NTFS bootdisk

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Is het mogelijk om een dos bootdisk te maken zodat ik mijn NTFS schijven onder dos aankan.

Ik heb op www.bootdisk.com en www.bootdisk.info al lopen zoeken en ook via yahoo en zelfs hier in de search maar nee hoor.

Ik heb namelijk nieuwe hd's gekocht 4x 60 gb en heb een 18 gb scsi schijf. Dit is nu allemaal ntfs maar ik ben zo slim geweest om mijn image te kopieren naar een ntfs schijf en ze zijn allemaal ntfs dus ik kan niet meer booten met ghostdisk om image terug te zetten.

Ik heb wel andere mogelijke oplossingen maar ik vroeg me af of het mogelijk was want dan kan ik gewoon alles ntfs laten of MOET ik perse een fat32 partitie hebben voor mijn images.
Ik kan ze ook spammen op meerdere cd's maar daar heb ik nu niet aan gedacht :(
please advise.

iemand een link waar ik een ntfs bootdisk kan downloaden?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-03 10:17

FoolZero

Freedom of speech...

Kijk anders hier: http://www.winternals.com
Jij bent volgens mij op zoek naar het programma NTFS4DOS
[search=NTFS4DOS]

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:00

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

de graties versie van dit soort programma's kunnen meestal wel van ntsf lezen maar niet schijven dus voor nu is dat goed genoeg maar als je een nieuwe image wilt schrijven op een ntsf schijf onder dos heb je de pro versie nodig en die kost meestal wel 100+ euro.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

NTFSDOS pro (heb ik op de zaak), kan lezen en schrijven (kost wel geld, maarja, je kan natuurlijk voor een illegale versie gaan... :o )

Ik heb echter wel gemerkt dat als je NTFSDOS gebruikt, dat ie na een tijdje (dus tijdens gebruik, niet na xx dagen of zo, maar aantal lees/schrijf operaties) je interrupt-stack vernacheld, dat geeft erg wazige resultaten >:)
Pas daar voor op!

edit: Sorry, niet goed je eerste post gelezen... Ik kan het mbt voorgaande (instabiliteit) niet aanraden dit te gebruiken om images te lezen/schrijven naar NTFS partities onder dos... Dan dus toch maar een FAT32 partitie

Als je alleen NTFS wil, dan zijn er meer opties overigens...
Je kan nl. gewoon een NT maintenance partitie (=2e keer NT installeren op andere partitie) maken (100 meg is meer dan zat), en hiervan booten. Dan kan je gewoon een kopie maken van je normale NT partitie (evt. met SCOPY voor security), dat werkt nl. ook met NT.
NT = NT/XP/2000 overigens... ;)