Toon posts:

Asus V6800?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zaterdag heb ik een Asus V6800 Geforce 32MB DDR videokaart gekocht. Computer opengeschroefd, kaartje erin, computer dicht en opstarten maar. BIOS gaf aan dat kaartje maar uit 16MB RAM bestond. Win98 herkende meteen dat het dit kaartje betrof (had namelijk de nVidia 6.18 drivers geinstalleerd) en moest de computer opnieuw opstarten. Vanaf dat moment geeft de monitor (Philips 17" 107S) geen beeld meer i.c.m. deze kaart. Een paar seconden (ong. 10) na het opnieuw opstarten gaat de PC spontaan uit. Daarna nog een aantal keer geswitched tussen mijn oude videokaart (Asus V3800Ultra TNT2 Ultra, 32MB SGRAM) en de V6800. Bij de V6800 start de PC wel op, geen beeld op monitor, geen foutmelding (piepsingaaltje o.i.d. van BIOS), harde schijf begint te ratelen maar na 10 sec. gaat de PC spontaan uit.

Computergegevens:

- Intel Pentium III 800 Mhz
- ASUS P3B-F moederbord
- 256 (2*128) MB PC-100 SDRAM
- IBM DTLA-307045 45GB 7200 RPM 2MB CACHE HD
- Toshiba SD-M1402 12X/40X IDE DVD-SPELER
- HP 9110i IDE cd-rewriter
- Soundblaster Live! 1024 OEM
- Farallon 10MB PCI netwerkkaart
- Wisecom 56K6 intern PCI modem
- Philips 17" 107S monitor

Iemand raad???????????

Greetz,

Paul Out
Roermond
paulout@home.nl

UPDATE: op mijn huidige videokaart heeft de computerboer een voedingskabeltje gesoldeerd. Dit kabeltje is als een soort T-splitsing aangebracht op de voedingskabel voor de HD. Alleen vind ik op de voedingskabel naar de videokaart slechts twee draadjes, nl. de rode en de zwarte draad. Misschien heeft dit iets ermee te maken ????????

Verwijderd

Zet de oude kaart erin.

o. ga na of de voeding voldoende watt heeft; kaarten goed aandrukken.

1. Start op in safe mode, deinstalleer alle drivers, ga exit en kijk dan of een en ander wel boot.

2. ga naar het bios en zet agp op 2x en fastwrite en byte merge disabled.

Nieuwe kaart, goed erin drukken. Nu de bijgeleverde drivers installeren. Kijken of het werkt en of er geen conflicten zijn.

Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedeeltelijk al geprobeerd. Via oude videokaart Windows in veilige modus opgestart. Daarna alle drivers gedeinstalleerd en voor de videokaart de standaard VGA drivers van Win98 geinstalleerd. BIOS gecheckt, nergens iets te vinden over Fast Writes, ondersteunt mijn moederbord volgens mij helemaal niet (intel 440-BX chipset). Computer uitgezet en opengeschroefd, oude kaart eruit, voedingskabel naar HD omgewisseld en nieuwe videokaart erin. Computer opnieuw opstarten, maar... geen beeld. Heeft het dan iets met de gesoldeerde voedingskabel op de oude videokaart te maken ??????

Verwijderd

klinkt als van: "v6800 beetje stuk"
zou ff checken of je die in een ander systeem kan testen

• AMD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 09:55

AMD

Life is short. Play more

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zaterdag heb ik een Asus V6800 Geforce 32MB DDR videokaart gekocht. Computer opengeschroefd, kaartje erin, computer dicht en opstarten maar. BIOS gaf aan dat kaartje maar uit 16MB RAM bestond.[/quote]Dit Heb ik dus ook gehad met mijn V6800 deluxe. :( Enige remedie is gewoon terugsturen en een nieuwe vragen. Ik denk dat het gewoon vaker voorkomt. Een vriend van me heeft 4 GeForce kaarten er doorheen gejaagd voor hij een goeie had. :P
Perfect Systems deed bij mij i.e.g. niet moeilijk over terugsturen. :)

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

heb ik ook gehad, maar mn Geforce was ok, maar mn voeding en mobo waren wel opgeblazen! Kwam door de voeding,was nmlk maar 200 watt, moet 250 of 300 zijn!!!

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad. De kaart draaide een maandje goed. Maar toen ik mn pc wou opstarten bleef het beeld zwart. Heb daarna nog in ander systeem geprobeerd, precies hetzelfde.
Dus ik denk dat ie gewoon kapot is.
Pagina: 1