Op zondag 31 maart 2002 16:59 schreef ice-T het volgende:
Ik zou proberen om geen extra connectors tussen de voeding te zetten, want ik heb gelezen dat een groot deel van de 5 volt drop wordt veroorzaakt door de connector zelf (dus niet het moederbord).
Dat verbaast me helemaal niks...
Het mooiste zou zijn om alle aansluitingen op je moederbord te solderen ( gewoon op de atx aansluiting), en dan met goede stekkers (banaanstekkers ofzo). de verbinging naar je voeding te maken. Je hebt dan maar een paar stekkers nodig (voor elk voltage 1). Zoiets kun je makkelijk solderen en zo zal je vijf volt lijn zelfs verbeteren.
Klopt, maar het nadeel daarvan is dat ik niet makkelijk de voeding kan wisselen als dat om de een of andere reden nodig is. Een normale ATX connector zou het makkelijkste zijn, dan blijft het hele modulaire PC concept intact. Of gewoon de ATX kabel luchtdicht doorvoeren. Daar zit ik ook nog naar te kijken. Voor de IDE connectoren moet ik ook iets dergelijks doen.
Wil ik mijn 5V verbeteren, dan kan ik beter gewoon een dikke kabel (nouja, 2: massa en +5V) rechtstreeks uit de voeding op het mobo solderen.
Op zondag 31 maart 2002 17:25 schreef LeonM het volgende:
Eeehm, DaBit, die ATX connector verlengkabels kan je gewoon kopen hoor

Ik zat er gisteren toevallig naar te kijken op een pc discount

Een simpele verlengkabel zou potentieel de beste oplossing zijn. Vierkant gat in de wand van de mobobak, ATX mannetje erin, en afkitten. Toch eens zoeken wie ze verkoopt.
Op zondag 31 maart 2002 17:53 schreef im_ik het volgende:
Als ik het goed begrijp is dit voor je vacuum-mama-plank

Kan je dan niet beter een paar M3 schoeven door een pastic plaat(plex ?? volgens mij had je dat al) heen doen en voor de +5v en +12V en gnd een M5/6 schoeve doen.
Aangezien de meeste lijnen toch hetzelfde zijn.
Dat compartiment word nog steeds niet vacuum gezogen hoor! Er gaat alleen droog gas in.
Maar jouw oplossing zou kunnen als ik niet van plan was om de PC onderdelen zo origineel mogelijk te houden. Als ik de boel niet hoef te verkrachten, dan doe ik het ook liever niet.