Toon posts:

teveel voltage..

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hej

ik ben zo dom geweest met me duffe kop om een voltage van 3.5 van me pentium processor.. niet terug te zetten toen ik me amd K6 er in me mobo deed (2.2) volt..
nou heb ik me er al bij neergelegd dat de cpu in vrede moge rusten.. maar omdat het pasen is vandaag d8 ik misschien aan een wederopstanding :P

iemand een ideetje?

Verwijderd

ik denk dat je pech gehad hebt ;(. 3.5 V is wel errug veel :9~

Verwijderd

Kan zijn dat ik het verkeerd heb,

maar hoe kun je 1 mobo gebruiken voor 2 cpu's; AMD en Intel :?

Of snap ik het niet?

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 13:23 schreef Drake het volgende:
Kan zijn dat ik het verkeerd heb,

maar hoe kun je 1 mobo gebruiken voor 2 cpu's; AMD en Intel :?

Of snap ik het niet?
Waarschijnlijk heeft hij een P1 systeem, de mobo's die toen gemaakt werden ondersteunde meerdere merken CPU's zoals Cyrix, AMD en Intel CPU's. Je kocht gewoon 1 Mobo en je kon zelf kiezen wat voor een CPU erop moest, dat was het betere werk wat mij betreft :)

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Op zondag 31 maart 2002 13:29 schreef Garfield het volgende:
Waarschijnlijk heeft hij een P1 systeem, de mobo's die toen gemaakt werden ondersteunden meedere merken CPU's zoals Cyrix, AMD en Intel CPU's. Je kocht gewoon 1 Mobo en je kon zelf kiezen wat voor een CPU erop moest, dat was het betere werk wat mij betreft :)
Idd, een socket 7 bordje waarschijnlijk.
Je ziet het tegenwoordig ook nog, socket 370 kan intel cpu's en cyrix cpu's aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 13:22 schreef ByMeSDy het volgende:
ik denk dat je pech gehad hebt ;(. 3.5 V is wel errug veel :9~
jeps dat d8 ik ook al.. de bios geeft een lange piep houdt daar niet mee op.. nu het voltage wel weer goed staat..
dat is toch de cpu of niet?

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Dat kun je toch makkelijk testen door ff je oude processor weer terug te gooien..Weet je gelijk of je mobo ook naar de hemel is. :(

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 14:21 schreef _DaWamZ_ het volgende:

[..]

jeps dat d8 ik ook al.. de bios geeft een lange piep houdt daar niet mee op.. nu het voltage wel weer goed staat..
dat is toch de cpu of niet?
ja, is bijna zeker. Maar probeer wat hierboven staat nog maar, kan nooit kwaad ;)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik ben de gelukkige sjaak hier!

schade: slechts 1 reepje geheugen plus een gecrashte HD..
ik snap dr niks van maar de cpu werkt nog perfect.

verder snap ik er niks van hoe een HD kan crashen als je teveel volt over je vcore zet :s

maargoed de tweakgoden waren met mij ;)

Verwijderd

lucky bastard! >:)

Verwijderd

Wat voorn geheugen was dat?? Is misschien wel duurder als een amd-k6 >:)

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 21:38 schreef scollon het volgende:
Wat voorn geheugen was dat?? Is misschien wel duurder als een amd-k6 >:)
ja, als het EDO was heb je alsnog vette pech ;). Maar iig mazzel dat ie het nog doet. We gaan er maar ff vanuit dat het SDr is, komt het wel weer goed. En nu lekker je OS reinstallen :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
3.5V kan ie met gemak hebben. Is misschien wel meer dan 50% teveel, maar een klasgenoot had een K6/2-400 2.2V @ 3.2V draaiend, een half jaar lang. Die wil nu niets anders dan op lekker hoge Vcore lopen :P
Pagina: 1