is niet echt origineel ben ik het mee eens... en daar is iedereen het nu wel mee eens d8 ik zo...
ik zeg niet dat hiet niet moeilijk is om dit soort stuff te maken heb er best respect voor, ik vind het moeilijk om lang achtereen te photoshoppen, ik ga aan de slag als ik een idee heb en probeer dat zo goed mogelijk te verbeelden
zelf heb ik meestal een herinnering of een gevoel bij elk plaatje maar dat is dan puur persoonlijke photoshopsels, niet bij webdesign (nog niet althans misschien is een portfolio een idee)
Nee sorry, ik verklaarde hierbij impliciet dat moeilijk per definitie ook mooi is, was niet mijn bedoeling :) Een bewerkte foto kan zeker net zo mooi zijn...
Een foto bewerken en er een plaat van maken is niet moeilijk nee. Maar de foto maken is damn moeilijk, geloof me Van de scratch maken in photoshop helemaal knap. Dude, totaal geen externe hulpmiddelen gebruikt? In dat geval massive respectah
/me heeft nog steeds geen digitale camera :( :( :( dus ik moet het met de foto's van istock doen... voor de rest zijn er weining goede fotosites te vinden, en je hebt de plaat dan niet helemaal zelf gemaakt...
Verder hebbik bij die plaat in mijn 1e post wel 3dsmax gebruikt... nml dezerender
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bmeijer/testt.jpg
dit was echter 5 mins werk (hele zooi boxen en cylindersgemaakt en dan camera met hoge fov er tegenaan gezet)
maar leg eens uit hoe je zoiets maakt...
ik vind het altijd wel kewl om zulke plaatjes te zien, maar zelf lukt het mij nooit...
Eh niet nu :) andere keer misschien, xou niet weten hoe je zoiets moet uitleggen...
ok :) smaken verschillen, je moet het ook niet mooi vinden ofzo :)
Trendwhore! , zeker wel mooi! maar ook zo a-onorigineel als de *biep*. Op sommige punten vind ik het plaatje wat minder, zoals de lettertype, typography ! daar kan je zoveel meer mee! Meesters in dit trendwhorish abstract gedoe met ultieme typography zijn bv www.onyro.com / www.cubadust.com
Serieus, als je de typography nog misschien bij tweakt dan heb je hem smackbottem ultiem.
Just try it will ya? PLEASE?
Typography hebbik heel lang over na zitten denken... echter krijg je dan meteen reacties van mensen dat de tekst erbij nergens op slaat, het is een kwestie van smaak, ik vind die typography zoals die bij cubadust gebruikt wordt eigenlijk een beetje verpesting van het plaatje, er staat zoveel bullshit bij dat het onoverzichtelijk wordt, wel is het dan zo dat je minutenlang naar hetzelfde plaatje kan blijven kijken :)

maar ik heb er dus zelf echt voor gekozen om weinig tot geen typogaphy te gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 12:04 schreef prototype het volgende:
... Meesters in dit trendwhorish abstract gedoe met ultieme typography zijn bv www.onyro.com / www.cubadust.com
Just try it will ya? ;) PLEASE? :)
Onyro is naar mijn mening 100 keer mooier dan cubadust, iig de laatste 5 images van onyro...
(had nog nooit van onyro gehoord)

Verwijderd

Onyro heb ik net ook maar even bekeken, had er ook nog niet van gehoord. Om eerlijk te zijn ben ik er niet zo heel erg van onder de indruk...

2 'designers' die ik persoonlijk erg goed vind: elysium73.com en proximalabs.com. Op de laatste staan maar 2 pics, hij is weer een nieuw project begonnen (en de oude wallpprs zijn nergens terug te vinden)... :P

Verwijderd

Topicstarter
elysium73.com
heeft sommige wallpapers die heel veel lijken op de splash van mijn eigen website (zie sig) mjah je kunt duidelijk zien dat zij er meer werk in hebben gestoken, maar het komt wel redelijk overeen...

(overigens moet ik ooit nog 's hard aan de slag met een eigen portfoliosite...)

• Yo-han
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:19

Yo-han

nope.

Op zondag 31 maart 2002 18:58 schreef mophor het volgende:

[..]

ken je green jelly, die zitten qua uitstraling en muziek en cdhoezen ook in die volslagen maffe sfeer
(sorry voor de late reactie, was gisteravond uit eten en stappen)

Maar ik heb er wel eens van gehoord ja. Heelaas nog nooit wat van gezien. Moet ik zeker is een keer naar gaan kijken :)

Maar over cd hoezen en videoclips gesproken.... the Gorilazzzz (helemaal tegekke stijl!!) ;)

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46
Zijn er hier ook mensen die DeviantArt in de gaten houden?

komt ook veel moois voorbij zetten

van fotografie tot skins, van gedichten tot wallpapers.
Zker de moeite waard

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Pagina: 1