if broken it is, fix it you should
Even luisteren naar welk geluid er uit je boxen komt???
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker
Verwijderd
Met ps -ax kun je de PID te weten komen, en in /proc/<pid>/ kun je dan de files die geopend worden door die PID te weten komen. Ik neem aan dat het muziek bestandje daar ook tussen staat
Zal ik misschien ook even een zinnigere reply geven 
Wat je ook kunt gebruiken is het programma lsof (=List Open Files)
als je dan iets intikt als:
Zie je alle mp3 bestanden die op dat moment in gebruik zijn.
code:
1
| lsof | grep -i mp3 |
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker
Ik dank u....Op zondag 31 maart 2002 11:23 schreef beelzebubu het volgende:
Met ps -ax kun je de PID te weten komen, en in /proc/<pid>/ kun je dan de files die geopend worden door die PID te weten komen. Ik neem aan dat het muziek bestandje daar ook tussen staat
nu wil ik dit maar dan van alle open file van alle user of iig root. Dit commando moet uitgevoerd worden door apache. Hoe doe ik dat?Op zondag 31 maart 2002 11:30 schreef hammerhead het volgende:
Zal ik misschien ook even een zinnigere reply geven
code:
1 lsof | grep -i mp3
Hoe het uitgevoerd moet worden door Apache moet je gewoon even zoeken door middel van de search-optie boven in het scherm of google.
Verder kun je gewoon even kijken naar de uitvoer van lsof. Dan zie je dat er per regel een userID staat, waar je dus ook een grep op een specifieke user kan doen.
Verder kun je gewoon even kijken naar de uitvoer van lsof. Dan zie je dat er per regel een userID staat, waar je dus ook een grep op een specifieke user kan doen.
--Eddie Rickenbacker
Verwijderd
Als je lsof v2.2 hebt (bij debian: apt-get install lsof-2.2):Op zondag 31 maart 2002 14:05 schreef elgringo het volgende:
[..]
nu wil ik dit maar dan van alle open file van alle user of iig root. Dit commando moet uitgevoerd worden door apache. Hoe doe ik dat?
code:
1
| lsof -T -n -P | grep root | grep mp3 |
List Open Files:
-T : geen TCP/IP info
-n : geen hostnames o.i.d.
-P : geen portnrs
grep root (alleen output geven waarin 'root' voorkomt)
grep mp3 (alleen output geven waarin 'mp3' voorkomt)
Als je dan PHP hebt op je Apache server:
code:
1
2
3
4
| <?php
system("lsof -T -n -P | grep root | grep mp3 > /tmp/lsof");
readfile("/tmp/lsof");
?> |
Eerst de output naar een bestand toedoen (doe ik altijd, omdat PHP alleen maar de eerste regel van de command retourneert) en daarna dat bestand naar de gebruiker toesturen met 'readfile'. Snappez-vous?
Pagina: 1