Toon posts:

ECS KS7A werkt niet lekker. Wat kan het zijn?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een vriend van mij heeft een nieuw moederbord. Een ECS K7S5A. Maar WinXP wilt niet installen (kan bepaalde files niet kopieeren) Win98 lukt wel, maar met heeeel veel fouten. Is nu het geheugen verrot of de cpu half beschadigd? Want het erop zetten van cooler verliep niet echt goed..

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 16:03

H3llSiNG

Meh.

ik ben dus die dude en bij het installen van XP zegt hij

The file ACPI.sys seems to be damaged or missing Windows XP can not install.

ook kan ik geen Media afspelen alles wat daar mee te maken heeft (Divx Player, Mediaplayer, Realone enz) geeft een ongeldige bewerking :(

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Weet je zeker dat je CD/CD-peler in orde is?

Probeer eens een andere DIMM.

Probeer eens een andere CPU voor zover mogelijk...

Het lijkt me sterk dat het je CPU is, want een specifiek gedeelte slopen aan een CPU zal er voor zover ik weet altijd in resulteren dat het hele ding niet meer werkt...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

je geheugen is brak
of je temperatuur van je proc is te hoog

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 16:03

H3llSiNG

Meh.

Het zou mem kunnen zijn ja. zat ik ook al aan te denken
en een andere CPU tryen zal nie gaan want heb geen op voorraad..wel ziet men pc ook mijn DVD-player maar niet
en gaf sys bij boot 1x de error Low Cmos battery

:'( problemen problemen

ook wil de tijd niet echt bij blijven

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

Exirion

Gadgetfetisjist

->[PMG]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
Zet eens in de bios bij power managment ACPI OS ofzo aan.. hier krijg ik bij het opstarten met XP een fout als dit uitgeschakeld is..

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26

Gallus

Cheesy

Heb je toevallig een PCI videokaart?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt als geheugen, K7S5A is notoir kieskeurig met z'n DDR reepjes (zelf geen last van, overigens). Probeer anders met een SDR module, dat wil vaak veel makkelijker. Als het dan wel gaat, lag het aan je DDR.

Oslik blyat! Oslik!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:37
Ik heb zelf ook wat ACPI problemen gehad met dit mobo. Windows (98 weliswaar) ging na een aantal keer opstarten compleet over de zeik. ACPI plaatst alles op 1 IRQ of zo iets (wat normaal volgens mij voor je is afgeschermd), maar Windows snapte dat ineens niet meer en gooide zelf (ja, raar maar waar) toen alles van ACPI eruit. Windows vond vervolgens alle hardware opnieuw, nu ieder hardwaredeel met z'n eigen IRQ etc.

Daarna had ik dus geen ACPI meer, maar werkt wel alles goed. Ik heb nu dus alleen geen suspend meer :( en ik wil toch nog wel een keer opnieuw proberen met ACPI...

Kortom, er zijn gewoon soms wat probleempjes met ACPI op dit mobo, daarover heb ik ook op het OC forum gelezen. Bij de een werkt 't wel, bij de ander niet, mede afhankelijk van de extra hardware in je PC.

Er is trouwens ook een probleem met het herstarten van Windows (98, shift-afsluiten), dan werkt de onboard geluidskaart na de herstart niet meer en staat er een gele ? voor in Apparaatbeheer... :(

Verwijderd

OOOO wat een fijn bordje is dat toch....Precies hetzelfde gehad....2X :( De eerste was een brakke voeding, had toen precies hetzelfde probleem.
De tweede was een defect bord, pakte geen DDR alleen SDR. Had toen ongeveer dezelfde symptomen. Later een nieuwere revisie door een RMA gekregen. Deze bordjes zijn veeeeeeel beter!! :)

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

als je wilt weten of het echt iets is met je geheugen en/of je geheugen interface op je mobo -> http://www.memtest86.com

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Zeer vaag.. ik heb hem ook draaien, en nergens last mee.

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft gewoon een AGP videokaart en er zit SDram in, geen DDR.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Probeer eens in de bios de CPU op 100/100 of 100/133 te zetten i.p.v. 133/133 en kijken of dat wat oplost :) Zo ja, dan heb je waarschijnlijk een brakke revisie :(

webOS all the way!

Verwijderd

heb je overgeklokt? ECS is nou niet bepaald een overklok bordje.
Op zondag 31 maart 2002 14:45 schreef Drake het volgende:
Hallo,

Een vriend van mij heeft een nieuw moederbord. Een ECS K7S5A. Maar WinXP wilt niet installen (kan bepaalde files niet kopieeren) Win98 lukt wel, maar met heeeel veel fouten. Is nu het geheugen verrot of de cpu half beschadigd? Want het erop zetten van cooler verliep niet echt goed..

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Op zondag 31 maart 2002 14:47 schreef H3llsing het volgende:
The file ACPI.sys seems to be damaged or missing Windows XP can not install.
Hier komt een (denk ik) dom antwoord ...
Is je CD niet beschadigd? :7

(nu zeg ik niets meer :7)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik heb ook 2 weken lopen kl*ten met dat bordje, hij is ook errug gevoeling qua voltages, een kleine afwijking en de boel is niet meer stabiel (3,3v)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Pagina: 1