Mijn probleem is als volgt:
- ik heb een eigen functie gemaakt om gebruikers te registreren en gebruik daarbij een array in een variable $u
- deze geeft een parse error: Parse error: parse error, expecting `')'' in f:\sf\dotbit\function.php on line 109
code:
Vraag: kan ik geen array elementen in de functie opnemen?
zoals in:
- ik heb een eigen functie gemaakt om gebruikers te registreren en gebruik daarbij een array in een variable $u
- deze geeft een parse error: Parse error: parse error, expecting `')'' in f:\sf\dotbit\function.php on line 109
code:
PHP:
1
| <?function register_user( $u[name], $u[pass], $u[surname], $u[firstname], $u[email], $u[homepage] ) { global $register_succesfull, $register_unsuccesfull, $try_again; $u[name] = trim($u[name]); $u[passmd5] = md5($[pass]); $u[email] = addslashes($u[email]); $u[homepage] = addslashes($u[homepage]); if(userexist($u[name])) { error_die("Username is already taken by an other user!"); } else { $sql = "INSERT INTO $tbl_users (username, user_password, user_surname, user_firstname, user_homepage, user_email, user_regdate) VALUES ('$u[name]', '$u[passmd5]', '$u[surname]', '$u[firstname]', '$u[homepage]', '$u[email]', NOW())"; if(query($sql)) { echo($register_succesfull); } else { echo($register_unsuccesfull); echo($try_again); } }}?> |
Vraag: kan ik geen array elementen in de functie opnemen?
zoals in:
PHP:
1
| <?function blaat($b[blaat1], $b[blaatargument2]) {blaat}?> |
---