PC wil niet meer opstarten na lichte verbouwing

Pagina: 1
Acties:

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
K, ik heb blijkbaar weer eens iets gedaan wat niet mag, want mijn pc vond het blijkbaar nodig om niet meer te starten.

De situatie : Ik heb een pc draaien, met 2mb pc vga, en een realtek pci 10/100 nic.
Ik besluit dit ff te vervangen door een Asus v3800 TNT2, en een 3Com 10/100 nic.
Verder ook maar eens de floppy drive aangesloten.

Ik schroef netjes het kastje dicht, sluit de kabels aan, druk de powerknop in, en vervolgens doet mijn pc helemaal niks meer.
Kast open, kabeltje van powerswitch gechecked -> zit goed.
Andere kabels gechecked -> zit goed.
Nu zie ik wel dat als ik de stekker eraf gooi, en er weer in druk en ik probeer hem aan te zetten, dat ale fan's ongeveer een 1/6de slag proberen te draaien. Hij wil dus nog wel starten, maar kan blijkbaar niet.

Is dit nou kortsluiting ?
Of heb ik iets aangeraakt en is nu gewoon mijn bord dood ?

Het gaat btw om het 3de systeem wat in mijn sig staat

Verwijderd

als je die nic er ff uithaal dan, start hij dan wel op?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat de FAN's een klein stukje proberen te draaien betekend idd. kortsluiting. Misschien is een kaartje rot die je d'r nieuw in hebt gedaan of hij zit er niet goed in (Dat komt nog wel eens voor dat d'r een kaart voor de helft een beetje uitsteekt).

Zet eens je oude videokaart terug en haal die Asus d'r uit, kijk of je dan nog kortsluting hebt. Zo ja, verwissel dan die 3Com met je oude Realtek kaartje en kijk dan of je nog kortsluiting hebt.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Floppykabel zit wel goed?

Niet?
[Specs]

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 15:35

aP_

De computer waar ik nu achter zit heeft dat probleem ook. (niet na verbouwing of zo hoor). Als ik de computer aan heb staan en ik doe hem uit met de reguliere uit-knop. Dan wil hij de keer daar op niet meer aan. De fan van de voeding gaat soms nog wel draaien en de led van de nic brand een beetje. Ik krijg 'm dan alleen nog maar aan als ik de stekker achter uit de computer haal, een beetje met de schakelaar achter op de voeding ga zitten spelen en de stekker er weer in doe.

Ik doe de computer dus nu alleen nog maar uit dmv de knop op de voeding. Anders heb ik dat probleem ook. (het is Workstation 1 bij mijn specs)

Het is lastig om je specs up to date te houden

• Dreamstar
Heb net die oude ATI kaart en die realtek nic weer terug gezet, maar dit blijft het zelfde resultaat geven :(
helemaal niks dus
Floppy kabel ff verwijderd, nog niks :(

Nog andere nuttige tips ?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Tja alles eruit halen (weer) en er opnieuw inzetten, kijk ook even of er niet ergens een schroef achter je mobo zit te kortsluiten.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Dreamstar
Tja, er zit niks anders op (helaas)

* Dreamstar is ff schroeven

• Dreamstar
K, hij zit weer in elkaar, en draait weer.
Het bleek dus de floppy drive te zijn, die de boel verziekte.
Het vage is alleen dat hij voor het opnieuw inbouwen van het bord e.d. ook niet aan ging, terwijl toen de fdd kabel er ook af lag.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 17:52 schreef Dreamstar het volgende:
K, hij zit weer in elkaar, en draait weer.
Het bleek dus de floppy drive te zijn, die de boel verziekte.
Het vage is alleen dat hij voor het opnieuw inbouwen van het bord e.d. ook niet aan ging, terwijl toen de fdd kabel er ook af lag.
En ook de stroom kabel? Want het kan komen door de power connector naar de FD toe.

• Dreamstar
Op zondag 31 maart 2002 18:45 schreef Aikeleer het volgende:
En ook de stroom kabel? Want het kan komen door de power connector naar de FD toe.
Nope, d8 het niet.
Dus dan moet dat het geweest zijn.
Pagina: 1