Toon posts:

Enermax voeding en UPS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een Belkin 525VA (315W) UPS. voor m'n computer hangen. Daarachter zit een P4 met een 300W Aopen voeding. Deze wil ik vervangen voor door een Enermax omdat ik knettergek wordt van die herrie die de Aopen produceert. Nu is de Enermax 350W. Kan ik die wel aansluiten op de UPS of moet ik een voeding hebben die onder de de 315W blijft?

Heb in de handleiding gebladerd en de search functie hier gebruikt maar geen resultaat... :'(

Als iemand overigens weet wat het verschil is tussen de 10.000 enermax voedingen die ik op www.informatique.nl aantref hoor ik dat ook graag. Zie daar silent, silent plus, active pro...

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Aangezien je huidige systeem hooguit 300W trekt, kan je hem ook met de nieuwe voeding zondermeer op de UPS aansluiten. Een 350W voeding verbruikt namelijk niet altijd 350W, dat is het maximum. Als je er minder uithaalt verbruik je ook minder. Alleen als je ook meer onderdelen in je PC gaat zetten kan het wat moeilijk worden, maar het zal wel meevallen, want je verbruikt nu van die 300W vast ook maar een klein deel.

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem werkt idd ook op de 300W :)

Nu maar hopen dat de "silent plus" van enermax een stuk stiller is. Wacht al een dikke week op een telefoontje van informatique. Overigens mag ik hem nog afzeggen, zelfs zodra ze hem binnen hebben, dus als iemand weet dat een andere enermax beter is... Het belangrijkste is iig de geluidsproductie (moet zo min mogelijk zijn).