[PHP] Uit een stuk tekst uptime halen

Pagina: 1
Acties:

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben bezig met een script voor de uptime weer te geven in windows 2000.. Daarvoor heb ik een programma gedownload dat raw een stel gegevens weergeeft over het systeem.
Als ik het script aanroep krijg ik het volgende:
code:
1
PsInfo v1.3 - local and remote system information viewer Copyright (C) 2001-2002 Mark Russinovich Sysinternals - www.sysinternals.com Querying information for ... System information for \\COMPB: Uptime: 0 days, 2 hours, 15 minutes, 4 seconds Kernel version: Microsoft Windows 2000, Uniprocessor Free Product type: Professional Product version: 5.0 Service pack: 2 Kernel build number: 2195 Registered organization: Registered owner: Gils Install date: 19-2-2002, 18:17:28 System root: C:\WINNT Processors: 1 Processor speed: 235 MHz Processor type: Intel Pentium Physical memory: 96 MB HotFixes: Q147222: No Description

Maar hoe krijg ik nu de uptime eruit ? Puur en alleen de uptime wil ik krijgen.
preg_match(), preg_replace(), etc werken allemaal niet :(

Iemand een idee?

Bedankt alvast,
Boomerang

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 13:55 schreef Boomerang het volgende:
Maar hoe krijg ik nu de uptime eruit ? Puur en alleen de uptime wil ik krijgen.
Dat wordt waarschijnlijk toch een regular expression.
preg_match(), preg_replace(), etc werken allemaal niet :(
Die functies werken prima, wat voor parameters heb je geprobeerd ?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Kijk eens met phpinfo() of de PCRE wel in jouw versie van PHP zitten. Zo niet download dan een andere versie (bijv hier)

Today's subliminal thought is:

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

substr()

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Boomerang
  • Niet online
Bedankt voor alle antwoorden, substr() bleek hier het beste te werken, ik heb een ander uptime programma'tje gevonden voor win2k.
Maar...
Als een output van het runnen van een programma in php een grote lap tekst geeft met veel enters ertussen. Dan ziet substr() alleen de laatste regel van het hele geheel.

Iemand daar misschien een oplossing voor?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

Op maandag 01 april 2002 10:17 schreef Boomerang het volgende:
Bedankt voor alle antwoorden, substr() bleek hier het beste te werken, ik heb een ander uptime programma'tje gevonden voor win2k.
Maar...
Als een output van het runnen van een programma in php een grote lap tekst geeft met veel enters ertussen. Dan ziet substr() alleen de laatste regel van het hele geheel.

Iemand daar misschien een oplossing voor?
Dan moet je zorgen dat je die enters (/n) vervangt door bijvoorbeeld spaties.

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Op maandag 01 april 2002 11:57 schreef thomaske het volgende:
enters (/n)
\n dus, vrij essentieel dat je de goede slash pakt, dat vervangen wil anders niet echt. :)

Rustacean

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Beste Boomerang,

Kun je mij vertellen om welk programma het gaat dat die "raw" data op haald ? Ik ben daar erg geinteresseerd in om gegevens van mijn systeem te laten zien via het een php pagina. Misschien kunnen we samenwerken ?

• Boomerang
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 14:24 schreef vgouw het volgende:
Beste Boomerang,

Kun je mij vertellen om welk programma het gaat dat die "raw" data op haald ? Ik ben daar erg geinteresseerd in om gegevens van mijn systeem te laten zien via het een php pagina. Misschien kunnen we samenwerken ?
Contact me ff op msn: webleraar@hotmail.com of ICQ # 124386593

En voor alle anderen... Bedankt voor alle hulp!

• Rense Klinkenberg
  • Laatst online: 09-08 19:19
Op maandag 01 april 2002 14:24 schreef vgouw het volgende:
Kun je mij vertellen om welk programma het gaat dat die "raw" data op haald ?
mmm, eens kijken of microsoft hier niet iets leuks voor heeft ofzo: http://www.google.com/search?num=50&hl=en&ie=utf-8&oe=utf-8&q=site%3Amicrosoft.com+uptime&btnG=Google+Search

en jawel hoor, de eerste hit is meteen raak: http://www.microsoft.com/ntserver/nts/downloads/management/uptime/default.asp
Pagina: 1