Het lijkt me niet ondoenlijk voor een 133MHz-er.
Probeer het eerst eens zonder koeler. hij warmt niet zo snel op dat het meteen verbrand, maar het is wel zaak even in de gaten te houden wat er gebeurt. Je hebt tijd zat om te booten en daarna met software te kijken hoe warm de cpu aan het worden is.
Ikzelf heb mijn 350 passief gekoeld gemaakt. Ik heb de fan van het koelblok verwijderd en vervangen door 8 8cm hoge koperen plaatjes die ik in een waaiervorm uiteen gebogen heb. (die kon ik mooi per 4 in de gleuven van het oude koelblok schuiven)
Zonder fan werd het originele koelblok al snel 75 graden (idle), meer dan 20 minuten heb ik dat niet aangedruft, maar hij crashte niet of zo. Hoe LeonM zijn k6-2 500 passief gekoeld krijgt is mij een klein raadsel/wonder, misschien werkt dat ding wel gewoon verder bij 80 graden? Ach.. als het werkt dan werkt het he?

Bij mij draait de airflow nu enkel op de fan van de voeding en blijft de proc al vele weken stabiel op 38 graden (idle)
zijaanzicht kast:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| _____________
| |
|____ _____|
<- |psu | | CD |
<- |____| | hdd |
| | hdd |
| | hdd |
| |_____|
| == |
|______== |
|___ <-
|__________ <-
|_______ |
|_____________| |
De processor bevindt zich bij de 4 '='jes. De lucht moet via de koeler, linksonder de cpu wordt de airflow tegengehouden door een insteekkaart (de videokaart) rechtboven zitten de harddisk-racks. De enige weg van inlaat naar outtake is dus via de bladen van de cpu-koeler.
Ik heb geluk gehad dat er al 'natuurlijke' bariëres waren, maar je kunt natuurlijk ook kunstmatige schotten fabriceren van b.v. karton.
koelblok:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| __
\ \ | | / / ^
\ \ | | / / |
\ \ | | / / | nieuw
\ \ | | / / | (ipv fan)
\ \ | | / / __v
||||||||||| ^
||||||||||| v origineel koelblok
=========== -- |
Deze heatsink heeft model gestaan voor mijn 'ontwerp'. al heeft mijn uitvoering heeft slechts 8 bladen.
Geluidsisolerend schuimrubber (noppenschuim, tandenschuim, whatever) helpt op 2 manieren: ten eerste isoleert het het geluid enigszins en ten tweede sluit het de kast en de inhoud af zodat de lucht niet via andere gaten de kast in en uit kan en niet tussen zijwand en insteekkaarten toch andere routes gaat nemen maar echt door de waaier moet stromen.