Toon posts:

[PHP] Content Management Systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me de laatste tijd georienteerd op de verschillende PHP/MySQL based Content Management Systemen (CMS) zoals bijvoorbeel www.postnuke.com. Hierdoor zie ik door de bomen het bos even niet meer en ik hoop dat iemand mij weer op het juiste spoor kan zetten.

Wat het zowiezo moet kunnen is dat ik een pagina aan kan maken met text, tabellen en plaatjes; een normale html pagina dus (en niet weer een speciale modyule die je ook moet installeren). Ik heb deze standaard feature eigenlijk nergens gezien; het gaat allemaal om newsitems met commentaar en dat is wat ik juist heel weinig zou gaan gebruiken.

Kan iemand mij tips geven welk CMS ik het beste kan gebruiken en misschien een voorbeeld site geven waar staat wat ik wil?

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Mhh, ik weet er niet zo snel 1'tje. Maar ik zou je aanraden: leer PHP, dan komt je nieuwssyteempje er ook het meest gelikt uit te zien. Teminste, ik zou wel wat in elkaar proggen, en niet iemand ander zijn script gebruiken...

Edit: Jah, dit is een waardeloze reply :z

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n waardeloze reply vind ik het niet hoor :). Het voordeel van die CMS-en is dat er bijvoorbeeld al een uitgebreide rechtenstructuur in zit, wat erg handig is. Verder is het simpel om de hele layout en style van je site te veranderen (1 muisklik). Vandaar dat ik dus het liefste niet het wiel voor de 2e keer uit wil gaan vinden. Zo zijn er heel veel extra modules die je er zo inhangt. Het enige wat ik dus niet heb kunnen vinden is de mogelijkheid om een simpele web-pagina er in te zetten.

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 11:58 schreef Schipper het volgende:
Zo'n waardeloze reply vind ik het niet hoor :). Het voordeel van die CMS-en is dat er bijvoorbeeld al een uitgebreide rechtenstructuur in zit, wat erg handig is. Verder is het simpel om de hele layout en style van je site te veranderen (1 muisklik). Vandaar dat ik dus het liefste niet het wiel voor de 2e keer uit wil gaan vinden. Zo zijn er heel veel extra modules die je er zo inhangt. Het enige wat ik dus niet heb kunnen vinden is de mogelijkheid om een simpele web-pagina er in te zetten.
Jah, dat heb je als je dat soort systemen gebruikt.
Als je alles naar je eigen wensen wilt hebben, zal je het zelf moeten bouwen.

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-04 12:39

TheProphet

unifi-forum.nl

Gewoon html zou je kunnen includen via deze regel
include("html-pagina.php");
Ik ben zelf namelijk ook aan het experimenteren met cms

Voorbeeld is hier zo heb ik het ook gedaan.

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

misschien is een stukje UBB code wel løk voor jou?

Anders wat ook al eerder werd gezegd een include helpt ook :).

De rechtensructuur is niet moeilijk zelf na te maken is in principe alleen maar gegoochel met nulletjes eentjes en tweetjes :)

Don't mind Rick

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Vraag is al vaker gesteld. Bij elke systeem kan je wel de specificaties van het pakket vinden, daarvoor kan je dat ook makkelijk zelf vergelijken met jouw voorwaarden.

Mijn reply is meer waardeloos:
In essentie is dit een script request. Geef mij het correcte script die hieraan voldoet. Had je een specifiek pakket willen hebben had je dit in Software Algemeen moeten plaatsen. P&W is voor het geval je problemen hebt met het programmeren. Voorals nog is dit bij jou niet het geval.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.