Toon posts:

Monitor of Videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt advies nodig, ik heb de faq door gelezen. Maar ik weet niet waar ik anders terecht moet.

Ik wil dus een nieuwe computer bestellen, maar is het nou beter om meer geld uit te geven aan een monitor of een videokaart?

Ik wil dus een Sony G520 aanschaffen met daarbij een Geforce 3 ti-200, nu zou ook de mogelijkheid zijn om een goedkoperen monitor te nemen en dan de Geforce 4 te nemen.

Ik kom er niet echt uit, hoop dat deze topic mag blijven staan.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zal als ik jou was gaan Voor die monitor en Videokaart samen... Dus GF3 en die Sony

Goeie monitor heeft namelijk ook ze voordeel in games... maar videokaart natuurlijk ook maar voor CS is een GF3 ook goed hoor ;) die 99FPS haal je tog wel...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Das waar, maar hoe weet ik nou dat die sony nou echt veel beter is en dus ook zijn geld waard is?

Nu heb ik gehoord dat philips dezelfde beeldbuizen als sony heeft? Das toch HOAX of niet? Want philips is veel goedkoper.

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Wij hebben op school Sony E400 en E430 schermen staan. Die schermen zijn echt om te smullen.

Een GeForce 3 Ti is trouwens nog genoeg om de huidige en de meeste toekomstige games (van dit jaar dan) te kunnen spelen.

Persoonlijk zou ik dus voor de combinatie Sony-scherm en GeForce 3 gaan.

Verwijderd

Een videokaart is over een halfjaar alweer verouderd en over twee jaar hard aan vervanging toe. Een monitor die nu 1600x1200 @ 85Hz kan kan dat over vijf jaar nog.

Lijkt me dus duidelijk...

(edit) Sony staat erom bekend dat ze de beste monitoren hebben, maar daar betaal je ook naar. Kijk ook eens naar de professional serie monitoren van Philips. Die geven naar mijn mening ook een heerlijk beeld, zitten in een mooi compact kastje, en zijn niet zo duur (als Sony's).

Verwijderd

Topicstarter
Alemaal ontzettend bedankt voor jullie reacties ;).

Dus dan is de keuze vrij makelijk :). Maar bijna 3000 gulden voor een scherm is dat eigenlijk niet een beetje abnormaal?.

Nog wat, 21" (19.8" viewable image size)

betekent dat nou dat het scherm praktisch het zelfde is als een 19inch?

Verwijderd

Nee, want bij een 19 inch is de viewable area 18 inch :P.

Ik heb drie jaar geleden 1394 gulden betaald voor een 19" IIyama (je weet wel, de VMP 450, die iedereen heeft). Het is geen topspul, maar slecht is het ook niet. De nieuwe Vision Master Pro's (453, 454) zijn trouwens slechter dan de oude 450. Da's wel iets om op te letten.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zondag 31 maart 2002 13:58 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Alemaal ontzettend bedankt voor jullie reacties ;).

Dus dan is de keuze vrij makelijk :). Maar bijna 3000 gulden voor een scherm is dat eigenlijk niet een beetje abnormaal?.

Nog wat, 21" (19.8" viewable image size)

betekent dat nou dat het scherm praktisch het zelfde is als een 19inch?
Die 21" aanduiding is de bruto diagonaal grote incl de ongebruikte randen. van de beeldbuis.

dus 21" Bruto 18.9 netto
dus 19" bruto 17,8 netto
Bij LCD flatpannels is 17" =bruto maar = ook 17"netto

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Heb net een ViewSonic Professional Series P95f gekocht bij FokShop. Deze 19 inch bevalt zeeer goed :9 en kost toch een heleboel minder dan die 21 waar jij op zit te azen.. Kun je ook nog een mooie videokaart kopen. Heeft trouwens een Trinitron beeldbuis van Sony binnenin..

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:50
Ik zou echt wel meer euros uitgeven aan een goede monitor dan aan een betere videokaart.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Moinotor gaat economische langer mee dan videokaart vooral voor gamers.

De VIdkaart is sneller achterhaald dan de monitor.

Koop 'n goede monintor en 'n redelijke kaart afhankelijk van budged.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu met een Geforce 2 gts 23mb, nu wil ik naar een Geforce 3 ti 200 gaan. Heeft deze upgrade zin? Zal de 2d kwaliteit beter worden? Als dit niet zinvol is, hou ik nog ff voorlopig mijn gts. En waarschijnlijk op de HCC beurs een geforce 4 kopen. Maar ja, ik heb het geld nu wel voor die Geforce 3 :). Echt moeilijke keuze dit :P.

Ik ga idd voor een duurdere monitor en niet voor een Geforce 4. Ik speel eigenlijk niet veel spellen die zwaar zijn. Counter-strike kan nog op een p1/p2. Heb nu met mijn amd 1ghz 100.0 fps. UT en starcraft is ook oud :).

Verwijderd

Ik zou geen GF3 kopen als ik jou was, en ook geen GF4. Die GeForce 2 die je nu hebt is krachtig genoeg voor alle games van dit moment (Ik speel Jedi Knight 2 op een Matrox G400), en de DirectX 9 kaarten komen er al weer aan. E3 is op 24 mei. Dan wordt vrijwel zeker de nieuwe Matrox gepresenteerd, en waarschijnlijk ook de DirectX 9 kaart van ATi.

Kun je veel langer mee vooruit.

Verwijderd

Ik zou iig geen gf4 kopen, die echte goeie GF4's zijn nog niet op de markt.
Dus koop die monitor, wat heb je er nu voor 1 dan?
GF3 kan nog wel een tijdje mee hoor, imo.

Verwijderd

Topicstarter
Wel moeilijke keuze.

Zal ik zou wachten of toch maar voor 199 euro die geforce 3 ti 200 kopen. 200 euro is zeker niet zo veel. Is die GTS niet een bottleneck met mijn AMD XP 2000+/A7V333/RAID2x80GBATA133MAXTOR/PC2700 ?

En de 2D kwaliteit zal die beter worden met die geforce 3 ti 200? 200 euro is niet zo gek veel als je 1295 euro uit geeft voor een monitor. Is het dan mischien overdreven om die Geforce 3 te kopen voor t/m de HCC beurs in nov?

Nog even een vraagje als ik nou die G3/GTS over wil gaan clocken :

Ik heb een pci cooler gekregen van een kennis.

Het is een pc slot cooler, zelfde als een pci kaartje aleen is het een metaal beugeltje met een cooler erop. Hij zuigt lucht naar beneden en dan achter de kast uit.

Ik weet niet echt hoe ik het uit moet leggen dus maak ik ff een tekening:

Afbeeldingslocatie: http://www.elite-team.nl/~hippie/rotzooi/geforcecooling.jpg

Dit coolt toch aleen maar slechter? Of is het wel zinvol?

Verwijderd

In een AXP2000+ systeem is de GF2 de bottleneck, maar dat is de GF3 en de GF4 ook. Ik heb niet de indruk dat geld bij jou een issue is, dan zeg ik: doe wat je niet laten kan. Een GF3 zal je in Counterstrike geen voordeel opleveren, maar nieuwe spellen kunnen er wel wat mee.

Wat die koeling betreft: gewoon proberen, kijken of het werkt of juist niet.

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 18:43
mmm waarom koop jij een nieuwe PC? Waar maak je je druk om... investeren in de monitor / bigtower (mooi gedempt met matjes) en een mooi moederbord. Geheugen nog ff mee wachten is momenteel goedkoper aan het worden. Jouw geforce 2 is meer dan snel genoeg dus lekker wachten tot Doom 3 uitkomt aangezien deze de nieuwe standaard gaat brengen.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Koop een berlinea. Goedkoop beeldscherm, hoge resolutie, goed beeld, alleen wel 17"

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

C}{@0$, ik bedoel dit niet lullig, maar erg kritisch ben je niet. Heb je weleens een Belinea en een Philips, Eizo of Sony naast elkaar gezien, rechtstreeks vergeleken?

(edit) Hmm. Zomertijd is weer even wennen. Het is alweer bijna 5 uur...

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop gewoon die geforce 3 ti 200 & die sony. Moet ik toch voorlopig even mee vooruit kunnen :).

27 april ga ik alles ophalen ;). Ik kan echt niet wachten hé >:).

Weet iemand nog of die extra cooler nog zin heeft? Zie mijn vorige post.
Pagina: 1