Toon posts:

Pinnacle Videoediting + VIA Chipset op MSI Mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje: In mijn PC, AMD Athlon 1,2 Ghz met MSI 6330 Lite Mobo zit ook een Pinnacle DC10 plus kaart. Nu heb ik nogal wat problemen hiermee, tot kort wist ik niet wat er mee aan de hand was (programma's liepen vaak vast etc.).

Mijn vader wilt nu een Pinnacle Studio Deluxe pakket aanschaffen, maar in het blad 'Video uit en thuis' heb ik gelezen waar het nu aan ligt:

Het is de 686B chipset op de Southbridge van de VIA KT133 chipset op het MSI moederbord. Die kan niet omgaan met videobewerking.

Nu heb ik een aantal vragen:
1. Weet iemand een goed moederbord waar de 686B chipset niet op voorkomt?

2. Weet iemand of de VIA KT266 chipset ook de 686B chipset bevat?

Bedankt.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Kijk eens naar de ECS K7S6A
Zit een SIS chipset op, is snel, stabiel en een stuk goedkoper dan KT266/A of KT333 borden

edit:

Hier staatie in de pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
Thx!

Ik was ook al aan het kijken naar de MSI KT3 Ultra ARU. Klinkt ook leuk (mijn vader betaalt het, dus ik zit meer met de prestaties dan met de prijs :D

Ik ga nu alle facts van de KT3 en de K7S6A op een rijtje zetten. Bedankt nogmaals.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit probleem heb ik ook. ik heb een Pinnacle DV kaartje, maar ik heb de VIA VT82C596x southbridge, hier zijn dus ook problemen mee. Toen ik deze kaart in een K6-2 met 430TX chipset zette was het mobo dood :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hier gebruik ik nog een BX chipsetje voor van Intel.
op een AMD750 gaat het ook best goed.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wij hebben een hoop geziek gehad met van die video editing kaartjes op via chipsets in het algemeen. toen hebben we(geheel tegen mijn principes in) in die pc een intel 815 bordje + p3 1GHz gezet, en al het gezeik was over. voor sommige dingen is via niet ideaal.

Verwijderd

Ik wil hier ook nog even iets toevoegen, voor wat het ook waar mag wezen.
Geen enkele VIA chipset tot nu toe heeft goed gefunctioneerd icm video editing producten, in mijn ervaringen. En het is mijn werk, dus weet ik enigzins waar ik het over heb... :)
Persoonlijk heb ik ook een sterke voorkeur voor Asus moederborden, en een vergelijking van Asus/ECS vind ik eerlijk gezegt nergens op slaan. Deze moederborden zijn bijde van een totaal andere klasse.
Asus maakt top kwaliteit moederborden, al sinds ze bestaan. ECS daarin tegen richt zich meer op de budgetmarkt.
Ze mogen dan wel snel en stabiel zijn, maar het is misschien ook verstanding om naar andere factoren, zoals kwaliteit, support en compatibiliteit te kijken.
Als je het daar mee eens bent, mag ik je dan van harte een Asus moederbord aanbevelen? Wat mij betreft MSI, Abit, Epox, AOpen of Supermicro, maar merken als ECS, DFI en Jetway zijn echt niet geschikt als je serieus aan de slag wilt.

No offence tegen ECS, DFI en Jetway gebruikers, trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reactie.

BTW Op Asus mobo's zitten toch ook (op de meeste) Via chipsets?

Weet iemand of ik dezelfde problemen met de videobewerkingskaart zal tegenkomen met de KT333 chipset van Via?

Of is een betere oplossing dan ipv een MSI KT3 met VIA KT333 een Pentium 4 met mobo van Asus aan te schaffen? (Moet vooral goed zijn voor videobewerken)

Verwijderd

Hmm, voor video bewerking zou ik toch een P4 nemen.

Maar dat is inderdaad een probleem met de KT133,
Met de KT266A en de KT333 is dit probleem opgelost!!

trouwens, als suggestie zou ik toch de KR7A nemen.
Het eenige voordeel wat de KT333 heeft is 1 extra deler.
Voor geheugen voor agp en pci...

Toch neem ik dan liever een bordje wat zich bewezen heeft!!
Pagina: 1