Hi all,
Ik probeer al een tijdje de kloon optie van de nvidia drivers onder linux te gebruiken. Maar om de een of andere reden wil het maar niet. Met de handleiding kwam ik er niet uit. Zijn weinig howtos te vinden omtrent deze optie. Maar gelukkig was een van de mensen te got zo vriendelijk om in een ander topic zijn config te posten (Ging ook om een mx 400). Deze heb ik overgenomen, met als gevolg. nog steeds zwart beeld op de TV.
Effe een post van het relevandete deel van XF86Config-4 file:
Hopelijk ziet iemand de fout, ik vat het iig niet meer.
Effe wat extra info:
De TV is aangesloten dmv een scartblokje waar een composite kabel in gaat. Heb een GeForce2 mx 400 kaart van MSI. Ik gebruik de laatste drivers van nvidia.
Bij het opstarten van X flikkert de TV heel even, net alsof ie toch wil werken. Maar daarna is het TV beeld weer mooi zwart.
Ik probeer al een tijdje de kloon optie van de nvidia drivers onder linux te gebruiken. Maar om de een of andere reden wil het maar niet. Met de handleiding kwam ik er niet uit. Zijn weinig howtos te vinden omtrent deze optie. Maar gelukkig was een van de mensen te got zo vriendelijk om in een ander topic zijn config te posten (Ging ook om een mx 400). Deze heb ik overgenomen, met als gevolg. nog steeds zwart beeld op de TV.
Effe een post van het relevandete deel van XF86Config-4 file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| # **********************************************************************
# Graphics device section
# **********************************************************************
Section "Device"
Identifier "Generic VGA"
Driver "vga"
EndSection
Section "Device"
Identifier "NVIDIA GeForce2 DDR (generic)"
VendorName "Unknown"
BoardName "Unknown"
Driver "nvidia"
VideoRam 65536
# TV-OUT
Option "HWCursor" "1"
Option "SWCursor" "0"
Option "TwinView" "1"
Option "TwinViewOrientation" "Clone"
Option "ConnectedMonitor" "CRT, TV"
Option "SecondMonitorHorizSync" "30-50"
Option "SecondMonitorVertRefresh" "60"
Option "MetaModes" "1024x768, NULL; 640x480, NULL; NULL, 640x480;"
Option "TVOutFormat" "COMPOSITE"
Option "TVStandard" "PAL-B"
Option "IgnoreEDID" "1"
# END TV-OUT
Option "DPMS" "on"
EndSection |
Hopelijk ziet iemand de fout, ik vat het iig niet meer.
Effe wat extra info:
De TV is aangesloten dmv een scartblokje waar een composite kabel in gaat. Heb een GeForce2 mx 400 kaart van MSI. Ik gebruik de laatste drivers van nvidia.
Bij het opstarten van X flikkert de TV heel even, net alsof ie toch wil werken. Maar daarna is het TV beeld weer mooi zwart.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64