NTFS of FAT32?

Pagina: 1
Acties:

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-03 16:40
Welke kan ik beter gebruiken bij Windows 2000 en waarom? Is het ook mogelijk om in windows2000 met ntfs een fat32-partitie te lezen?

Verwijderd

FAT32 alleen als je iets met dualboot doet.

In andere gevallen NTFS vanwege stabiliteit, encryptie,compressie en security.

Wim
--

http://www.win2kwereld.nl

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:35

johnwoo

3S-GTE

Eerst je tweede vraag: Win2000 leest zowel FAT32 als NTFS (en zeer waarschijnlijk ook nog wel FAT) partities, en dat dan op een transparante manier: jij merkt er niks van. Je kunt gewoon NTFS en FAT32 partities mixen. (Zelf heb ik C: NTFS met het OS, vanwege security, en D: E: F: G: H: FAT32)

Welke je nu het beste kunt gebruiken zou ik echt niet zo een twee drie weten. NTFS heeft een aantal opties die niet in FAT32 zitten (bv. Security en Quotas), maar FAT32 schijnt net ietsjes sneller te zijn (minder security overhead natuurlijk), alhoewel ik geen verschil merk.
Als je een van de NTFS opties nodig hebt, dan moet je natuurlijk NTFS hebben, anders maakt het (vrijwel) niets uit...

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je alleen Win2k draait kun je imho het best NTFS gebruiken (beveiliging, mappen afsluiten van bepaalde gebruikers etc)... En Win2k kan wel FAT32 parities lezen, Win9x kan dit niet bij NTFS.

• bureno
  • Laatst online: 24-03 16:40
ok, da's duidelijk; ik gebruik enkel win2k, en heb een tweede partitie voor backup/games/mp3. M'n c-drive is nu nog fat32 (win2k upgrade in winme gedaan). Tijd voor een clean install met ntfs lijkt me dus.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je hoeft niet opnieuw te installen... je kunt FAT32 ook converten naar NTFS, met het commando convert /fs:NTFS op de cmd-prompt ! Scheelt weer wat werk !

Virussen? Scan ze hier!

• Major Carnage
  • Laatst online: 21-03 18:52

Major Carnage

waki miko Reimu

Kan je het ook weer terugveranderen? want tegenwoordig gebruik ik m'n winme nooit meer, dus ik zit er over te denken om alles naar NTFS over te zetten. Misschien ga ik later toch weer wel ME ofzo ernaast zetten, en dan zit je dus met die NTFS.. (ik heb ook partition magic, maar nog nooit NTFS-FAT geprobeerd)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Pagina: 1