Toon posts:

[MySQL] Relevantie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ben een halfslachtig zoeksysteem voor een site van me aan het programmeren, en ik heb een beetje een probleem met het invoegen van relevantie erin.

Voorbeeld:
Als iemand zoekt naar "Arnold Schwarzenegger", dan kan ik verschillende queries bedenken:
code:
1
2
3
SELECT * FROM sites WHERE description LIKE '%Arnold%' AND description LIKE '%SCHWARZENEGGER%'

SELECT * FROM sites WHERE description LIKE '%Arnold%' OR description LIKE '%SCHWARZENEGGER%'

Zou ik dit in 1 query kunnen doen, waarbij de resultaten die binnen de 1e en de 2e query vallen bovenaan komen, en de resultaten die alleen binnen de 2e query vallen daaronder?
En wat als ik dan ook nog wil rangschikken naar een derde veld?
code:
1
2
3
SELECT * FROM sites WHERE description LIKE '%Arnold%' AND description LIKE '%SCHWARZENEGGER%' ORDER BY hits DESC

SELECT * FROM sites WHERE description LIKE '%Arnold%' OR description LIKE '%SCHWARZENEGGER%' ORDER BY hits DESC

De twee bovenstaande queries dus eigenlijk, met eerst de resultaten van de 1e, dan de resultaten van de 2e voor zover ze niet binnen de 1e vallen, binnen hun eigen groep gerangschikt op hits. Weet iemand hoe ik dat zo moeten aanpakken?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, een union werkt niet, aangezien ik gebruik maak van versie 3.* van MySQL

Verwijderd

Topicstarter
iemand? *snik*

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Hoi,
[topic=327241/1/25]
Policy mbt het omhoogschoppen van threads. Wacht minstens 24 uur voor je je topic omhoog schopt. Doe dit dan ook alleen met een zinnige opmerking en dus niet met "Waarom antwoord er nou niemand" nadat je 5 minuten geen antwoord hebt gehad. Sommigen van ons hebben een leven :+

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oprechte excuses, ik zal de policies e.d. nog ff flink doorlezen, want het lijkt erop dat ik wat gemist heb. |:(

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

kijk eens naar de Fulltext Index mogelijkheden van MySQL

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1