Access -> MySQL

Pagina: 1
Acties:

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
ik heb inmiddels al enige antwoorden op mijn vraag gevonden via de search, maar toch nog even wat twijfels wegnemen.

ik heb dus op m'n windows bak een access 2000 db. deze moet echter omgezet naar een mysql sb, zoals de topic titel al doert vermoeden.

nu heb ik hier enige oplossingen op gevonden. maar nu wilde ik weten of ik dit op mijn windows bak kan doen zonder ook maar ergens mysql te hoeven installeren. is dit op zo'n manier te doen dat ik gewoon een mysql bestand laat creeren (net zoals bv een .mdb bestand) die ik dan kan uploaden naar de linux server, zodat ik die daar kan aanroepen.

nog een klein vraagje: kan ik een mysql ook gewoon als een dns less connection in asp aanroepen?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

MySQL werkt niet met 'een mysql bestand'. Je zult dus echt een werkende DB server nodig hebben.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Krooswijk.com
ok, ik heb het nu zo opgelost denk ik...
op de linux server draait chili asp, en die ondersteunt dus geen access db, maar wel oa mysql of dbase 5.
vanuit access kan ik wel exporteren naar een db5 bestand.
dat heb ik nu gedaan, ben alleen effe op zoek naar de juiste connection string...

• Krooswijk.com
Op zondag 31 maart 2002 13:23 schreef Janoz het volgende:
MySQL werkt niet met 'een mysql bestand'. Je zult dus echt een werkende DB server nodig hebben.
ok, stel dat ik het dan alles op m'n eigen pc installeer van mysql en de db omzet naar een mysql database (onder win2000), wat dien ik dan te kopieren naar de linux server om met de db te werken. is er dan dus geen file die ik kan exporteren???

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

mysqlexport bestaat toch?
of mysqldump

Die geeft een sql-bestand met de inhoud van de DB terug en die kan je gewoon invoeren in je mysql database op welk platform ook.

• Krooswijk.com
ok dan dump ik 'm dus naar een bestand, dat zou ik dan kunnen importeren in mysql onder win2000 (niet overtypen, maar importeren).
dan kan ik de db uoploaden naar de linux server van m'n provider, zonder dat ik daar extra instellingen hoef te doen, kan ik deze dan dsnless gebruiken?
Pagina: 1