Toon posts:

[CM+OC] HD mod, nieuwe kast, geluidsreductie etc..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK ben de afgelopen maanden weer eens een beetje aan het modden geweest. En ik heb meteen maar ff een site gemaakt met wat pics. Jammergenoeg kost het me zoveel poen dat ik weinig geld voor een goede camera heb. Daarom heb ik een Aiptek gebruikt, en de pics zijn 400x300 ipv 640x480 vanwege de 5MB ruimte.

http://members.home.nl/alcoholic/eigen.htm

Hier enkele pics

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/alcoholic/hdmodwerkt.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/alcoholic/kast1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/alcoholic/koeling_instelbaar.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/alcoholic/koeling_nieuw.jpg

De watergekoelde voeding is bijna af, en de kast ben ik nog mee bezig. Hopelijk heeft iemand er iets aan...

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:05
die hdd is nice man!

Verwijderd

PSU modden rul0rz !!!
netjes gedaan, nu de afwerking nog ..?? >:)

Verwijderd

mooi al die kruisjes op je site :+ :+

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:28
Die HDD is idd errug kewl :9. Zo te zien ook geen standaard koeling meer op de videokaart ;)

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jij hebt lef met die hd :P

kewl man

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 15:21 schreef keuken het volgende:
Hoezo kruisjes? ik heb bij meerdere mensen mn site gezien, en alle pics werkten.

Het afwerken moet nog, eerst sparen voor rounded cables. Mischien ook niet, dat ik de AMD 1@1,5GHz in de nieuwe kast zet. Die heeft toch genoeg airflow, er komen 6 tot 12 80MM fans in.

Verwijderd

Leeft die HD nog??? Heb jij beschikking over een stofvrije ruimte ofzo?

Het zie er wel goed uit. Heb je er nog een filmpy van??

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 15:21 schreef keuken het volgende:
Heb je Casema of telefoonlijn? alles werkt :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 15:41 schreef GloriX het volgende:
Leeft die HD nog??? Heb jij beschikking over een stofvrije ruimte ofzo?

Het zie er wel goed uit. Heb je er nog een filmpy van??
Ja hij zou al dood zijn toen ik m kreeg, maar hij werkt nog perfect. Ik draai er momenteel MP3's van af op mijn andere bak.
Die stofvrije ruimte heb ik niet, maar in de douche werkt perfect. Laat even de douche stromen en de meeste deeltjes zijn weg. Wel even afdekken zoals op de site staat.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17
Waar gaan die waterslangen heen :?

Verwijderd

Topicstarter
Naar mijn bong koeler. Die staat 1,5 meter verderop. Daar komen nog pics van. ALs het goed is staat het ergens in de tekst.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/alcoholic/totaal.JPG
Hier zie je onderaan de slangen uitkomen. Alleen de slangen in de PC zijn wit, daarachter gaat het over in groen. Het is een bong koeler van 1,5 meter hoog, 10cm doorsnede, en een 92mm fan erop. Het reservoir onderin is 5 liter.

Verwijderd

Hijs wel mooi, vooral die HD :9~

Verwijderd

Erggg Nice gedaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
TNX ;)

Verwijderd

leuk gedaan :)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
die hd is vet :) als ik jou een 2e hands stuur kun je dat dan ook voor mij doen :)

enne jij hebt echt geld teveel dat je dat allemaal ken make :)

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Misschien je die koeler onder je GPU 1 slot omhoog?
trekt ie wel wat meer warme lucht weg :)
voor de rest best skon

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 21:10 schreef webkabouter het volgende:
die hd is vet :) als ik jou een 2e hands stuur kun je dat dan ook voor mij doen :)

enne jij hebt echt geld teveel dat je dat allemaal ken make :)
Nee sorry, ik heb het al druk genoeg. Ik moet elke dag stagelopen, en een paar keer per week savonds werken. De rest ben ik met modden bezig. Je kunt t vrij simpel zelf doen, je hebt alleen een HD, lijm, torx oid, dremel en een stukje plexi nodig. Een cd-hoeje wil ook wel. T' lijkt idd vrij veel en moeilijk werk, maar t stelt echt geen reet voor.

Dat ik teveel geld heb klopt ook niet. Ik gebruik veel oud spul wat ik nog heb staan. Ik handel een beetje in PC's dus houd ik wel eens wat over, of kan ik iets goedkoop krijgen. Zo gaat dat met modden ook. Het heeft me echt niet veel gekost. Fans bijvoorbeeld haal ik uit oude PSU's.

Die nieuwe kast gaat me wel een aardige duit kosten. Ik heb alleen nog maar wat gereedschap, onderdelen, hout en een radaiteur. Ik ben nu al 88 euro kwijt. Daar komt nog een pomp en plexi voor reservoir bij.

De rest van de mods heeft me bij elkaar ongeveer 250 euro gekost incl dremel+ onderdelen, plexiglas waaar ik nog een m2 van over heb, diverse reserve onderdelen, een lading koelers en koelblokken, bergen koper, soldeertin, gasflessen en dergelijke.
Op zondag 31 maart 2002 21:17 schreef DeAd_MeTaL het volgende:
Misschien je die koeler onder je GPU 1 slot omhoog?
trekt ie wel wat meer warme lucht weg :)
voor de rest best skon
Ik heb het geporbeert, maar dat werdt alleen maar slechter. Dan trekt hij de lucht die mijn blue orb (met mini super orb fan) aan wil trekken weg. Nu kan hij zelf genoeg koelen, en trekt de systeemkoeler alle warme lucht eromheen weg. De systeemkoeler zit nu ook ondersteboven. Dat koelt nog een paar graden hoger op precies dezelfde reden.

IK ben nog ff bezig, en de kast zit al gedeeltelijk in elkaar. De deur aan een kant is net klaar. Het is al een vrij stevig geheel. Ik wil straks eerst de 5,25" en 3,5" rail inbouwen van staal wat ik nog ff moet regelen op het werk, en een reservoir van plexiglas.

• Munchkin
  • Laatst online: 10:27
Hoe heb je de watergekoelde voeding gemaakt? pics aub!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de link, en dan watergekoelde voeding button indrukken lijkt me een goed idee. Hij is nog niet helemaal af. Ik moet de transistors nog ff los solderen, aan de koeling monteren en weer terug solderen. Eerst gan ik met de kast verder. Dat zal de eerste weken genoeg tijd kosten.

• Munchkin
hmmm, kennelijk gewoon over de link heengescrolled.
Maar goed, je hebt dus alle torren losgesoldeerd van de voedingsprint? Hoe krijg je dat goed voor elkaar, 15 verbindingen tegelijk lossolderen?

Ik heb dat al eens geprobeerd bij een oude opgeblazen voeding maar dat lukte niet echt goed...
Welk type voeding is dat eigenlijk die je gebruikt?
(handig alle torren op slechts 2 grote koelelementen)

Verwijderd

Topicstarter
ALs het goed is staat het allemaal beschreven. ik ga ze eerst los solderen, en dan aan het koelblok vast maken. Daarna soldeer ik alles weer vast.
Ik heb de schroeven gewoon los gemaakt met een tangetje, omdat alles nogal opelkaar gepropt zit.
Ik heb geen idee wat voor voeding het is. Ik was ergens mee bezig, en had een voeding nodig. Een kameraad had er nog een liggen dus die heb ik maar gebruikt. T zal wel een hele goedkope geweest zijn, hij maakte een teringherrie. Het is dezelfde PSU als bij geluidsreductie staat.

Ik moet naar de familie. Ik ga zo snel mogelijk weer terug, kan ik weer met de kast aan de gang. Zoveel tijd heb ik deze week niet. Mn moeders fiets is gisteren ook gejat toen ik uit was, dus dat kan ik ook nog ff lekker gaan regelen. Nouja, ik ga ff ontnuchteren bij de familie.

[\edit]
hele tekst vol typo's
[\edit]

• Munchkin
De beschrijving op de site (onder watergekoelde voeding) is momenteel nog wat sumier, vandaar mijn vraag.
Ik heb wat verder zitten bladeren op je site, en ik heb wat tips voor je (zie maar wat je er mee doet):
1. Maak een frame om de radiator heen waarop het gewicht kan rusten. Anders valt je kast wat makkelijkker om.
2. Voor de conversie van autoradiotorformaat (bij mij 32mm) naar pomp formaat (bij mij 3/8" ofwel 9mm binnendiameter), zijn er verloopje verkrijgbaar bij de grotere aquaria-handel (wist je waarschijnlijk al gezien je aquarium ervaring).
3. Het makkelijkste werken is als het reservoir onderin de kast staat (bij lekken dan ook geen schade *D ), je kunt dan de radiator ook gewoon met een reservoir verbinden mbv een radiatorslang en wat pvc-onderdelen (wederom verkrijgbaar bij -grote- aquariahandels. vreemd genoeg hebben praxis en gamma dit soortverbindingen niet). Dat remt je flow minder.
4. Je heb een relatief krachtige pomp nodig om het water omhoog te pompen door het cpublok. Water omhoog pompen door je radiator kun je rustig vergeten. Ik ken geen aquariumpomp die zo'n kolom water omhoog kan pompen.
Ook dit zal geen nieuws zijn denk ik.
Mijn aansluiting is dan ook pomp(in reservoir) => cpu blok => radiator => reservoir. Het 32mm->9mm verloopstuk zit zo dicht mogelijk bij de aansluiting vd radiator (anders zit je weer met die kolom water...).
5. Het reservoir heb ik gemaakt van pvc-buis. Ik kreeg een tupperwaredoos (1e poging) en een terrariumbehuizing (2e poging) niet waterdicht...
Als je een doorzichtig reservoir wil is een (zelfgemaakte) behuizing van plexiglas (a la versteeg) denk ik de beste oplossing.
6. ik gebruik gewoon kraanwater met antivries tegen corrosie. Werkt prima.
7. Met zo'n grote radiator heb je waarschijnlijk geen fans nodig. Mijn systeem (duron600@933MHz) blijft 33 graden bij een kast (en watertemperatuur) van 23 graden. De enige fan die ik heb blaast op mijn voeding. Ik ben er achter gekomen dat passief koelen (fan weghalen dus) niet werkt (na 3maanden zei voeding plof). De rest van het systeem is convectiegekoeld, en dat werkt tot dusver prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ff zien. Ik heb een vaste winkel waar ik aquarium spullen haal. Daar ga ik dus de verbindingsstukken en slang halen. Dat is lekker flexibel en betaalbaar spul. Groen staat ook nog wel mooi.

Ik zal zo ook ff een tekeniing maken van de bouwtekening ofzo. Het lukt nog niet echt met photofinish. Autocad ligt hier ergens, maar kan m niet echt vinden. MS paint heb ik oook niet (XP pro). MS paint roelt big time voor bouwtekeningen die niet op schaal zijn.

Het reservoir ga ik echt zelf maken. als ik het niet waterdicht krijg krijgt niemand het waterdicht. Gewoon vierkant van plexiglas. Staat stevig en ziet er mooi uit. Kan ik ook makkelijk alle aansluitingen op kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
ff snel een schets gemaakt van hoe het komt: http://members.home.nl/alcoholic/plan.jpg

De radiator, pomp en reservoir komen onderin om de kans op schade bij lekkage te verminderen. warme lucht trekt naar boven en wordt door de 80mm fans weg gezogen. De koelere lucht onderin wordt door de radiator heen geblazen. De radiator kan nergens anders zonder uitbouw komen. Het is wel een ding van 64x40cm! Hoger kan de kast niet, dus dit is gewoon het ontwerp.

• Munchkin
Als je kast onder je bureau wilt krijgen dan zou dat inderdaad wel eens de enige oplossing kunnen zijn.
Dan is het aparte frame voor de radiator niet eens nodig, wat ook weer wat werk scheelt. Ik zie dat je voor een inlinepomp gaat. Een dompelpomp is wel wat stiller, maar gezien het aantal fans dat je wil gebruiken is dat niet echt je prioriteit :P
Ik ben benieuwd naar het resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil veel fans gebruiken omdat ik dan veel airflow heb ten opzichte van de radiator. De fans worden wel afzonderlijk regelbaar, dus hij zou ook heel stil kunnen zijn. Heel mischien gebruik ik ook wel een paar 12mm's, maar die heb ik niet dus dat wordt weer een duur geintje,

Een echt frame komt er ook niet. Gewoon een paar klemmen om hem vast te zetten, en wat lijm/kit om hem luchtdicht af te sluiten.
Pagina: 1