Toon posts:

Ik krijg m'n netwerk maar niet aan de praat...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de situatie:
Ik heb twee computers, 1 met xp, 1 met win98
bij beide heb ik netwerkenkaarten geinstalleerd en volgens het apparaatbeheer werken ze correct.
Ik heb de modems verbonden met een utp kabel, geen hub want dat was niet nodig volgens de winkel.
Toen heb ik geprobeert een home or small office network aan te maken op de xp comp. Het leek allemaal goed te gaan. M'n computer was goed geconfigureerd volgens de setup. Ik heb naar de aanwijzingen een setup floppy gemaakt voor de win98 computer en daar geinstalleerd wat ook succesvol gegaan is. Het probleem is nu dat het helemaal niets doet. Volgens de xp computer is er een netwerk kabel niet ingeplugd maar die zitten er toch zeker goed in. Bij de win98 computer zie ik verder geen foutmelding ofzo.
Kan iemand me helpen??
mijn dank is groot,

groeten,
Remco

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hier is al heel veel over gezegd en is volgens bij ook voor een gedeelte meegenomen is de FAQ

het blijft een probleem, een netwerk met XP maar het is mogelijk

gebruik de search, daar is zat...

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
als xp aangeeft dat de netwerkkabel niet goed is:
kijk daar eens naar. gebruik je een cross-kabel?

heb je zelf een ip adres ingevult, subnet, enz
ietsje meer info graag?

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 18:48

SilentSimon

Have you been hopped?

je hebt wel een crosskabel gebruikt? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 15:55 schreef SilentSimon het volgende:
je hebt wel een crosskabel gebruikt? :)
Weet ik niet hoe kan ik dat zien?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 15:52 schreef Loran het volgende:
heb je zelf een ip adres ingevult, subnet, enz
ietsje meer info graag?
ik heb verder niets ingevuld, is dat nodig?

• floduR
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 16:02 schreef DesperadoRoots het volgende:

[..]

ik heb verder niets ingevuld, is dat nodig?
als je de wizard hebt gedaan, hoef je volgens mij verder niks in te stellen, dat doet windows voor je

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 16:01 schreef DesperadoRoots het volgende:

[..]

Volgens mij staat dat met kleine lettertjes op de kabel. Als er ergens 'cross' of 'crosslink' staat zit je goed, anders is dat je probleem. Overigens, dat 'network cable unplugged' probleem is echt een drama. Ik heb er ook al veel over voorbij zien komen en ben er zelf ook een paar draadjes over gestart.

• floduR
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 16:01 schreef DesperadoRoots het volgende:

[..]

als je bij beide einden van de kabel kan, moet je ze boven op elkaar leggen (beide lipje naar beneden) en kijken of alle kleurtjes tegenover elkaar zitten
is dat het geval, dan is het geen crosskabel en heeft het dus een hub nodig om te kunnen werken

edit:
verhaaltje wat aangepast

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Doen de lampjes achterop de beide netwerkkaarten het wel, zo niet, dan weet je gelijk dat de kabel niet goed is

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Als XP zegt dat er geen kabel in zit, moet je even op je netwerkkaart kijken of er wel een lampje brandt. Zo ja dan heeft windows XP het fout en zit er een wel werkende kabel in. Zo niet dan zit de kabel er niet goed ingedrukt en als dat het niet is dan is hij niet goed.
Als, in het eerste geval, windows XP het fout heeft, dan zal dat zijn omdat er wel of juist geen crosslink kabel in moet.

Ga in dat geval dus even na wat voor kabel er in je NIC zit, ik weet dat je dat aan het RJ45 connectortje kan zien (bepaalde kleurencombinatie) maar die combinatie weet ik zo niet.

Is ongetwijfeld in TFS te vinden (The Fucking Search) :D

Succes!

edit:

hmpf... weer een verhaal voor nix zitten typen :( :( :(

Hoi

Verwijderd

Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem, ons netwerk heeft het altijd goed gedaan, maar xp zegt ook hier dat de kabel er niet in zit!:(

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Op zondag 31 maart 2002 16:37 schreef Koulodjonko het volgende:
Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem, ons netwerk heeft het altijd goed gedaan, maar xp zegt ook hier dat de kabel er niet in zit!:(
Had je hiervoor XP er ook al opstaan?
zo ja, reboot ff, het is en blijft natuurlijk windows ;)

zo nee, haal je kabel er eens fysiek uit, reboot zonder kabel erin, kabel er weer in stoppen en weer rebooten.
Pakt hij em nu wel? (dit hielp bij mij namelijk)

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Ik heb het eindelijk aan de gang, ik heb bij de properties van de netwerkkaart(device manager XPmachine) de duplex mode veranderd toen opnieuw opgestart en alles werkte perfect.

succes
Pagina: 1