Toon posts:

[server] welk os?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb binnenkort een pIII 500 met 128 mb en een 10 gig hdd tot mijn beschikking en ik wou hier een servertje van maken.

wat ik er op wil gaan doen:
-Internet (Mxstream) delen (met winroute denk ik...)
-misschien nog ftp/http server
-misschien soms kleine game-server.

wel Os zou ik hierop moeten draaien?
(liefst win)
-win2k Pro (gebruik ik ook op de clients)
-win2k Server
-andere windows

ik heb nog nooit met win2k server gewerkt, is dat anders/moeilijker als gewone win2k pro?

edit: ohja, op de ms-site staat dat je voor server minsten 256 mbram nodig hebt, gaat het met 128 ook (met wat ik er dus mee wil gaan doen)

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Linux Debian :Y)

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Op zondag 31 maart 2002 11:45 schreef LAuWe het volgende:
edit: ohja, op de ms-site staat dat je voor server minsten 256 mbram nodig hebt, gaat het met 128 ook (met wat ik er dus mee wil gaan doen)
WindowsNT 4.0 server werkt prima met 128MB, maar voor Windows 2000 Server of AS zou ik toch voor MINSTENS 256MB gaan. Voor de duidelijkheid, Windows2K server werkt wel met 128MB, maar echt confortabel lijkt het me niet.

edit:

Per ongeluk mijn originele bericht getrashed, maar de moraal van het verhaal was, dat je sowieso 128MB uitbreiding mag overwegen en dat Windows2K Pro wel erg geschikt voor jouw wensen is.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 11:47 schreef Go0s het volgende:
Linux Debian :Y)
ik heb nog (bijna) nooit met linux gewerkt, en ik wil wel iets snel kunnen oplossen als er problemen zijn ;)

Verwijderd

misschien NT4.0 server ipv win2k server?
is even wennen, maar op zich wel leuk....

maar windows 200 prof voldoet ook prima voor wat jij ermee wilt doen :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op zondag 31 maart 2002 11:45 schreef LAuWe het volgende:
Heb het op een Pentium 100MHz met 64MB ram gedraaid. T booten duurt echt 8 minuten ofzo. Maar als je hem als fileserver gebruikte was ie wel sneller als NT4. Die 256MB is dus niet zo boeiend. Wel is 256MB aan te raden voor de server versie :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
win2k Server ...
Draait lekker, heeft terminal services en draait met 128mb ram ook (als ik zie wat de server "maar" moet doen denk ik wel dat 128 genoeg is)

[quote van site : 256 megabytes (MB) of RAM recommended minimum [128 MB minimum supported; 4 gigabytes (GB) maximum]]

Als je echter voor linux kiest moet je wat vrije tijd maken om alles een beetje onder de knie te krijgen (netwerk stuff etc).

Verwijderd

windows 2000 server draait wel goed hoor, enne als het maar an paar pc's zijn die eropaansluiten, zou ik hem gewoon w2k prof laten draaien hoor

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Ik heb zelf W2K server draaien op een PIII 650 met 256MB. Gaat prima. Is ook niet zo moeilijk, en het sharen doe ik via nat.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
er hangen 3 pc's achter, dus...

dan denk ik dat ik dus beter win2k pro kan pakken omdat dat wat sneller draait (iig sneller opstart) en ik toch winroute i-net ga sharen.

ok, tnx all :)

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wij hebben hier twee servers (AMD K6-2 450 met 512 mb geheugen) die draaien op Win2K gaat perfect. Client van mijzelf is Suse Linux, ik denk er over om mijn server om te zetten naar Linux maar dan wil ik eerst een experimenteer bak hebben.

edit:

Op een server draait Oracle 8i Enterprise + Tomcat + IIS + DNS + DHCP + Coldfusion + Borland Application Server.

Zoals je ziet gaat het niet zozeer om de processor kracht alswel om de hoeveelheid geheugen. Mijn server staat 80 % van de tijd op 20 % processor kracht te werken met uitschieters naar 70 %.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:52

afterburn

No more...

W2K server heeft standaard routing mogelijkheden die superieur zijn aan programma's als Winroute. Zonder active directory (en dat heb je niet nodig) draait server net zo snel met 128mb als pro.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 maart 2002 11:59 schreef afterburn het volgende:
W2K server heeft standaard routing mogelijkheden die superieur zijn aan programma's als Winroute. Zonder active directory (en dat heb je niet nodig) draait server net zo snel met 128mb als pro.
hoe bedoel je superieur?
en is dat ook een beetje makkelijk te configgen dan etc...

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 11:48 schreef LAuWe het volgende:

[..]

ik heb nog (bijna) nooit met linux gewerkt, en ik wil wel iets snel kunnen oplossen als er problemen zijn ;)
Moet geen criterium zijn. Je kunt ook eerst Windows pakken, je intussen verdiepen in Unix/Linux op een proefbak en als je voldoende weet afwegen wat je zelf het beste vindt.

Btw. Linux als server (kuch) daar heb je FreeBSD voor 8-)
Pagina: 1