Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnen kort een digitale foto camera aanschaffen.
Zit nu te twijfelen tussen 2 modellen de fuji finepix 2600 zoom of de canon powershot a40.

Welke kan ik het beste nemen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ikzelf "ken" hier meer mensen met een Finepix 2600 dan een A40. De foto's uit de 2600 (vaak gewoon in automatiche stand genomen) zijn zeer zeer acceptabel. Ik ben er wel over te spreken! Over de a40 kan ik helaas niet oordelen, daar heb ik bijna geen foto's mee gezien.

Ik denk in ieder geval dat je met de 2600 een perfecte automatische instap camera koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM
  • Laatst online: 01-08 13:25

BYM

In memoriam : De Gulden

Op zondag 31 maart 2002 13:52 schreef Yokozuna het volgende:
Ikzelf "ken" hier meer mensen met een Finepix 2600 dan een A40. De foto's uit de 2600 (vaak gewoon in automatiche stand genomen) zijn zeer zeer acceptabel. Ik ben er wel over te spreken! Over de a40 kan ik helaas niet oordelen, daar heb ik bijna geen foto's mee gezien.

Ik denk in ieder geval dat je met de 2600 een perfecte automatische instap camera koopt.
Je bedoelt dat de A40 net op de markt is ;)

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

A40 is opvolger van A20 en vrijwel gelijk...

Als ik moest kiezen tussen A20 en 2600, koos ik zeker de 2600! Meer instellingen en betere kwaliteit foto's...
Lees maar een paar reviews...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MI5
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 18:56

MI5

Ik heb sinds kort de A40, en ben er erg tevreden mee.

Groot voordeel van deze camera is dat alles handmatig in
te stellen is, zoals witbalans, sluitertijd, aperture etc., wat volgens mij met de 2600 niet kan.

Op deze site staat een review:

http://www.steves-digicams.com/2002_reviews/a40.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MI5

MI5

Vanmiddag met A40 gemaakt, was wel aardig.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2583303817

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Op zondag 31 maart 2002 18:01 schreef MI5 het volgende:
Vanmiddag met A40 gemaakt, was wel aardig.

[afbeelding]
Owkeeejjj, dit was volgens mij de Macro stand......toch?

Ik ben van plan er ook een te gaan kopen, waar heb jij hem gekocht en hoeveel heb je ervoor betaald????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MI5

MI5

Ja, was inderdaad macro.

Ik heb hem bij technikdirekt in Duitsland gekocht
voor 399,- euro. Een erg goede winkel met goede service,
en op fotografiewaar zit daar standaard 3 jaar garantie.

Tip: Koop er wel minstens 128 mb geheugen bij, in hoogste
resolutie kun je er dan ongeveer 125 foto's op kwijt, en
een setje oplaadbare batterijen. (GP Powerbank 3, 1800 mah zijn wel goede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-08 21:01

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

* cyclone heeft ook net een A40
hier wat foto's
ik heb trouwens ook metteen een 128 MB kaartje erbij gekocht ( dane elec via de tweakers shop lekker goedkoop en snel )
De A40 heb ik bij correct in Rotterdam gekocht, de enige plek bij mij in de buurt waar ik hem vorige week al kon halen ik heb er 449 euro voor betaald.
Wel iets meer maar dan hoef ik niet naar Duitsland mocht er iets mis met de camera zijn :)

de foto's

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~cyclone/images/thialf%20small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~cyclone/images/thialf%20crane%20small.jpg

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Mooie scherpe en heldere foto's! Alleen overheerst het rood een beetje? of hoort dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Op zondag 31 maart 2002 14:16 schreef Mooooody het volgende:
A40 is opvolger van A20 en vrijwel gelijk...

Als ik moest kiezen tussen A20 en 2600, koos ik zeker de 2600! Meer instellingen en betere kwaliteit foto's...
Lees maar een paar reviews...
Als ik de foto's van de A40 hier zie moet ik concluderen dat het beide hele goede instapcamera's zijn met zeer acceptabele kwaliteitje! Rood lijkt bij de A40 te overheersen maar hoort misschien zo, de lucht is mooi zonder veel ruis. Ik vind de foto's mooier dan die gemaakt met Canon Digital Ixus cams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Laatst online: 03-08 21:01

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op maandag 01 april 2002 21:14 schreef Thefirstikke het volgende:
Mooie scherpe en heldere foto's! Alleen overheerst het rood een beetje? of hoort dat zo?
Heerema's huisstijl is rood / oranje dus hoort zo ... valt lekker op :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de 2600 beter als de A20, maar nu vind ik de A40 weer een stuk mooier (misschien omdat 'ie manual shit heeft).

Het verschil tussen A20 en A40 is dus aanzienlijk groter dan men hier doet vermoeden IMO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:26
ja, ik heb 2 reviews gelezen van de A40 en die kwam er zeer goed uit, Ik zou voor de A40 gaan ipv 2600

Ik heb zelf de A20 en die maakt ook zeer mooie foto's en er overheeest daarop geen rood

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Op woensdag 03 april 2002 19:51 schreef Powershot A40 eigenaar CyCLoNe iets
Nou ik heb hem dus besteld bij Mr Computer in Amsterdam, mij benieuwen wanneer ik hem op kan gaan halen, ws eind volgende week ofzo :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-07 17:19

Metzie

Nyaano !

Schop ^^

Ik was zelf ook erg geinteresseerd in de fuji 2600, maar na ff verder zoeken kwam ik erachter dat de A40 ook erg mooi is, zeker omdat het een zeer recent model is, en je veel meer handmatig kan instellen.

Weet iemand hoe de A40 presteert met foto's binnenshuis? De 2600 had daar nogal problemen mee dacht ik (onderbelicht)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de A40 vrijwel nergens te krijgen was en overal uitverkocht bleek te zijn heb ikzelf gekozen voor de 2600. 350 Euro bij Mediamarkt met de originele tas erbij. Gelijk ook maar 128 MB erbij gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Op zondag 21 juli 2002 19:15 schreef PDvD het volgende:
Aangezien de A40 vrijwel nergens te krijgen was en overal uitverkocht bleek te zijn heb ikzelf gekozen voor de 2600. 350 Euro bij Mediamarkt met de originele tas erbij. Gelijk ook maar 128 MB erbij gekocht.
...en nu nog proberen foto's in het donker te maken 8-)

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein vraagje over de Fuji Finepix 2600, deze heb ik ook aangeschaft, mijn vraag is of je op deze camera ook je foto's kan beveiligen, in de handleiding staat alleen iets bij het onderwerp 'wissen' dat je met een functie alles kan wissen BEHALVE de PROTECTED FRAMES (beveiligde opnames)... Weet iemand hier iets meer over...

En zou iemand misschien voor mij een duidelijke korte beschrijving kunnen geven wat nu precies DPOF is?

Alvast bedankt,

Chris ;)
Pagina: 1