Lame & Razor-lame

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05-2025
Ik zat eens te lezen op t.net in het artikel 'TDK gebruikt Kenwood's Supreme Drive MP3-codec' waar wordt gesproken over het programma Lame. Ik moet bekennen dat ik tot nu toe altijd Xing heb gebruikt, maar het schijnt dat ik me nu moet gaan schamen.
Ik heb dus maar snel Lame en Razor-lame opgehaald en ik ben aan da slag gegaan.
Ik merkte dat het niet mogelijk is om direct van cd een mp3 te maken (wel logisch) en heb audio grabber gebruikt om een wav file van een track te maken.
Nou is mijn vraag:
Zijn er betere programma's om wav-jes te maken, of zelfs addons voor lame/razorlame?

Alvast bedankt!

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Verwijderd

Om te rippen naar .wav kan je het beste Exact Audio Copy gebruiken www.exactaudiocopy.de freeware :)

Op www.r3mix.net lees je werkelijk ALLES over rippen/encoden etc.....

Suc6 !

Ps. Ik heb ook altijd Audiocatalyst 2.1 gebruikt en alles altijd met "normalize" op 98%. Eik nooit een slechte rip/encode gehad moek zeggen.

Weet jij of dat "normalize" verstandig is btw ?

Verwijderd

tering. ik denk het gaat hier over mij :P

• Triple
  • Laatst online: 20-05-2025
Tja, ik krijg zo veel possible speed errors met audiograbber, meer dan 1000 op een track van 8 min, terwijl ik grab op 10x. Het resultaat is dan altijd wel ok, maar het zit me toch niet lekker.
iig bedankt voor je reply!

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Verwijderd

Als we dan toch bezig zijn met de kwaliteit van de Mp3tjes. Kijk dan ook eens hier ;
http://privatewww.essex.ac.uk/~djmrob/mp3decoders/index.html
Dan moet je je ook gaan schamen als je winamp gebruikt. Tenminste winamp met de standaard decoder plugin.

Deze speler geeft wel goed geluid;
http://www.ultraplayer.com/
En ziet er nog goed uit ook.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:28

Tim Schuhmacher

abasios

Ik gebruik zelf ook xing en ik heb wel vaker gehoord dat het ruk is.
Maar nu ik RazorLame heb gedownload moet ik nog lame.exe hebben. Die is de downloaden bij: www.mp3dev.org/mp3/ maar dan alleen als sourcecode. Lekker handig. NOT. weet iemand waar het gecompileerde bestand staat?
bvd

Verwijderd

LAME exe's en dll's zijn hier te vinden;
http://www.chat.ru/~dkutsanov/~index.htm

Razorlame vind je hier trouwens ook. Dit is een frontend voor LAME.

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 17:28

Tim Schuhmacher

abasios

Thanx,

Verwijderd

Link werkt niet! Ik weet dat het een oude topic is, maar weet iemand een andere link voor de gecompileerde lame ??

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:32
Ik gebruik het progje CDex om CD's te rippen. Daar zit ook een LAME codec bij.

• ScuL
  • Laatst online: 01:49
Lame roelt ik gebruik het al minstens een jaar. Supergoeie encoder (qualitatief). Het duurt misschien wel ietsje langer maar dat merk je wel in de qualiteit.

Voor het rippen gebruik het welbekende WinDAC. De tracknames haal ik op van internet dmv de CDDB functie.
Vervolgens geef ik Razorlame de opdracht die pas geripte dir met .wav files even te parsen en te encoden.
En klaar is -ScuL-.

Hmm maar dan de tags nog, daar gebruik ik MP3-Tag-Studio voor. Handig proggie dat aan de hand van de filenames de tags kan schrijven. (TrackNr-Artist-Track). En dan met de optie 'Mass set tags' kun je ook nog een comment en een jaartal toevoegen om het helemaal af te maken.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Dijkhuis
  • Laatst online: 06-08 17:13
lame kun je vinden op http://www.hot.ee/smpman/mp3/ , gebruik bv de 3.88 beta.

ik gebruik de settings (command line options) van r3mix (hierboven genoemd)

--r3mix -b112

eac (exact audio copy) is de beste ripper, gebruik hem in de secure mode en stel daarnaast in dat hij stopt met de traxk als er fouten in zitten: dan krijg de de beste rips.

oh ja, je cd's even wassen om de (bier)vlekken er af te krijgen helpt ook.
Pagina: 1