Ik heb mijn homedir gedeelt via nfs. De klokken van de server en de werkstations moeten gelijk staan, anders begint make te zeuren. Nu ben ik wat aan de gang geweest met ntp, maar daar wordt ik compleet kriegel van. Ik vindt ntp veelste ingelwikkeld worden voor zo'n klein probleempje. (Niet dat ik het niet snap, maar ik heb geen zin om een hele dag door de manuals heen te moeten spitten, metaal is lui
)
Is er misschien een wat simpeler programmatje dat bijvoorbeeld de tijd leest van de service die inetd standaard kan leveren? Of iets anders, met een iets hogere preciesie (of hoe schrijf je da ook al weer)
(Ik heb de search wel gebruikt, maar die kan niet zoeken op het woordje 'tijd', das ook handug
)
Is er misschien een wat simpeler programmatje dat bijvoorbeeld de tijd leest van de service die inetd standaard kan leveren? Of iets anders, met een iets hogere preciesie (of hoe schrijf je da ook al weer)
(Ik heb de search wel gebruikt, maar die kan niet zoeken op het woordje 'tijd', das ook handug