Toon posts:

[Gezocht] ATX connector + socket

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gisteren de computerwinkel binnengelopen met de vraag: 'Ik zoek een kapotte ATX voeding, een kapot ATX moederbord, en een USB verlengkabel van 20cm'. Nou, ik werd heel vreemd aangekeken, maar mij daaraan helpen konden ze niet.

Dus dan vragen we het hier nog maar een keer, wetende dat de kans op succes groter is.

Heeft er toevallig nog iemand een kapot ATX moederbord liggen? Het gaat me puur om de ATX voedingsconnector die erop zit. Hetzelfde voor de voeding: alleen de draad waar die connector aanzit is voldoende.

Wat ik eigelijk wil is een soort van 'ATX-verlengkabeltje' maken van een centimeter of 30.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:05
ik heb het nie ;) Maar wat wil je er mee dan?

* Flappie wil wel weten wat DaBit met een kapot moederbord, kapoote voeding en een USB verleng kabel moet. Gewoon beetje nieuwschierig heid ;)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 12:57 schreef maartenb het volgende:
ik heb het nie ;) Maar wat wil je er mee dan?

* jadjong wil wel weten wat DaBit met een kapot moederbord, kapoote voeding en een USB verleng kabel moet. Gewoon beetje nieuwschierig heid ;)
DaBit wil zijn pc isoleren en alle connectoren buiten de behuizing brenen.

Wat heb ik nu gewonnen?>

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:05
Op zondag 31 maart 2002 12:58 schreef jadjong het volgende:

[..]

DaBit wil zijn pc isoleren en alle connectoren buiten de behuizing brenen.

Wat heb ik nu gewonnen?>
Maar wat moet je dan met een kapot moederbord :?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Bij de Conrad verkopen ze gewoon van die verlengkabels...
€ 6.80

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

De connector die je zoekt is een MiniFit J-connector.
Display heeft de 20-polige niet in het pakket, maar ik heb met wat snijwerk van twee 12-polige een 20-polige gebouwd voor mijn ATX-testdoosje.
Misschien is dat een optie voor de voedingsconnector uit het moederbord?

Verwijderd

gewoon de draden verlengen solderen en een krimpkousje er omheen of geisoleerde koppel busjes gebruiken

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

zal de 5volt lijn niet zakken als de ATX kabel verlengd wordt?

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 13:49 schreef FMS het volgende:
Zeer onwaarschijnlijk, omdat hij maar een klein stukje verlengt word. Anders trekt je pc toch maar wat meer stroom. :D

• FMS
  • Niet online

FMS

nou, ik heb ergens gelezen dat de 5volt lijn probleem van de Enermax voeding iets te maken had met de vrij lange ATX kabel. dus vandaar...

Verwijderd

ik heb hier alles voor je liggen

email zie profijl

dome }:0 dat ik ben is een at voeding |:(

wel een moederbord
waarom werk die koe niet :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 13:05 schreef freakstar het volgende:
Bij de Conrad verkopen ze gewoon van die verlengkabels...
€ 6.80
Ook voor ATX? Hmm, daluk eens kijken hoe geschikt die zijn.
Op zondag 31 maart 2002 13:05 schreef Kaj. het volgende:
De connector die je zoekt is een MiniFit J-connector.
Display heeft de 20-polige niet in het pakket, maar ik heb met wat snijwerk van twee 12-polige een 20-polige gebouwd voor mijn ATX-testdoosje.
Misschien is dat een optie voor de voedingsconnector uit het moederbord?
Mits het luchtdicht op een plaatje kunststof te krijgen is wel. Een enkele 20-pins connector zou wel makkelijker zijn. Heb je een plaatje dan die zelfgefabriekte ATX connector?
Op zondag 31 maart 2002 13:49 schreef FMS het volgende:
Vast wel. Weer extra contactweerstand. Misschien ook maar gelijk een 6mm[sup2[/sup] kabel rechtstreeks vanuit de Enermax naar de MOSFET's op het mobo leggen.
Op zondag 31 maart 2002 14:09 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik heb hier alles voor je liggen

email zie profijl

dome }:0 dat ik ben is een at voeding |:(

wel een moederbord
waarom werk die koe niet :?
Eh, nog niet helemaal wakker? ;)
Maar dat mobo, is dat wel een ATX geval? Zoja, dan heb ik interesse in het stukje print met de ATX connector erop.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

luchtdicht zal wat lastig worden.. denk dat je dan beter uit kunt kijken naar een gewone 20p MiniFit J.
Dit is mijn fabrieksel, in de behuizing vastgelijmd met een lijmpistool:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kajcom/atx.jpg

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:14
Ik zou proberen om geen extra connectors tussen de voeding te zetten, want ik heb gelezen dat een groot deel van de 5 volt drop wordt veroorzaakt door de connector zelf (dus niet het moederbord). Het mooiste zou zijn om alle aansluitingen op je moederbord te solderen ( gewoon op de atx aansluiting), en dan met goede stekkers (banaanstekkers ofzo). de verbinging naar je voeding te maken. Je hebt dan maar een paar stekkers nodig (voor elk voltage 1). Zoiets kun je makkelijk solderen en zo zal je vijf volt lijn zelfs verbeteren.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Eeehm, DaBit, die ATX connector verlengkabels kan je gewoon kopen hoor :) Ik zat er gisteren toevallig naar te kijken op een pc discount :Y)

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

im_ik

dat ben ik dus

Als ik het goed begrijp is dit voor je vacuum-mama-plank :9
Kan je dan niet beter een paar M3 schoeven door een pastic plaat(plex ?? volgens mij had je dat al) heen doen en voor de +5v en +12V en gnd een M5/6 schoeve doen.
Aangezien de meeste lijnen toch hetzelfde zijn.
dus zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
ATX color ATX pins Function
Orange  1,2,11      +3.3V
Black   3,5,7,13,15-17  Ground
Red 4,6,19,20   +5V
Purple  9       +5V aux (always on)
Yellow  10      +12V
Blue    12      -12V

| <== isoleerd matriaal
binnen(mb)|buiten naar atx voeding
        |
        |
     gnd #|=| (m6) en dan 1/2 dikke kabel(s) naar je voeding
        |
    3.3v #|=| (m6) idd
        |
    5v #|=| (m6) 1 kabel naar je voeding
        |
     12v #|=| (m3) 
        |
    -12v #|=| (m3)
        |
     pwd #|=|
        |

etc..

dan heb je dus aan de binnenkant een gewoone bekabelde atx connector(die kan je zo van je voeding af slopen)
en die loopt naar een niet geleidende plaat. en hierin zitten een aantal M3 en M6 bout+moeren met daaraan vast lipjes of iets degelijks.
en aan de buitenkant lopen er een paar dikke kabels je voeding in.. :)

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Anders heb ik nog een Chaintech 6BTM die t om onduidelijke redenen heeft begeven :P is ook ATX, ik doe er eigenlijk niets mee, dus als je de verzendkosten betaald weet je me vast wel te vinden, ook nog wel een ATX-stekker van een kaduuke voeding :)

Tis omdat danzij jou de DaBitjes bestaan...

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 16:59 schreef ice-T het volgende:
Ik zou proberen om geen extra connectors tussen de voeding te zetten, want ik heb gelezen dat een groot deel van de 5 volt drop wordt veroorzaakt door de connector zelf (dus niet het moederbord).
Dat verbaast me helemaal niks...
Het mooiste zou zijn om alle aansluitingen op je moederbord te solderen ( gewoon op de atx aansluiting), en dan met goede stekkers (banaanstekkers ofzo). de verbinging naar je voeding te maken. Je hebt dan maar een paar stekkers nodig (voor elk voltage 1). Zoiets kun je makkelijk solderen en zo zal je vijf volt lijn zelfs verbeteren.
Klopt, maar het nadeel daarvan is dat ik niet makkelijk de voeding kan wisselen als dat om de een of andere reden nodig is. Een normale ATX connector zou het makkelijkste zijn, dan blijft het hele modulaire PC concept intact. Of gewoon de ATX kabel luchtdicht doorvoeren. Daar zit ik ook nog naar te kijken. Voor de IDE connectoren moet ik ook iets dergelijks doen.

Wil ik mijn 5V verbeteren, dan kan ik beter gewoon een dikke kabel (nouja, 2: massa en +5V) rechtstreeks uit de voeding op het mobo solderen.
Op zondag 31 maart 2002 17:25 schreef LeonM het volgende:
Eeehm, DaBit, die ATX connector verlengkabels kan je gewoon kopen hoor :) Ik zat er gisteren toevallig naar te kijken op een pc discount :Y)
Een simpele verlengkabel zou potentieel de beste oplossing zijn. Vierkant gat in de wand van de mobobak, ATX mannetje erin, en afkitten. Toch eens zoeken wie ze verkoopt.
Op zondag 31 maart 2002 17:53 schreef im_ik het volgende:
Als ik het goed begrijp is dit voor je vacuum-mama-plank :9
Kan je dan niet beter een paar M3 schoeven door een pastic plaat(plex ?? volgens mij had je dat al) heen doen en voor de +5v en +12V en gnd een M5/6 schoeve doen.
Aangezien de meeste lijnen toch hetzelfde zijn.
Dat compartiment word nog steeds niet vacuum gezogen hoor! Er gaat alleen droog gas in.

Maar jouw oplossing zou kunnen als ik niet van plan was om de PC onderdelen zo origineel mogelijk te houden. Als ik de boel niet hoef te verkrachten, dan doe ik het ook liever niet.

• Chaot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:40
Dat compartiment word nog steeds niet vacuum gezogen hoor! Er gaat alleen droog gas in.
Hoe ga je dat droog gas erinkrijgen? Want als je dat bij kamertemp doet krijg je toch wel nog een redelijke onderdruk in je kast. En dus ook sneller een luchtstroming de kast in als het niet helemaal luchtdicht is.

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

ik heb nog een dood atx mobo liggen en 2 dode atx voedingen, mail/msn superschutter@Hotmail.com ( mag iedereen wete :P )

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 18:41 schreef Chaot het volgende:
Hoe ga je dat droog gas erinkrijgen? Want als je dat bij kamertemp doet krijg je toch wel nog een redelijke onderdruk in je kast. En dus ook sneller een luchtstroming de kast in als het niet helemaal luchtdicht is.
onderdruk in m'n kast? :?
Nee joh, het enige dat ik doe is het vocht uit de lucht in het compartiment verwijderen met wat calciumchloride. Dit ter voorkoming van tennisbalgrote klompen ijs op m'n processor.

Ik hoef zelfs niet al het vocht eruit te hebben, zo lang de gevormde ijslaag maar zodanig is dat-ie geen kwaad kan.

cyberbetica:

Als je kans ziet om de schaar langs de voeding te halen en met een zaag/beitel/ander lomp tuig de connector + een paar cm print er rondomheen van het mobo af te slopen, graag!

Verwijderd

kep nog een ATX Kabeltje met connector..
gratuz af te halen

• ipsec
  • Laatst online: 10-08 13:13
ik heb er nog een liggen (mobo en voeding) en heb al geknipt en gezaagd :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, en wie is er bereid om tegen betaling van verzendkosten dat spul in een envelop richting mij te mikken? (tenzij je in Oss, Den Bosch, of omstreken woont)

Voor de duidelijkheid: ik zoek dus:

- De ATX connector zoals-ie op het mobo zit. Uitzagen/slijpen/breken met een stukje printplaat er nog aan (1-2cm aan weerskanten). Dat verlijmt makkelijker.

- De ATX connector van de voeding, inclusief een centimeter of 30 draad.

Wat ik ermee ga doen is wel duidelijk denk ik.

Het 'voedings-deel' (vrouwtje) soldeer ik op het 'mobo-deel' (mannetje), aan de onderkant van het stukje PCB dat er nog aan vastzit. Vervolgens slijp ik een vierkante gleuf in een stuk plexiglas, waar ik het mannetje met print en al in vastlijm. Eventueel dat ik de randjes van de print nog bewerk met wat etsmiddel zodat ik zeker weet dat ik geen kortsluiting ergens heb.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik denk dat het inderdaad wel een goed idee is om die printsporen weg te halen ja. :)
En ff meten voor de zekerheid.

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk. Ik heb weinig zin om mijn mammaplank in een soort bosbrand-van-bovenaf-bekeken te veranderen.

Nou, dan blijven de enige problematische verbindingen nog IDE, SCSI en floppy. En die flatcables voer ik gewoon door wat schuimrubber dat ik samenpers heen, dan is dat ook dicht.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

En mijn aanbod dan? Heb ik voor niets de doos van het mobo opgezocht?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 01:46 schreef Stropdas het volgende:
En mijn aanbod dan? Heb ik voor niets de doos van het mobo opgezocht?
Nee, tuurlijk niet. Alleen is het niet nodig dat 5 personen moeite gaan doen om de boel te slopen; eentje is genoeg.

Stropdas: stuur jij het ding op dan?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op maandag 01 april 2002 12:56 schreef DaBit het volgende:

[..]

Nee, tuurlijk niet. Alleen is het niet nodig dat 5 personen moeite gaan doen om de boel te slopen; eentje is genoeg.

Stropdas: stuur jij het ding op dan?
Alleen als ik weet waar in Oss het moet wezen :) Als het goed is past het gewoon in een envelop, hoef je geen heel pakket te gaan betalen :)

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt mail....
Pagina: 1